Welke celebrity heb je ooit ontmoet?

En door een muzikale connectie, of een wetenschappelijke of nog iets helemaal anders?
Een muzikale connectie.
Bevriend is natuurlijk een groot woord. Maar ze hebben bvb met hun 2 samen op een sofa wat gitaar zitten spelen.

Mijn moeder heeft als kapster indertijd talloze bv's geknipt, Jean-Marie Pfaff, Luc Appermont, Koen Wauters, Ingeborg, Luc Steeno, Goedele Liekens, alle missen van de jaren '80 en begin 90. Als klein ventje heb ik die toen allemaal ontmoet. En als baby zelf nog in de TVStory gestaan op de schoot van Jenny Tanghe.

Later heel wat politici ontmoet, beroepshalve (tijdens recepties voor de "gestelde lichamen"). Van Peumans en Karl-Heinz Lamberts tot de toenmalige ambassadeur van de VS Howard Gutman.

En na hun optreden op Gent Jazz in 2015 nog aan de praat geraakt met de band die toen Charles Lloyd begeleide (Kendrick Scott, Gerald Clayton en Joe Sanders) aan de bar van het Reylof hotel. Bij het inchecken eerder op de dag naast de grote heer Lloyd zelve gestaan. In Middelheim zo ook naast Vijay Iyer gezeten bij het ontbijt.

Maar ik heb eigenlijk nooit de behoefte om iets te zeggen tegen bekendheden, zij noch ikzelf zitten daar ook op te wachten volgens mij.

Mijn moeder heeft als kapster indertijd talloze bv's geknipt, Jean-Marie Pfaff, Luc Appermont, Koen Wauters, Ingeborg, Luc Steeno, Goedele Liekens, alle missen van de jaren '80 en begin 90. Als klein ventje heb ik die toen allemaal ontmoet. En als baby zelf nog in de TVStory gestaan op de schoot van Jenny Tanghe.

Later heel wat politici ontmoet, beroepshalve (tijdens recepties voor de "gestelde lichamen"). Van Peumans en Karl-Heinz Lamberts tot de toenmalige ambassadeur van de VS Howard Gutman.

En na hun optreden op Gent Jazz in 2015 nog aan de praat geraakt met de band die toen Charles Lloyd begeleide (Kendrick Scott, Gerald Clayton en Joe Sanders) aan de bar van het Reylof hotel. Bij het inchecken eerder op de dag naast de grote heer Lloyd zelve gestaan. In Middelheim zo ook naast Vijay Iyer gezeten bij het ontbijt.

Maar ik heb eigenlijk nooit de behoefte om iets te zeggen tegen bekendheden, zij noch ikzelf zitten daar ook op te wachten volgens mij.
Als dat een spontaan, aangenaam gesprek is kan dat fijn zijn maar die grote internationale sterren worden zo vaak belaagd en moeten zo fel letten op hun privacy dat die nog maar weinig open staan voor zo'n spontaan gesprek. Keanu Reeves is daar zo'n uitzondering van, maar ik zie het niet gebeuren dat Jennifer Lopez even over koetjes en kalfjes gaat praten met een random persoon.

Ik zie nu in mijn sociale media-reels filmpjes verschijnen van Jason Momoa tijdens het laatste Black Sabbath-concert met Ozzy. Die zit daar gewoon vrolijk mee te moshen en te socializen met de andere aanwezige fans. Zo kan het dus ook.

Avril Lavigne in 2019 tot tweemaal toe op dezelfde dag. Waren op reis in de VS en maakten 's morgens een strandwandeling langs de kliffen van Malibu, waar we twee random meisjes passeerden en hen vroegen om even een foto van ons te maken. Ik zou ze nooit herkend hebben (want ze zag er compleet anders uit dan 20 jaar geleden, en ze had een pet en zonnebril op), maar mijn vriendin had het wel direct gezien. Ze vond het te ongemakkelijk om iets te zeggen, en vertelde het me pas nadat we terug verder waren gegaan.

In de namiddag gingen we nog de auto voltanken in het dichtsbijzijnde tankstation voor we vertrokken. We gingen nog even binnen om te betalen en naar het toilet te gaan, en toen ik stond aan te schuiven, wandelde ze plots binnen met haar vriendin en twee kerels. Dan maar gezegd dat mijn vriendin me had laten weten wie ze was, waarop ze heel hard begon te lachen en grapte dat het de eerste keer was dat iemand haar vroeg om een foto te nemen zonder dat ze er zelf moest opstaan. Dan kwam mijn vriendin uit de wc's en is ze uiteindelijk wel nog op de foto met ons gegaan, en bleef ze zelfs nog een minuut of twee babbelen over waar we naartoe gingen en vanwaar we kwamen. Achteraf gelezen dat ze naar het schijnt bijzonder asociaal zou zijn, maar niets van gemerkt. Ik kan me wel voorstellen dat je als celebrity anders reageert als je gewoon links en rechts aangeklampt wordt, dus de context was misschien gunstiger.

Met Johan Boskamp eigenlijk ooit iets gelijkaardigs meegemaakt. Zat tijdens de voetbal vlak achter mij, en de dag nadien stond hij plots achter mij in de aankomsthal van de luchthaven in Zaventem. Heb er niks tegen gezegd, dus hij zal het nooit geweten hebben, maar was wel amusant om in een tijdspanne van 12u twee keer zijn bulderende stem achter mij te horen.

Hier in België af en toe wat BV's tegengekomen in de supermarkt, zoals Koen Wauters en Herman Brusselmans. In normale omstandigheden zou ik er zelf nooit een praatje mee beginnen slaan, lijkt me voor hen bijzonder vervelend. Ikzelf ben al geïrriteerd als de kassierster teveel babbelt tegen mij :unsure:

Oh juist, en een ladderzatte Johnny Logan ook. Er na sluitingstijd nog iets mee gedronken in een Irish Pub, omdat de uitbater hem goed kende en ik bevriend was met de barman. Verschrikkelijke mens.

Laatst bewerkt:
In 2014 tijdens het WK naar België Argentinië gekeken in Disneyland om erna aan te schuiven in een attractie. 10 min later pas door dat David De Gea voor ons stond aan te schuiven.

Die was daar aangezien Spanje al snel uitgeschakeld was:p

- Kadèr Gürbüz zag ik vroeger af en toe in het WZC waar mijn oma ook zat. Ze woont ook in Merelbeke en ik zag haar onlangs nog tijdens een brunch. Geen interactie gehad. Ik stoor de mensen niet graag en al zeker niet op zo'n rustmoment.
Nu ik dat lees inderdaad schiet mij te binnen dat ik Eddy Wally ook geregeld zag in het WZC als we mijn vrouw haar oma gingen bezoeken. Die lag op dezelfde gang. Nou ja daarmee was het ook gezegd want dat was op die moment al praktisch een plant. Wel nog zijn dochter gesproken maar dat is nu ook niet het scherpste mes in de lade.

In 2010 belandde ik tijdens een trip naar New York per toeval in Central Park op de FOX Upfront—een evenement waar FOX hun nieuwe tv-programma’s voorstelt. Daar zag ik onder andere Emily Deschanel, David Boreanaz, Jennifer Beals, Tim Roth, en misschien in de verte zelfs Hugh Laurie (al ben ik daar niet helemaal zeker van dat hij het was). Het was in elk geval een ‘wauw’-moment om die bekende mensen in het echt te zien, en niet gewoon op tv.

Goffin is de uitzondering want die wordt goed afgeschermd en is vrij timide.
Met het werk (na de uren) zaten wij enkele jaren geleden in een loge (de beste zitjes) op amper enkele meters van de tennisbaan en Goffin was een matchske aan het spelen. :tongue:

Natuurlijk niks tegen kunnen zeggen want het was een match, maar het was wel tof hem te zien spelen in het echt.

Achteraf gelezen dat ze naar het schijnt bijzonder asociaal zou zijn, maar niets van gemerkt. Ik kan me wel voorstellen dat je als celebrity anders reageert als je gewoon links en rechts aangeklampt wordt, dus de context was misschien gunstiger.
Doe gewoon normaal en je krijgt (meestal) een normale reactie terug hé. Zo denk ik er over.

Laatst bewerkt:
Die ik me zo meteen nog voor de geest haal:
  • Gillian Anderson (The X-Files, Bleak House, The Fall, The Crown...), erg gereserveerde dame.
  • Jeremy Bulloch (Boba Fett in The Empire Strikes Back), jammer genoeg overleden intussen.
  • Christopher Lloyd (Back To The Future), erg down to earth en grappig
  • Arie Luyendyk (2 voudig Indianapolis 500 winnaar), jammer om vast te stellen hoe weinig mensen hem nog kenden... Nederlands race-icoon.
  • Carry Goossens (vriendelijke en warme man)

Via het werk al eens contact met wat BV's/influencers (die ik van toeten noch blazen ken maar "de jeugd" me dan wel vertelt wie dat zijn). Wel enkel telefonisch/per mail. Ook al eens contact voor idem reden met Pascal Braeckman, zeer aimabele persoon.

Alex Agnew aan de merch na comedyshow. Mooi foto aan overgehouden en heel vriendelijk. Maat van mij had gsm met een Watchmen hoes en hij heeft het Watchmenlogo op zen arm getatoeerd dus startte wel een conversatie. Daarna bij de afscheidshow van Diablo Blvd in de AB hem bedankt voor de toffe avond en hij geantwoord met "gij merci om af te komen" en mij een hand gegeven.

Op Erasmus in Madrid met Peter van Brutus aan de toog gehangen zeer vriendelijk en daarna nog met de man aan de toog gehangen en getrakteerd geweest. De zaal had hem drankbonnekes gegeven die ik aant einde van de avond meekreeg. Nooit meer in de zaal geweest maar de bonnekes zitten nog in mijn portemonnee.

Mieke Vogels
Isaac Roux (vriendelijke kerel)
Steven Goegebeur (toffe man)
Ivan Sonck
Pitti Polak
Tom Lenaerts
Bart Peeters (beetje wereldvreemd)
Jan Leyersen Billie Leyers (wat uit de hoogte)
Ludo Sannen (ken-je-mij-niet)
An Pierlé
Vitalski
Leah Thys (aandachtshoer)

Alex Agnew, Marcel Vanthilt, Josje Huisman en Jan-Jaap van der Wal wel eens voorbijgewandeld in Antwerpen

Sam Gooris: denk 10 jaar geleden, toen ik in Kapellen bij mijn stamcafé als student zat, kwam die al vrij zat binnen met een maat. Uiteindelijk nog mee zitten poolen en vertelde hij tegen mij en mijn vriend dat wij goeie gasten waren en dat wij de mannen van Shania moesten weghouden 😂

Toby Alderweireld: ooit meegeholpen op een festival in Kapellen en daar was hij in de VIP. Als Tottenham supporter toch maar een foto gevraagd (alhoewel ik die mensen niet graag stoor). Uiteindelijk heeft mijn schoonzus de wazigste foto ooit genomen en is er niemand herkenbaar 😅

Moussa Dembele: op een marktje in Antwerpen naast gestaan. Verrast gevraagd of hij Dembele is en na bevestiging nog bedankt voor zijn jaren bij Tottenham.

Adrien Brody: onlangs bij een bezoek in London voorbijgewandeld. Denk dat dat de ‘grootste’ celebrity is die ik heb gezien in het dagdagelijkse leven.

Ooit toen ik 12 was heeft mn ma gefikst dat ik Michael Jackson mocht ontmoeten toen hij naar Oostende kwam optreden. Helaas is toen t concert afgelast en is de ontmoeting niet doorgegaan maar heb ik wel als één van de kindjes op t podium gestaan tijdens heal the world en elke keer ik passeerde hem ook aangeraakt (in b4 pedo jokes)

Ken ik best goed, als in al es over de vloer komen: Anke Buckinx en Elke Clijsters.
Zeg ik goedendag tegen en es een babbelke: Hanne Troonbeeckx, Elisabeth van de mol, Nawal Farih, Rob Beenders en Virginie Claes.
Ooit es mee gebabbeld op haar boeklancering waarop ze me uitgenodigd had: Rose Bertram
Sven Ornelis hoor ik vooral geregeld via socials.

Zal er nog een paar vergeten zijn, denk ik. Toen ik net alleen was ook iemand de dagen erna thuis over de vloer gehad en wat liggen sturen, begon zowat iets te worden maar uiteindelijk niets van gekomen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan