Welke dakkoffer?

Ja dat kan idd erg veel lawaai maken. Schijnt dat wanneer je de kabel wat twist, hij niet meer klappert. Ik heb een paar keer een extra spanriem gebruikt, maar uiteindelijk is dat meer voor de gemoedsrust dan iets anders...
Ik bind mijn bagage gewoon goed vast in de koffer zelf. Deksel zit met 3 puntsslot dicht dat je niet kan sluiten als niet elk punt perfect zit. Dat is ook gemaakt om door de downforce dicht gedrukt te worden, dus met opengaan zit ik niet in. En als het deksel om een of andere reden toch beslist weg te waaien, verlies je geen bagage.
Naast geluid zou ik met een extra riem ook denken aan spanning of druk op de koffer waar die niet voor is gemaakt.

Nog nooit een riem gebruikt.
Er gewoon voor zorgen dat je de koffer niet vol propt, ik zorg er altijd voor dat het deksel vanzelf in het slot klikt zonder dat ik er kracht ofzo moet op uitoefenen.

Het slot zit bij mij ook aan de achterkant van de wagen dus het deksel wordt al rijdend eigenlijk dicht geduwd.

Wij wilden zonet de dakkoffer van de schoonouders op onze auto te zetten, maar helaas passen de klemmen niet. Ook de klemmen van hun buren (die de koffer en rails net leenden) passen niet.
We zouden volgend weekend vertrekken, dus veel tijd hebben we niet meer.

We hebben een BMW X1 van 2023

ChatGPT geeft mij:
ThuleKit 186110 + Evo Flush Rail voetenset 7106WingBar Evo, WingBar Edge, SquareBar Evo

Wat hebben we (wat we dus maar deels kunnen gebruiken)
  • We hebben die Thule-voetenset (ik vind geen nummer, maar is universeel?), dus de afdekklepjes.
  • De klemmen van de buur, kit 186009
  • De klemmen van de schoonouders (kitnummer??? 186010? Is voor een Volvo XC40)
  • De stangen. Vermoedelijk Wingbar Evo
  • Dakkoffer (vermoedelijk Thule)
Is ChatGPT correct dat we dan enkel kit 186110 nodig hebben?
Iemand die dit kan bevestigen?
En zijn we daarmee gesteld?

Dan kunnen we zorgeloos vertrekken.
Allée, op dat vlak toch zorgeloos 😏

Edit: we vinden nu dat het eerder 186007 zou moeten zijn. Verwarrend. Iemand die het kan bevestigen?

Laatst bewerkt:
Wij wilden zonet de dakkoffer van de schoonouders op onze auto te zetten, maar helaas passen de klemmen niet. Ook de klemmen van hun buren (die de koffer en rails net leenden) passen niet.

ChatGPT geeft mij:
ThuleKit 186110 + Evo Flush Rail voetenset 7106WingBar Evo, WingBar Edge, SquareBar Evo

• We hebben die Thule-voetenset (ik vind geen nummer, maar is universeel?), dus de afdekklepjes.

Edit: we vinden nu dat het eerder 186007 zou moeten zijn. Verwarrend. Iemand die het kan bevestigen?
Ik heb hier het antwoord niet, maar ChatGPT om zoiets exact vragen is heel riskant. Je kan hem beter vragen waar je dat kan opzoeken.

Heeft Thule daar zelf geen tool voor op hun website?

ChatGPT geeft mij:

Kan je het niet vinden via deze tool van thule?

Heeft Thule daar zelf geen tool voor op hun website?

Kan je het niet vinden via deze tool van thule?
Ik probeerde dat gisteren, maar kwam wat verwarrend over (vermoedelijk ook omdat ik met een kind van 10 weken op mijn arm zat + er ook een vaatje Red Bull van net geen 3 rondspringt thuis)
Nu, rustig aan de pc, lijkt het me wel duidelijk.
Wat hebben we voor onze auto nodig om een dakkoffer te plaatsen:
  • Thule WingBar Evo 127 cm draagstang 2 stuks verpakking aluminium | 711300 = hebben de schoonouders
  • Thule Evo Flush Rail voet voor voertuigen verpakking van 4 stuks zwart | 710600 = hebben de buren van de schoonouders
  • Thule Kit 186007 = moeten wij aankopen
Als we dat vaker gaan gebruiken, koop ik gewoon alles zelf. Hier een deel en daar een deel... :crazy:
De Thule kit 186007 werd gisteren nog besteld. Misschien vandaag al geleverd en kunnen we meteen testen.

Bedankt voor de hulp! :thumb:

Terug
Bovenaan