Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Bon, op de negeerlijst met uw belachelijke comments. Accepteren dat smaken en kleuren verschillen, is precies toch heel moeilijk voor sommige mensen. Ik geef de film 7/10 maar maak de kanttekening dat ik het gedateerd vind, mag het nog.
Ja, dat vind ik soms een beetje jammer dat er soms druk is om een "normale mening" te hebben en de canon/consensus te volgen wat het hebben van een andere/meer controversiële mening ontmoedigt. En ervoor zorgt dat sommige films een beetje onterecht opzij worden geschoven of niet zo serieus worden genomen. Ik wil bijvoorbeeld niets iets zeggen omdat iemand anders het zegt (maar uiteraard kan het ook gewoon zijn dat wat die ander zegt gewoon ook geldt voor jou natuurlijk, anders doen om anders te doen valt daar ook onder).

Zelf probeer ik gewoon te aanvaarden als een film niet veel doet voor mij of niet werkt voor mij, en dan ga ik er eerder vanuit dat het een "ik"-probleem is. Het is onmogelijk om alles interessant, leuk, goed en boeiend te vinden. Dat bestaat gewoon niet. Maar je kan wel respect hebben voor vakmanschap natuurlijk. En context is belangrijk ook bij bijvoorbeeld oudere films (in de mate v/h mogelijke om die context zelfs te kunnen begrijpen natuurlijk).

Het is toch wel duidelijk dat @Cajuan zijn comment sarcastisch bedoeld was.
Je moet niet alles zo serieus nemen.
Maar voor mij staat Predator, net als Terminator 2, in mijn lijst van beste tijdloze actiefilms.

Het is toch wel duidelijk dat @Cajuan zijn comment sarcastisch bedoeld was.
Je moet niet alles zo serieus nemen.
Maar voor mij staat Predator, net als Terminator 2, in mijn lijst van beste tijdloze actiefilms.
Niet akkoord gaan met iemand zijn mening en direct negeren of blokkeren is beetje ziekte van deze tijd denk ik. Iedereen wilt vooral zijn mening horen, anders is het slecht en moet het geblokkeerd of genegeerd worden.

Terminator 1 en 2 en robocop zijn altijd films die ik meepik als ik ze toevallig zie op tv :p

Niet akkoord gaan met iemand zijn mening en direct negeren of blokkeren is beetje ziekte van deze tijd denk ik. Iedereen wilt vooral zijn mening horen, anders is het slecht en moet het geblokkeerd of genegeerd worden.

Terminator 1 en 2 en robocop zijn altijd films die ik meepik als ik ze toevallig zie op tv :p
Man Robocop 1. Die dilm heb ik als kind zo vaak gezien dat ik op de duur de teksten vanbuiten wist op te zeggen

Hehe 1 vd beste quotes ever :p En Peter Weller ook voice in the game wat zeer nice is. En om het even terug on topîc the houden, ben hier F1 aan het kijken. Voorlopig rdl hollywoodachtig maar entertainment gehalte is hoog.
Ik vond; “thank you for your cooperation, good night” , beter

nice filmke om te zien, waarbij ze toch wel mooi de spanning weten op te bouwen. Is natuurlijk met effecten vanuit de jaren '50, dus op dat vlak mag je niet te veel verwachten, maar het verhaal is best wel eentje waarbij je afvraagt wat er nu aan de hand is.

Twelve Monkeys

Weer eentje naar aanleiding van BG's Favoriete Film-topic, en ook deze stelt helemaal niet teleur. Wat een absolute kraker. Fantastische acteerprestaties, geweldig plot, spanning die om te snijden is, geweldige misdirection. Heerlijk.

De eerste Predator is wellicht mijn favoriete 80's actiefilm. Over the top & cheesy, maar in die mate dat het gewoon goed is. Zoveel testosteron dat het bijna homo-erotisch wordt. De spanning blijft er wel goed in en de opbouw naar de finale toe is sterk. Het duurt ook even voor de Predator zich laat zien en die beklemmende dreiging is straf uitgevoerd. De citaten uit deze film zijn ook terecht legendarisch.

Gisteren op Netflix het debacle Cuckoo bekeken: 1/5

Duitse horrorfilm (iedereen spreekt prachtig Engels met een Duits accent ) die vergeet om de plot uit te leggen. Verschrikkelijke storytelling waardoor je in de finale geen flauw idee meer hebt wat er aan het gebeuren is. Je zou eigenlijk achteraf opzoekwerk moeten doen over de plot, maar de film is overal te zwak om daar nog enige moeite in te steken.

Gisteren op VTM en ja, als deze passeert dan moet ik kijken.

Once Upon a Time in the West

Wat valt er nog te zeggen. Meesterlijk op zowat elk gebied. 10/10

Terug
Bovenaan