Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

28 Years Later: The Bone Temple

Goede film, echt wel van genoten. Hopelijk krijgt Danny Boyle nog de kans om de trilogie af te sluiten, wat me twijfelachtig lijkt gezien deze aan het flopepn is. Imo zijn we qua vibe nu wel heel ver weg van 28 Days Later.

Ik heb net de eerste 28 years later gezien. Vond het een erg rare ervaring. Ga het even in spoiler tags zetten.

Begin is rustig, leuke opbouw, karakters leren kennen etc... Dan werd het wat saai maar ja ik weet dus niet waarom maar mijn ogen schoten vol tranen toen Ilsa haar einde tegemoet kwam en daarna was het weer mayhem en chaos om dan te eindigen met en scène uit een slapstick martial arts film. Zéér raar vond ik dat!

The housemaid. Geen fan van Sweeney maar ik vond de film verbazend goed. Op zich al duidelijk van in het begin wat er gaande is maar ik vond dat de sfeerschepping wel goed zat.

Ik heb net de eerste 28 years later gezien. Vond het een erg rare ervaring. Ga het even in spoiler tags zetten.

Begin is rustig, leuke opbouw, karakters leren kennen etc... Dan werd het wat saai maar ja ik weet dus niet waarom maar mijn ogen schoten vol tranen toen Ilsa haar einde tegemoet kwam en daarna was het weer mayhem en chaos om dan te eindigen met en scène uit een slapstick martial arts film. Zéér raar vond ik dat!

Je was zeker niet alleen daarin hoor. Ik vond dat een heel strakke film maar dat einde brak echt compleet met de sfeer voor mij. 'k Probeer die laatste scene wat weg te denken omdat het precies mijn hele ervaring van de film wat overschaduwt. In de cinema was de teneur toch ook wat a la "wth was die laatste scene" en niemand was precies nog bezig over hoe we daarvoor toch wel een heel knappe en emotionele zombiefilm hadden gezien. Het vervolg gaat verder op die gang power rangers, alhoewel ze het daar iets zwaarder aanpakken en wat breken met die slapstick stijl die we in die scene uit de 1ste zagen. Toch, ik had er nog altijd moeite mee.

Ja dat had ik ook wel toen. In The Bone Temple is dat gedeelte wel grotendeels verdwenen.

Die number of the beast scène van de laatste film zit al een hele week rentfree in mn hoofd :unsure:
Op het moment zelf zwaar wtf, maar nu vind ik hem wel dope eigenlijk..

Ik stoorde mij totaal niet aan de "Hollywoodsaus". Snap daarnaast ook wel dat ze voor Crowe hebben gekozen, het is niet alleen fysiek een goede keuze maar ook natuurlijk een publiekstrekker.

Wrecking Crew gezien, wel goed als "hersens uit, gewoon kijken"-vertier. De snelwegscene sloeg wel op abolsuut niks maar bon. Best entertainend en redelijk wat onverbloemd geweld 👀

We bury the dead.
Geen doorsnee zombie film wat het wel een frisse wind geeft.
Maar ondanks de toch wel sterke prestatie van Daisy Ridley kan de film niet echt overtuigen

Over Nuremberg, is er niet gewoon al een OG film 'Judgement at Nuremberg' gemaakt? Of haken ze in op een ander thema?

The Housemaid : eindelijk nog is een film waarvan ik niet in slaap ben gevallen.Vooral goed dat ik helemaal niet wist wat voor type film het juist was.

Dat zijn zo van die films waarvan ik denk: waarom?
Ik begrijp vooral niet hoe dat scenario wordt afgeklopt. Iemand moet dan toch zeggen: “Jongens we gaan comedy maken, hier moeten meer grappen in!”.

Ik zie net dat die op Rotten Tomatoes nog 75% scoort bij het publiek. Waanzin
Dergelijke films lijken mij altijd heel erg hard gefocust op een Amerikaans publiek die dergelijke humor wel zeer amusant vinden terwijl de rest van de wereld dit dus absoluut niet vindt.

The Wrecking Crew : Beste wel amusante actiekomedie. Echt verstand op 0 film. De combo van Bautista en Momoa vond ik wel heel goed samen passen. 6/10

We Bury the Dead
: Weer een andere visie op een zombie apocalypse. Naar het einde toe is het iets te mellig en saai geworden. 5/10

Riddick
: Zag deze op Prime staan en is wss geleden van in de bioscoop dat ik die ooit heb gezien. Kon me er niet veel meer van herinneren maar vond dit 3de deel best wel leuk. Riddick is zowiezo een actiefiguur dat gewoon past bij Vin Diesel en ik zie hem liever hierin bezig als ik weer in een Fast and Furious film deel XXXIII. 7/10

The Meg
: Viel me beter mee als ik had verwacht. Uiteraard een standaard Jason Statham filmpje eigenlijk maar dan met een Meg deze keer. 6/10

Uncut Gems :
Vond het bij momenten heel chaotisch en druk overkomen. Naargelang het verhaal vordert vond ik alles beter en interessanter worden aan het verhaal en de levensweg van het hoofdkarakter. Sterke performance van Sandler die dus niet alleen idiote rollen kan spelen blijkbaar. 7,5/10

The Town :
Overvaller word verliefd op zijn slachtoffer en wil uit het milieu stappen maar alles loopt mis uiteindelijk. Zeer goeie film van en met Ben Affleck, Rebecca Hall en Jeremy Renner. 8/10

The Life of Chuck :
Normaal heb ik het niet zo op zang en dans in films maar deze was best wel leuk voor een keer en, voor mij thans, werd alles pas echt duidelijk in de laatste momenten. Pakkend verhaal van Stephen King. 7/10

idd The Town is zo'n onderschatte film die weinigen kennen precies...
Doet me denken aan Heat bij momenten. beetje zelfde stijl. loved it.

heb de directors cut op dvd, en die is ook wel een aanrader!

Laatst bewerkt:
idd The Town is zo'n onderschatte film die weinigen kennen precies...
Doet me denken aan Heat bij momenten. beetje zelfde stijl. loved it.

The Town is inderdaad zeer goed.

Over Ben Affleck gesproken. Die was onlangs te gast bij Joe Rogan samen met Matt Damon. Was echt hele leuke aflevering en 85% van de tijd gaat het over film(industrie). Aanrader.

Dat zijn zo van die films waarvan ik denk: waarom?
Dat zijn zo van die films waarvan ik denk: waarom verspil je je tijd met daar naar te kijken?
Je weet op voorhand dat het brol gaat zijn, ne mens heeft al te weinig uren in een dag, en iedereen heeft ongetwijfeld een intimiderende watchlist klaar staan.
Daarnaar kijken overweeg ik gewoonweg niet.

Dat zijn zo van die films waarvan ik denk: waarom verspil je je tijd met daar naar te kijken?
Je weet op voorhand dat het brol gaat zijn, ne mens heeft al te weinig uren in een dag, en iedereen heeft ongetwijfeld een intimiderende watchlist klaar staan.
Daarnaar kijken overweeg ik gewoonweg niet.
De enige setting die ik me kan bedenken is als achtergrond op nen zatten avond of bij net iets teveel jointen terwijl ge lam in de zetel ligt.

Terug
Bovenaan