Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Crime 101: 7/10

Middelmatige actiefilm, niks wereldschokkend maar verveelde ook zeker niet.

Niet echt opgelet en in een 4DX zaal gekeken (Pathé Eindhoven). Dat was ook één keer en nooit meer, ik vond het geen meerwaarde, integendeel. Een avondje cinema zou een ontspannende ervaring moeten zijn, dat was het helaas niet. Volgende keer beter opletten dus.

Vanavond de eer gehad om een unieke vertoning bij te kunnen wonen, georganiseerd door Nonkels regisseur Jelle Gordyn in het kader van zijn (overigens ten zeerste aan te raden) podcast DVDkast

Het ging om de verfilming (nuja) van het Kiekeboe album Misstoestanden. Wat mij betreft is dit DE Vlaams cultfilm bij uitstek
Mij geweldig geamuseerd met een compleet van de pot gerukte film vol filmreferenties, absurde humor, actie scènes nog vele andere WTF momentjes
Kiekeboe zelf (vertolkt door Luc Weyns) speelt eigenlijk maar een bijrol in de film in de film. Verder ook nog een topcast met oa Veerle Baetens in haar allereerste rol (ze studeerde zelf nog) als Fanny, Filip Peeters,Wim Opbrouck, e' vele andere
Topavond gehad!

Vanavond de eer gehad om een unieke vertoning bij te kunnen wonen, georganiseerd door Nonkels regisseur Jelle Gordyn in het kader van zijn (overigens ten zeerste aan te raden) podcast DVDkast

Het ging om de verfilming (nuja) van het Kiekeboe album Misstoestanden. Wat mij betreft is dit DE Vlaams cultfilm bij uitstek
Mij geweldig geamuseerd met een compleet van de pot gerukte film vol filmreferenties, absurde humor, actie scènes nog vele andere WTF momentjes
Kiekeboe zelf (vertolkt door Luc Weyns) speelt eigenlijk maar een bijrol in de film in de film. Verder ook nog een topcast met oa Veerle Baetens in haar allereerste rol (ze studeerde zelf nog) als Fanny, Filip Peeters,Wim Opbrouck, e' vele andere
Topavond gehad!
Hoe is die zelfs aan die film geraakt, had Merho die niet uit roulatie laten halen?

Hoe is die zelfs aan die film geraakt, had Merho die niet uit roulatie laten halen?
Zat blijkbaar in het archief van Cinematek en Mehro heeft de toestemming gegeven om hem eenmalig te vertonen. Jelle mocht er zelf niet te veel reclame mee maken. Het publiek bestond dan ook voornamelijk uit vaste luisteraars, aangevuld met wat mensen uit de Vlaamse tv wereld waar hij mee samen werkt(e) :wink:

Topavond gehad!
Oh nee, vloek vloek. dit is een film die ik al heel lang wil zien, wist helemaal niet dat deze vertoond ging worden, anders was ik er zeker bij!!!

Summerland (2020) 4/10

Relatiecrisis lijmen door samen romantische films kijken: de traankraan ging drie keer open bij mevrouw, ik vond er niks aan, ook duidelijk dat het niet gebaseerd was op bestaande feiten of een klassiek boek.

Vanavond deel 5. Ik kijk er al naar uit.
Dankzij u ben ik er ook is aan begonnen, denk niet dat ik ze ooit allemaal gezien heb.Verlede maand is alle nightmare on elm streets gezien, daar zaten er ook tussen die echt op niks trokken, juist de 1e was nog goed eigenlijk en freddy vs jason ook nog ok

Dankzij u ben ik er ook is aan begonnen, denk niet dat ik ze ooit allemaal gezien heb.Verlede maand is alle nightmare on elm streets gezien, daar zaten er ook tussen die echt op niks trokken, juist de 1e was nog goed eigenlijk en freddy vs jason ook nog ok
Freddy en Jason waren mijn jeugdidolen 😅
De oude Hellraisers 1-2 zijn ook top

Nuremberg

Russel Crowe zijn Duits is vrij overtuigend en hij speelt de narcist Göring goed. Rami Malek aan de andere kant zie ik meestal wel graag spelen, maar ook hier krijg ik de indruk dat hij gewoon "Rami Malek" is en niet echt een personage.. Voor een film van 2.5 uur vliegt de tijd ook goed voorbij, maar het voelt vrij "Hollywood" aan. Het grote moment dat iedereen wel zal beklijven is de slideshow in de rechtzaal en dat is ook zeer pakkend. Het voelt echter een beetje jammer dat een film met zo een zwaar onderwerp 90% van de tijd vrij luchtig aanvoelt. Der untergang voelde authentieker oftewel meer "rauw" aan.

Michael Shannon is overigens weer fantastisch. Geeft me altijd zin om Boardwalk Empire nog eens op te zetten.

Terug
Bovenaan