Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Het is crazy dat die 25 jaar geleden nog omschreven werd als de nieuwe Spielberg, terwijl die met Unbreakable gepiekt heeft en sindsdien, op Split na, vooral onnoemelijke bagger heeft gemaakt.

Heeft blijkbaar ook Signs geregisseerd - wist ik niet! Heb ik ook altijd wel een zwak voor gehad. Maar idd - voor de rest heeft die toch vooral grote stinkerds op zijn palmares.

Het is crazy dat die 25 jaar geleden nog omschreven werd als de nieuwe Spielberg, terwijl die met Unbreakable gepiekt heeft en sindsdien, op Split na, vooral onnoemelijke bagger heeft gemaakt.
Shyamalan zit tegenwoordig echt op een ratio van 1 degelijke film uitbrengen en dan 3 gedrochten van jewelste maken.

Vond zo paar jaar geleden die Knock at the Cabin best nog genietbaar en had wat hoop dat we terug wat deftig materiaal van hem gingen zien, om dan naar absolute dieptepunten te gaan met Trap en The Watchers. Ook storywise blijft die keer op keer uit hetzelfde vaatje tappen (een plottwist bovenop een plottwist!). Heeft eigenlijk echt niet veel krediet meer alhier.

Eindje geleden zo eens The Village opnieuw bekeken en die maakte eigenlijk ook niet al te veel indruk meer op mij. Vond dat destijds een coole film, maar is precies ook niet veel van overgebleven.

- Cutthroat Island: nostalgische trip, die zeer cool qua grootsheid is. Maar geen geweldige film.
- One Hour Photo: Robin Williams in aan atypische rol. Ik zou het als solid B tier omschrijven. Verwacht niks wereldschokkends of echt omver te worden geblazen maar gewoon zeer degelijk met een goeie Williams.

Shyamalan heeft originele ideeën maar ze worden meestal niet goed uitgewerkt. Spijtig, want er zit meestal wel redelijk wat potentieel in.

Gisteren dankzij de BG wedstrijd naar de avant-première van Lee Cronin's The Mummy gegaan.
Ben fan van Lee Cronin's Evil Dead Rise, dus met hoge verwachtingen richting Brussel getrokken.

Bij aanvang eerst "The Mummy immersive experience" gedaan, en was eigenlijk meer scary dan de film zelf.
Eerst documentje tekenen waardoor ze niet aansprakelijk waren indien ik daar een hartaanval kreeg, dan de container van de experience ingestapt. Was een container die ingericht was als een operatieruimte uit de film, met op de operatietafel een verse mummie die daar lag te blinken. Bij aanvang mochten we allemaal tegen de muur gaan staan, waarna er plots een "dokter" de ruimte binnenwandelde die onze mummie begon te dissecteren. Plots valt daar dan het licht uit, paniek paniek, dokter begint te roepen dat we allemaal vervloekt zijn en dergelijke, wanneer het licht terug aanschiet na een paar seconden is die operatietafel leeg aka mummie is verdwenen. Shit is about to hit the fan, lichten vallen vervolgens terug uit waarna er daar plots een figurant verkleed als mummie op 10 cm van je neus staat wanneer het licht terug aanschiet om je de schrik van je leven te geven. K ben oprecht blij dat die figurant ervoor gekozen had om eerst te verschijnen bij de dude naast ik en ik dus wist wat er ging komen. Had die figurant daar eerst voor ik gestaan, het was mogelijk geweest dat ik die uit schrikreactie een lap had gegeven, amai.
Heel cool gedaan wel. Ik ben qua horror en dergelijke redelijk wat gewend, maar was toch blij toen ik terug buiten stond.

Vervolgens dan de stroom van lokale influencers gevolgd en naar de film gaan kijken. smartphone in een speciale zak moeten steken om zeker niet te filmen. De film zelf: mix van de nieuwere Exorcist-films met paar Evil Dead-momenten en hier en daar wat Mummy-elementen. Klinkt goed, maar is het eigenlijk niet echt. Jammergenoeg heel middelmatige film die mij op weinig vlakken wist te raken. Ze trekken ook duidelijk de kaart van jumpscare-horror, maar geen 1 jumpscare die mij te pakken had. Laatste half uur is er ook echt te veel aan + verhaal rammelt eigenlijk aan te veel kanten om me ook maar iets mee te hebben. Ze hadden deze eigenlijk gemakkelijk Exorcist pt... kunnen noemen ipv The Mummy, leunt veel meer aan bij die films. De paar scenes in Egypte (?) zijn wel cool, maar is eigenlijk veel te beperkt om de naam The Mummy te dragen.

Immersive Experience: 9/10
Film zelf: 5.5/10

- Cutthroat Island: nostalgische trip, die zeer cool qua grootsheid is. Maar geen geweldige film.
- One Hour Photo: Robin Williams in aan atypische rol. Ik zou het als solid B tier omschrijven. Verwacht niks wereldschokkends of echt omver te worden geblazen maar gewoon zeer degelijk met een goeie Williams.
Ik vond cutthroat best wel zalig toen die uitkwam hoor. Renny Harlin in zijn glorie tijd (die hard 2, cliffhanger, the long kiss goodnight... :love: ) . ik beschouw die een beetje als voorloper op pirates of the carribean.

one hour photo vond ik best beklijvend bij eerste kijkbeurt, en ergens ook wel herkenbaar.. zoveel eenzame mensen met zieke gedachten :(

Leuke blockbuster die niets nieuws doet, maar er fantastisch uitziet. Die kleuren zie je niet meer in films tegenwoordig.
Geluid gewijs ook perfect afgewerkt. Een technisch wonder, maar het verhaal is exact hetzelfde als de vorige (?)

Leuke blockbuster die niets nieuws doet, maar er fantastisch uitziet. Die kleuren zie je niet meer in films tegenwoordig.
Geluid gewijs ook perfect afgewerkt. Een technisch wonder, maar het verhaal is exact hetzelfde als de vorige (?)
Volledig met u eens.
Ik heb deze van het weekend gezien. De hele opbouw is gewoon hetzelfde als de vorige films. Een nieuwe stam wordt ontdekt, wat vriendjes maken, lachen en grollen, boze mensen komen, wat duw en trekwerk en met telkens een oproep naar hun Eywa die dan ter elfder ure toch ter hulp schiet.

Voor mij 6/10

Lee Cronin's Mummy is op die bedenkelijke en generische titel na nog wel ietwat entertainend. Verwacht je zeker niet aan iets baanbrekends maar kijkt nog wel vlot weg mede dankzij de ietsje bovengemiddelde quality gore. Kan me wel terug vinden in @Damasta007 review hierboven. Leunt idd dichter aan bij exorcist films dan The Mummy. Ben misschien iets vergevingsgezinder. Verhaal stelt weinig voor maar toch stukken beter dan de laatste mummy misfires.

The Drama daarentegen.👌Na Sick of Myself en Dream Scenario een heel dikke 3 op 3 voor Kristoffer Borgli. Was eigenlijk nu al het geval maar die zn films zijn nu echt wel standaard must sees geworden. Het begint allemaal een beetje vertrouwd maar Pattison en Zendaya dragen dat met gemak en voeren je in snel tempo mee richting heerlijk onbekend terrein. Aanrader!

Laatst bewerkt:
Project Hail Mary (4,5/5)

Een emotionele rollercoster van een sci-fi film. Ja, ik besefte maar al te goed dat ik emotioneel gemanipuleerd werd (deed mij denken aan Spielberg). Toch kon een traantje er niet van af

Top!

The Royal Tenenbaums (2001) - 1/10

Na een half uur afgezet omdat ik al staande tijdens het strijken in slaap gevallen was, wat een ongezien saaie film.

Four Brothers (2005) - 7/10

Actiefilm van 13 in een dozijn. Niet bijster diep uitgewerkt en vol met clichés, maar vermakelijk.

The Royal Tenenbaums (2001) - 1/10

tumblr-pan85ws-Ak-U1ude31so2-500.webp

Prolly mijn favoriete Anderson zelfs. How can you be so wrong! ;p

In the lost Ilands met Milla Jovovich en Dave Bautista ..

Een soort van sprookjes verhaal in een apocalyptische wereld …verhaals gewijs vrij dun te noemen , niet echt interessante dialogen , gebruik van veel sepia kleurige beelden van de omgeving , vreemde wezens zelfs een weerwolf …maar al bij al viel hem nog best mee , heb al slechter gezien . ;)

Ma om te lachen hé G. Maar geef toe, al strijkend een film kijken is nu niet echt optimaal..

Wanneer ik voor de zoveelste keer Bridget Jones herbekijk doe ik dat met een pot ijs op mijn dode alleen met zevenhonderd kussens in de zetel en ongeveer evenveel bijhorende dekens rondom mij. Want pas dan voel ik mij veilig en kan ik mij late gaan.

Brokeback Mountain - 8/10

Ik weet niet goed hoe ik deze film moet beschrijven. Het einde laat niemand onberoerd en is ronduit pijnlijk om aan te zien, maar hoe noemt ge zo een film eigenlijk? Los daarvan vond ik het wel een aangenaam kijkstuk. Het tempo is hoog noch laag en de Canadese omgeving levert gewoon prachtige beelden op.
Het verhaal zelf, tsja, wat zegt ge daar eigenlijk over? Pijnlijk om te beseffen dat zo een toestanden vandaag nog altijd reëel zijn in de wereld. Niet kunnen uit komen voor wie ge graag ziet lijkt me zowat het pijnlijkste wat ge als mens kunt beleven. Continu smachten en verlangen, maar het nooit met iemand kunnen delen. Zowel de eerste gemarginaliseerde cowboy als de in sociale klasse gestegen cowboy hadden allebei dezelfde problemen en hetzelfde gemis. Een universeel problematiek.

Detail: de tieten van Hathaway - toch bizar in wat voor random momenten vrouwelijke actrices hun tieten soms toch moeten tonen. Allemaal met het idee om het "realistisch" te maken, maar ik heb in een survivalfilm nochtans nog nooit een vrouw met been- of okselhaar gezien!

Ma om te lachen hé G. Maar geef toe, al strijkend een film kijken is nu niet echt optimaal..

Wanneer ik voor de zoveelste keer Bridget Jones herbekijk doe ik dat met een pot ijs op mijn dode alleen met zevenhonderd kussens in de zetel en ongeveer evenveel bijhorende dekens rondom mij. Want pas dan voel ik mij veilig en kan ik mij late gaan.

Voor mij de meest optimale manier om films te kijken, wat ik reeds jaren zo doe. Als ik mij in de zetel zet of achter de computer een film kijk (omdat de tv reeds bezet is), word ik te snel afgeleid en wil ik altijd iets eten/snoepen.

Ik kan uren een boek lezen zonder afgeleid te worden, of in te geven aan de drang naar eten/drinken. Maar laat me een film kijken, en dat gevoel is niet te onderdrukken.

Terug
Bovenaan