Gisteren dankzij de BG wedstrijd naar de avant-première van Lee Cronin's The Mummy gegaan.
Ben fan van Lee Cronin's Evil Dead Rise, dus met hoge verwachtingen richting Brussel getrokken.
Bij aanvang eerst "The Mummy immersive experience" gedaan, en was eigenlijk meer scary dan de film zelf.
Eerst documentje tekenen waardoor ze niet aansprakelijk waren indien ik daar een hartaanval kreeg, dan de container van de experience ingestapt. Was een container die ingericht was als een operatieruimte uit de film, met op de operatietafel een verse mummie die daar lag te blinken. Bij aanvang mochten we allemaal tegen de muur gaan staan, waarna er plots een "dokter" de ruimte binnenwandelde die onze mummie begon te dissecteren. Plots valt daar dan het licht uit, paniek paniek, dokter begint te roepen dat we allemaal vervloekt zijn en dergelijke, wanneer het licht terug aanschiet na een paar seconden is die operatietafel leeg aka mummie is verdwenen. Shit is about to hit the fan, lichten vallen vervolgens terug uit waarna er daar plots een figurant verkleed als mummie op 10 cm van je neus staat wanneer het licht terug aanschiet om je de schrik van je leven te geven. K ben oprecht blij dat die figurant ervoor gekozen had om eerst te verschijnen bij de dude naast ik en ik dus wist wat er ging komen. Had die figurant daar eerst voor ik gestaan, het was mogelijk geweest dat ik die uit schrikreactie een lap had gegeven, amai.
Heel cool gedaan wel. Ik ben qua horror en dergelijke redelijk wat gewend, maar was toch blij toen ik terug buiten stond.
Vervolgens dan de stroom van lokale influencers gevolgd en naar de film gaan kijken. smartphone in een speciale zak moeten steken om zeker niet te filmen. De film zelf: mix van de nieuwere Exorcist-films met paar Evil Dead-momenten en hier en daar wat Mummy-elementen. Klinkt goed, maar is het eigenlijk niet echt. Jammergenoeg heel middelmatige film die mij op weinig vlakken wist te raken. Ze trekken ook duidelijk de kaart van jumpscare-horror, maar geen 1 jumpscare die mij te pakken had. Laatste half uur is er ook echt te veel aan + verhaal rammelt eigenlijk aan te veel kanten om me ook maar iets mee te hebben. Ze hadden deze eigenlijk gemakkelijk Exorcist pt... kunnen noemen ipv The Mummy, leunt veel meer aan bij die films. De paar scenes in Egypte (?) zijn wel cool, maar is eigenlijk veel te beperkt om de naam The Mummy te dragen.
Immersive Experience: 9/10
Film zelf: 5.5/10