Welke wagen heb jij? Post your pics!

Laten gaan makker. Best ook gewoon lezen, en even wegstappen, en dan pas typen i.p.v. direct op reageren.

Er zal altijd een verschil zijn tussen iedereen, zoals ik en Nijntje, maar dat is iedereen zijn mening. We zijn geen clones he :)
Indien niet eens, zeg gerust je mening, maar dan gewoon verder gaan.

BG is ook een speciaal forum vol met elite sloebers die morgens kaviaar van 20K op hun toastie eten als je de lonen bekijkt ;)
Ik ontbijt niet. :unsure:

Brutoloon thread is ook een vertekend beeld. Naast soms blatante leugens mag je ook niet vergeten dat je hier op een gamingforum zit met veel mensen die in de profielen vallen van de beter/best betaalde sectoren. Die thread heeft wel vaak goed advies om een beter loon te bekomen.

In mobiliteit zitten we eigenlijk met een bende oudere mensen hier. Dus combinatie van carrière op de rails en interesse voor wagens.

Persoonlijk vind ik die gekkere bolides leuk, maar ik vind het even leuk als een jonge kerel zijn eerste wagen binnen zijn budget koopt en showt. Misschien is dat laatste zelfs nog iets fijner.

Laatst bewerkt:
In mobiliteit zitten we eigenlijk met een bende oudere mensen hier.
200w.gif

Laatst bewerkt:
2 vrije dagen gehad. Elke dag 4u gespendeerd per wagen ofzo om te kuisen :D (kmoet ook wel zeggen ik ga naar een handcarwash en dan thuis (app blok) was ik nog eens met een emmer water achterna).

Lotus23-1.jpg

Zou zo een elise in waarde stijgen nu de productie is gestopt? Coole bak, nu wil ik ook eentje

Zou zo een elise in waarde stijgen nu de productie is gestopt? Coole bak, nu wil ik ook eentje
Daar is stevig op gespeculeerd geweest. Maar zoals altijd: auto's zijn geen goeie investering.
Zelfs pakweg een F40 was een slechte investering he, nieuwprijs was 400k$ in 1987 en nu 1.5 miljoen$. Dus ruwgeschat x3.
Echter, S&P500 is in diezelfde periode x7 gegaan...

Daar is stevig op gespeculeerd geweest. Maar zoals altijd: auto's zijn geen goeie investering.
Zelfs pakweg een F40 was een slechte investering he, nieuwprijs was 400k$ in 1987 en nu 1.5 miljoen$. Dus ruwgeschat x3.
Maar met de S&P500 kan je niet rijden. Berijden wel.

Carrera GT is nu rond de 1 of 1,8 miljoen euro?

Carrera GT is nu rond de 1 of 1,8 miljoen euro?
Zelfde verhaal,
450k$ nieuwprijs in 2003. S&P zat toen rond 1500 en nu rond 5000 dus 3.3x omhoog
450k*3.3 =>1.5M => Ongeveer de prijs van een Carrera GT momenteel.
Er zijn echt héél weinig auto's die beter doen dan een simpele tracker hoor.

Zelfde verhaal,
450k$ nieuwprijs in 2003. S&P zat toen rond 1500 en nu rond 5000 dus 3.3x omhoog
450k*3.3 =>1.5M => Ongeveer de prijs van een Carrera GT momenteel.
Er zijn echt héél weinig auto's die beter doen dan een simpele tracker hoor.
En dan heb je nog niet gesproken over de kosten die je aan die Carrera GT moet maken tov de S&P500

Maar in beleving is het wel iets anders als je 5.000km per jaar kan rijden met een Elise en weet dat die zijn waarde behoudt of lichtjes omhoog gaat. Alleszins knappe wagen Scifo!

Maar in beleving is het wel iets anders als je 5.000km per jaar kan rijden met een Elise en weet dat die zijn waarde behoudt of lichtjes omhoog gaat. Alleszins knappe wagen Scifo!

Het was beter dat de prijs niet steeg, ik durf er amper nog mee rondrijden :p Op autoscout zie ik al een sport 240 final edition staan voor 70k -.-

Ik heb ook niet de indruk dat die prijs in de toekomst zal zakken. Elke hedendaagse auto wordt zwaarder dan zijn voorganger en zit vol met technologie/veiligheidssystemen.

Ben wel benieuwd wnnr de eerste EV funcar zal komen. Enkel Mazda of Toyota lijken me nog bezig te houden met het bouwen van lichtgewicht weekend cars.

Laatst bewerkt:
Brutoloon thread is ook een vertekend beeld. Naast soms blatante leugens mag je ook niet vergeten dat je hier op een gamingforum zit met veel mensen die in de profielen vallen van de beter/best betaalde sectoren.

Eigenlijk wel een grappig fenomeen.
Pubergamer, 20 jaar later: goed verdienende IT nerd met dikke wagen.

:ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Het was beter dat de prijs niet steeg, ik durf er amper nog mee rondrijden :p Op autoscout zie ik al een sport 240 final edition staan voor 70k -.-

Ik heb ook niet de indruk dat die prijs in de toekomst zal zakken. Elke hedendaagse auto wordt zwaarder dan zijn voorganger en zit vol met technologie/veiligheidssystemen.

Ben wel benieuwd wnnr de eerste EV funcar zal komen. Enkel Mazda of Toyota lijken me nog bezig te houden met het bouwen van lichtgewicht weekend cars.
Caterham project V hè.
Was ook gebotst op die sport 240, wel super knappe wagen. Wat koste dat nieuw misschien?

Gewoon mee rijden en knallen. Snap wel echt niet wrm je een mx5 zou willen naast een Elise als funcar. Als je dan plezant ritje wil maken, kies je toch altijd de Lotus?

Caterham project V hè.
Was ook gebotst op die sport 240, wel super knappe wagen. Wat koste dat nieuw misschien?

61k nieuw betaald. Was in 2020 wel 2dehands aan het zien voor sport 220, prijzen waren toen in de 40k. Kon na het nieuws niet snel genoeg schakelen. Moest de mx5 nog verkopen -.-

Caterham project V hè.
En Porsche zal met de 718 ook wel proberen. Vraag blijft hoe ze rijden, want het "karakter"-stuk van de motor valt wel weg natuurlijk.
Al ben ik wel héél benieuwd naar die Caterham.

Gewoon mee rijden en knallen. Snap wel echt niet wrm je een mx5 zou willen naast een Elise als funcar. Als je dan plezant ritje wil maken, kies je toch altijd de Lotus?
MX5 kan ik meer daily'en (het werk op 7km, en winkels liggen ook binnen die straal) en mogelijks CX5 half verpatsen aan de vriendin :unsure: Win-win en ik 100% dagelijkse rijfun :woohoo: (Moet de Elise nog wel kunnen stockeren bij ons vader -.-)

Terug
Bovenaan