Welke wagen heb jij? Post your pics!

Aangezien ik mijn bedrijfswagen kwijt ben heb ik niets meer om mijn aanhangers te trekken. (Betere job intern, auto totaal niet meer nodig)

Mijn extra daily die ik al jaren had was een Bmw 5, maar eigenlijk heb ik met wat surfen nu een ontdekking gedaan.

Eender welke dikke SUV maar dan als lichte vracht. (ik heb 1 kind, en vrouwlief rijdt met de grote gezinswagen)

Dus voor een redelijk prijsje koop ik dus een jonge mercedes GLE lichte vracht diesel 258pk , geen BIV en 150€ taks. Mis ik nu iets? waarom rijd niet elke jonge gast of kinderloos gezin zo rond?? Fiscaal is dit toch 1 van de laatste gaatjes?
Omdat een EV geen BIV en VB heeft, een pak meer pk heeft en praktischer is.
Moest je het nu over een AMG hebben (al rijdt een GLE AMG nog altijd niet leuk), maar een 258pk diesel is nu niet zo speciaal meer.

En die wetgeving is ook al deels dichtgeschroefd. De voorwaarden om lichte vracht te zijn, zijn ondertussen een pak strenger.

Eender welke dikke SUV maar dan als lichte vracht. (ik heb 1 kind, en vrouwlief rijdt met de grote gezinswagen)

Dus voor een redelijk prijsje koop ik dus een jonge mercedes GLE lichte vracht diesel 258pk , geen BIV en 150€ taks. Mis ik nu iets? waarom rijd niet elke jonge gast of kinderloos gezin zo rond?? Fiscaal is dit toch 1 van de laatste gaatjes?
Je zou nog verschieten van hoeveel zulke auto’s rondrijden.
Ik had het ook gedaan als ik geen kinderen had.

Jonge gasten willen niet gezien worden in zo'n bompa car.

Insteek is vooral om wekelijks geremde aanhangers te slepen, en ook ideaal voor mijn visgerei. (niet echt handig in koffer van gewone sedan)
Ik ben trouwens een soccerdad :biglaugh:

Aangezien ik een heel stuk in de vorige eeuw geboren ben, waren "in mijn tijd" de droomwagens voor jonge gasten: bmw's met grote velgen, snelle golfjes (golf2/3 gti) of een jeep met absurde offroad wielen.

Wat zijn dan nu eigenlijk de droomwagens voor jonge gasten? (wat een boomer vraag) :biglaugh:

Insteek is vooral om wekelijks geremde aanhangers te slepen, en ook ideaal voor mijn visgerei. (niet echt handig in koffer van gewone sedan)
Ik ben trouwens een soccerdad :biglaugh:

Aangezien ik een heel stuk in de vorige eeuw geboren ben, waren "in mijn tijd" de droomwagens voor jonge gasten: bmw's met grote velgen, snelle golfjes (golf2/3 gti) of een jeep met absurde offroad wielen.

Wat zijn dan nu eigenlijk de droomwagens voor jonge gasten? (wat een boomer vraag) :biglaugh:
Voor veel jongeren zijn auto's totaal geen Interesseveld meer.
En voor de anderen zijn dat ofwel dezelfde sportwagens als vroeger, ofwel de goeie ev's. Een lichte vracht SUV biedt geen voordelen tov deftige EV

Duidelijk een suv hater ;)
Die GLE is trouwens te hoog voor iemand met rugproblemen.

Klinkt allemaal extreem ondankbaar maar ik was toch ook niet zo excited voor met de Range Rover rond te rijden.
Extreem saai. Ik ben in het cliche gevallen en mijn vrouw rijdt er nu mee rond maar ik kan nu tenminste met een glimlach terug elke dag in de auto kruipen.

Fun fact, mijn moeder is slecht te been door parkinson en is inderdaad altijd een heel gedoe om ze in de auto te krijgen.

Klinkt allemaal extreem ondankbaar maar ik was toch ook niet zo excited voor met de Range Rover rond te rijden.
Extreem saai. Ik ben in het cliche gevallen en mijn vrouw rijdt er nu mee rond maar ik kan nu tenminste met een glimlach terug elke dag in de auto kruipen.

Fun fact, mijn moeder is slecht te been door parkinson en is inderdaad altijd een heel gedoe om ze in de auto te krijgen.
Niets ondankbaars aan. Elk heeft zijn voorkeuren. Alleen jammer dat je er zo laat achter komt dat die auto toch echt niets voor jou is :biglaugh:
Met wat rij je nu als dagdagelijkse auto? De Porsche?

Hier komt een 2e EV firmawagen in huis en zijn de omstandigheden zo dat we toch graag nog een privé wagen hebben om:
1. Een paardentrailer te kunnen trekken (2 ton geremd)
2. Opt gemak met het gezin op reis te gaan
3. Korte afstanden kunnen doen puur op batterij
4. Absoluut max 10k km per jaar te doen

Budget +/- 50k EUR

Er staan aan die prijs behoorlijk wat X5 45e's aangeboven op de 2e hands markt, veelal aan ongeveer 50k km stand bouwjaar rond de 2021. Lijkt me wel een goeie deal? Zien jullie nog andere mogelijkheden?

Hier komt een 2e EV firmawagen in huis en zijn de omstandigheden zo dat we toch graag nog een privé wagen hebben om:
1. Een paardentrailer te kunnen trekken (2 ton geremd)
2. Opt gemak met het gezin op reis te gaan
3. Korte afstanden kunnen doen puur op batterij
4. Absoluut max 10k km per jaar te doen

Budget +/- 50k EUR

Er staan aan die prijs behoorlijk wat X5 45e's aangeboven op de 2e hands markt, veelal aan ongeveer 50k km stand bouwjaar rond de 2021. Lijkt me wel een goeie deal? Zien jullie nog andere mogelijkheden?

X5 idd zeer populair voor dat gebruik, een GLE zie ik ook best vaak, Porsche Cayenne / Q7 / XC90 en dan zullen we ver rond zijn in het mainstream segment denk ik.

Terug
Bovenaan