Welke wagen heb jij? Post your pics!

M'n BMW 540d Touring is verkocht :(

De X5 50e mag ik zondag gaan afhalen ... 'k ben benieuwd, want ik heb zelf nog niet met een X5 (en hybride) gereden. Maar m'n 540d is toch de beste allrounder die ik heb gehad. Gisteren vertrok ik met de wagen naar de verkoper. Wat is het eerste nummer op de radio dat speelde? Clouseau - Afscheid van een vriend. Toch altijd een beetje emotioneel uw wagen verkopen waar ge veel plezier hebt aan gehad.
Ge gaat het u niet beklagen, alleen de baanligging van zo een SUV boot staat me minder aan.

Die vlot kunnen verkopen, zo een zware diesel? Lijkt me een niet zo aantrekkelijke wagen qua tax etc?

Ge gaat het u niet beklagen, alleen de baanligging van zo een SUV boot staat me minder aan.

Verwachtingspatroon bijstellen. Het zijn comfy boten, als je het idee laat varen dat je met die dingen snel door de bocht wil gaan klopt en klikt het allemaal wel 🙂

Verwachtingspatroon bijstellen. Het zijn comfy boten, als je het idee laat varen dat je met die dingen snel door de bocht wil gaan klopt en klikt het allemaal wel 🙂
Ja ik heb ook met een X5 gereden hoor. Het zijn enorm comfortabele boten, maar ik heb het inderdaad over het bochtenwerk. Niet dat die mastodont van 2 ton van mij dat zo graag doet, maar het is al iets speelser :)

Het verschil bij ons tussen de 5 en de GLE is qua bochtenwerk en baanligging echt gigantisch. Ik moet daar altijd aan wennen als we met die GLE de baan op zijn. Voor lange tripjes en familieuitstapjes om gezapig ergens te geraken is die GLE top, om vaak alleen wat dynamischer te rijden is de 5 echt superieur.

Al vermoed ik wel dat een X5 toch wat sportiever en dynamischer rijdt dan een GLE, BMW kennende.

Het verschil bij ons tussen de 5 en de GLE is qua bochtenwerk en baanligging echt gigantisch. Ik moet daar altijd aan wennen als we met die GLE de baan op zijn. Voor lange tripjes en familieuitstapjes om gezapig ergens te geraken is die GLE top, om vaak alleen wat dynamischer te rijden is de 5 echt superieur.

Al vermoed ik wel dat een X5 toch wat sportiever en dynamischer rijdt dan een GLE, BMW kennende.
Mijn vader had eerst de vorige generatie GLE (2020 meen ik) en nu een X5 45e. Die motor is natuurlijk een enorm verschil, de X5 stuurt wel wat strakker en staat stijver, maar ik moet zeggen dat voor mij de GLE wel een leukere wagen was. Een suv gaat toch nooit echt sporty zijn (in bochten dan), dus dan liever een softe GLE.

Mijn broer zijn X5 gaat verrassend gezwind over de baantjes in de Ardennen, ik was daar echt wel door verrast. Power is één ding maar voor een boot van die omvang voelde die relatief vlot en licht. Echt een heel knappe wagen.

Vooral super comfortabele zetels, ik slaap nooit in de wagen maar onderweg naar Oostenrijk heb ik daar heerlijk in geslapen eigenlijk. Ik zat toen gelukkig niet aan het stuur.

Die vlot kunnen verkopen, zo een zware diesel? Lijkt me een niet zo aantrekkelijke wagen qua tax etc?

Ben toch onder de prijs van m'n verwachtingen moeten gaan. Lampe-Debusseré heeft em uiteindelijk overgenomen. Matthias heeft em 3 jaar geleden ook van DE naar hier gehaald.

Maar toen ik daar aankwam ... een teken van God, ik ben ervan overtuigd, halleluja!

20240104_170435.jpg

Moest het nu ne rode en ne manuele geweest zijn. :D

Volgens mij begrijp je zijn zin niet :unsure:

It does not click.... FOR ME that is haha.
Toch al is contact opgenomen met BMW dealer ivm nakende M5 Touring en hier al is een zaadje geplant: ''Schatje wat zou jij vinden als ik toch diene Range weg doe en dan een snelle break koop zoals vroeger''

I quote: als je dan gaat stoppen met zagen op die range rover, graag :biglaugh:

Goed gekweekt haha

Respect gained. (y)

Respect lost. :(

Emotionele rollercoaster die posts van @Yusifer :tongue:

It does not click.... FOR ME that is haha.
Toch al is contact opgenomen met BMW dealer ivm nakende M5 Touring en hier al is een zaadje geplant: ''Schatje wat zou jij vinden als ik toch diene Range weg doe en dan een snelle break koop zoals vroeger''

I quote: als je dan gaat stoppen met zagen op die range rover, graag :biglaugh:

Goed gekweekt haha

Emotionele rollercoaster die posts van @Yusifer :tongue:
Ik denk dat dat echt een enorm pareltje gaat worden. De 4.4 V8 icm een elektromotor, en BMW hun hybride aandrijflijn is gewoon héérlijk.

Gaat helaas buiten mijn budget liggen.

Tenzij daar fiscale trukkerij mee kan uitgehaald worden :unsure:

Ik denk dat dat echt een enorm pareltje gaat worden. De 4.4 V8 icm een elektromotor, en BMW hun hybride aandrijflijn is gewoon héérlijk.

Gaat helaas buiten mijn budget liggen.

Tenzij daar fiscale trukkerij mee kan uitgehaald worden :unsure:
XM zit op 40gr CO2 he. Dat is dus gewoon een hybride als een 545e ;)

Ja ik heb ook met een X5 gereden hoor. Het zijn enorm comfortabele boten, maar ik heb het inderdaad over het bochtenwerk. Niet dat die mastodont van 2 ton van mij dat zo graag doet, maar het is al iets speelser :)
Heb je al eens met een X5 50e gereden?
Ik kan mij niet van de gedachte ontdoen dat in de modus waar je het meeste in rijdt, hybride op de elektromotor, het allemaal niet zo gezwind gaat in de X5.
Het is een zware jongen per slot van rekening.

Die 490pk is leuk op papier natuurlijk, en een pak meer dan de 320 van de 540d.
Maar ik denk dat het in het normaal gebruik tegenvalt als je van een 540d komt om eerlijk te zijn.

Heb je al eens met een X5 50e gereden?
Ik kan mij niet van de gedachte ontdoen dat in de modus waar je het meeste in rijdt, hybride op de elektromotor, het allemaal niet zo gezwind gaat in de X5.
Het is een zware jongen per slot van rekening.

Die 490pk is leuk op papier natuurlijk, en een pak meer dan de 320 van de 540d.
Maar ik denk dat het in het normaal gebruik tegenvalt als je van een 540d komt om eerlijk te zijn.
Nog niet nee, maar mijn 545e stage 1 heeft ongeveer dezelfde cijfers (530pk). Ik denk echt dat daar niks in tegenvalt hoor, dat is een enorm potente wagen zo een X5 50e, want ik heb wel met een X5 45e gereden en die voelde ook niet traag aan ofzo. Ik hou gewoon niet van de hoge zithouding in een SUV.

Terug
Bovenaan