Welke wagen heb jij? Post your pics!

Denk als in mijne ook een 20kwh pack lag dat ik 85% van men km’s elektrisch deed.

Momenteel is dat 50%.
Ik zit hier ook op zoiets.
18km enkel naar het werk dus ideaal. Ik moet wel zeggen dat ik echt oprecht super tevreden ben van dat elektrisch rijden. 90% van de tijd vermogen genoeg in feite.
Alleen merk ik wel dat bij de hooligan uithangen 294pk toch te weinig is :P

En zonder elektrische ondersteuning is het wel echt huilen met de pet op. Dan voel je die 500kg extra t.o.v. een 1er wel.

Ik zit hier ook op zoiets.
18km enkel naar het werk dus ideaal. Ik moet wel zeggen dat ik echt oprecht super tevreden ben van dat elektrisch rijden. 90% van de tijd vermogen genoeg in feite.
Alleen merk ik wel dat bij de hooligan uithangen 294pk toch te weinig is :p

En zonder elektrische ondersteuning is het wel echt huilen met de pet op. Dan voel je die 500kg extra t.o.v. een 1er wel.
Ja louter elektrisch is het gene vette, maar in principe wel voldoende in de meeste gevallen.

chippen die niet naar 400pk ofzo? Of hangt af van welke blok er juist in ligt zeker? B1 of B2 ofzoiets meen ik

Hier is dat een compleet andere wagen sinds die b58 een remap gekregen heeft. Maar het vermogen kan o zo zelden gebruikt worden :(

Ja louter elektrisch is het gene vette, maar in principe wel voldoende in de meeste gevallen.

chippen die niet naar 400pk ofzo? Of hangt af van welke blok er juist in ligt zeker? B1 of B2 ofzoiets meen ik

Hier is dat een compleet andere wagen sinds die b58 een remap gekregen heeft. Maar het vermogen kan o zo zelden gebruikt worden :(
Als je de versie met de 48 in de 330e hebt, kan die idd chippen tot 400pk.

Totaal systeemvermogen dan?
B58 (40i) haalt op zichzelf idd. makkelijk 400pk maar de B48 2 liter toch niet denk ik

Totaal systeemvermogen dan?
B58 (40i) haalt op zichzelf idd. makkelijk 400pk maar de B48 2 liter toch niet denk ik
Het was eigenlijk het verschil tussen 2 versies van de B48. De versie uit de 20i en de 30i.
Ze hebben beide in de 330e gestoken met hetzelfde vermogen, de ene versie tunet naar 300pk (ofzo), de andere naar 400...

Ik vermoed dat je naar verbuik toe wil zeggen?
Want de volle 294 PK heb je altijd (toch tijdens die 10sec extraboost).
Heb je enkel maar in xtraboost eh :P
In gewoon sport heb je maar 254pk ter uw beschikking.
En in hybride met een lege batterij is hij niet happig om veel extra ondersteuning te bieden. Dan is het 184pk :P

Om eerlijk te zijn nog niet eens de moeite gedaan om te kijken welke motor er juist inligt. Nog even de garantie uitzitten en we zien wel.
Maar in 90% van mijn verplaatsingen rij ik gewoon rustiger dan vroeger omdat het elektrisch is. Zonder dat het mij stoort in feite.

Als je een 330e met lege batterij in sport zet (eender welke versie) gaat die zichzelf 6-7km elektrisch bereik opladen. Daarmee heb je genoeg voor elke sprint... Ik rij ook 50% elektrisch met de mijne en dat bevalt heel goed. Heel comfortabel als gezinswagen en snel genoeg als je eens alleen op weg bent en iets pittiger wil rijden. Ik had graag een 20kWh pack gehad in de mijne, dan zou ik vlot over de 70% elektrisch gaan denk ik. Voor op trage weggetjes in de stad is dat veel fijner dan benzine.

Los van die sportmodus.. die voorziet echt altijd genoeg elektrisch vermogen voor xtraboost te doen hoor.

Maar inderdaad, onlangs nog eens een vrij zot ritje in de Ardennen gedaan en eerdat de bochtige wegen voorbij waren zat de batterij terug op +50%

Die tesla model 3 performance zat helaas nog altijd in men gat :(

En in hybride met een lege batterij is hij niet happig om veel extra ondersteuning te bieden. Dan is het 184pk :p
Zucht...
Je hebt nooit "slechts" 184pk ter beschikking. Wel 254 pk.

Of je nu in hybride stand staat of niet, zolang die 2.5kwh die nog in je batterij zit wanneer je indicator op 0% staat, zal ook de hybride stand de elektrische onderteuning aanspreken, niet meer of niet minder dan wanneer de batterij 80% vol is.
En zolang je niet langer dan 3 minuten aan een stuk 254pk uit je aandrijflijn sleurt (kan perfect natuurlijk, maar dan moet je al in Duitsland op een heel stevige bergop topsnelheid blijven aanhouden), geraakt die 2.5kwh nooit niet op.

Zet je hem in sport, dan heb je de volle 294PK (10 seconden toch, maar na die 10 seconden ben je al aan stevig illegale snelheden aan het rijden).

Het enige dat naar de filistijnen gaat wanneer je batterij "leeg" is, is je verbruik, omdat het elektrisch rijden zonder benzinemotor wegvalt.

Zoals je zelf ook toegeeft 2 jaar geleden.

Ik snap het niet @MrKend54l , nu rijd je eindelijk in een deftige wagen maar het lijkt alsof je hem steeds nog niet begrijpt. :unsure:

Ik heb 3 jaar met een 330e gereden en op geen enkel moment voel je dat je met een dode batterij rijdt. Hij laadt op terwij je normaal rijdt en als je even alle kracht nodig hebt is die altijd daar... Je moet al op het circuit rijden tegen 100% constant om dat gevoel te krijgen. Als je ooit op de openbare weg dit scenario kan nabootsen ben je echt de ergste johnny.

Bij alle modellen vanaf BMW 3-reeks (en BMW X3) zit je inderdaad altijd met een "reserve" capaciteit in de batterij die je zelf niet kan zien in de wagen maar die zorgt dat je ten alle tijde minimaal de 254pk ter beschikking hebt. Tenzij je zwaar illegale zaken doet, zal je die reserve capaciteit nooit leeg rijden.

Zucht...
Je hebt nooit "slechts" 184pk ter beschikking. Wel 254 pk.

Of je nu in hybride stand staat of niet, zolang die 2.5kwh die nog in je batterij zit wanneer je indicator op 0% staat, zal ook de hybride stand de elektrische onderteuning aanspreken, niet meer of niet minder dan wanneer de batterij 80% vol is.
En zolang je niet langer dan 3 minuten aan een stuk 254pk uit je aandrijflijn sleurt (kan perfect natuurlijk, maar dan moet je al in Duitsland op een heel stevige bergop topsnelheid blijven aanhouden), geraakt die 2.5kwh nooit niet op.

Zet je hem in sport, dan heb je de volle 294PK (10 seconden toch, maar na die 10 seconden ben je al aan stevig illegale snelheden aan het rijden).

Het enige dat naar de filistijnen gaat wanneer je batterij "leeg" is, is je verbruik, omdat het elektrisch rijden zonder benzinemotor wegvalt.

Zoals je zelf ook toegeeft 2 jaar geleden.

Laat ik mijzelf even verbeteren. Ik wou het iets te simpel houden, en gebruikte wat simpelere termen.
Uiteraard is spreken over vermogen, pk’s verkeerd en dien je te spreken over koppel. Maar goed ja dat snapt dan weer niet iedereen dus is spreken in vermogen voor sommige duidelijker.

Het scenario wat ik wou beschrijven was dat wanneer je in hybrid mode rijdt en de batterij te leeg is om nog elektrisch te rijden, dus geforceerd op benzine.
De batterij is dan nog niet leeg leeg, natuurlijk niet.
Wanneer je dan pakweg op 20% koppelvraag zit (dus op de substitute toerenteller), je geen elektrisch koppel krijgt als je niet ineens echt veel gas bijgeeft. Je moet dus al serieus doorduwen wil je eboost krijgen. Je krijgt dus de pure 300Nm uit de B48 en niet meer. Op dat moment voel je goed dat het een B48 in een zwaarste 3er is.
Natuurlijk als jij vol doorduwt en naar 100% koppelvraag gaat dan springt de elektromotor erbij en krijg je die zijn koppel erbij.
Dat bedoelde ik met niet happig om eboost te geven, en 184pk ter beschikking. Hij wacht echt wel beduidend langer om elektrisch koppel bij te geven.

Als je in sport rijdt in tegenstelling heb je al eboost bij veel minder gas geven. Dat is op dat vlak een heel andere ervaring.

Dat flip floppen met een “lege” batterij dat hij dan weer toelaat om tot 20% koppelvraag even elektrisch te rijden. En dan weer terug benzine. Hopla terug even elektrisch, hopla weer te veel gas dus weer de benzine die aangaat, is ook wel vervelend.
Dat samen met de marge in sport maakt dat ik hem al in sport zet bij 8km resterend, of ik zou moeten toekomen om tot mijn bestemming te raken zuiver elektrisch.

Overigens heb je enkel maar dat maximale vermogen van 294pk in xtraboost modus. In gewone sport zal hij de elektromotor niet zover laten gaan.

Laat ik mijzelf even verbeteren. Ik wou het iets te simpel houden, en gebruikte wat simpelere termen.
Uiteraard is spreken over vermogen, pk’s verkeerd en dien je te spreken over koppel. Maar goed ja dat snapt dan weer niet iedereen dus is spreken in vermogen voor sommige duidelijker.

Het scenario wat ik wou beschrijven was dat wanneer je in hybrid mode rijdt en de batterij te leeg is om nog elektrisch te rijden, dus geforceerd op benzine.
De batterij is dan nog niet leeg leeg, natuurlijk niet.
Wanneer je dan pakweg op 20% koppelvraag zit (dus op de substitute toerenteller), je geen elektrisch koppel krijgt als je niet ineens echt veel gas bijgeeft. Je moet dus al serieus doorduwen wil je eboost krijgen. Je krijgt dus de pure 300Nm uit de B48 en niet meer. Op dat moment voel je goed dat het een B48 in een zwaarste 3er is.
Natuurlijk als jij vol doorduwt en naar 100% koppelvraag gaat dan springt de elektromotor erbij en krijg je die zijn koppel erbij.
Dat bedoelde ik met niet happig om eboost te geven, en 184pk ter beschikking. Hij wacht echt wel beduidend langer om elektrisch koppel bij te geven.

Als je in sport rijdt in tegenstelling heb je al eboost bij veel minder gas geven. Dat is op dat vlak een heel andere ervaring.

Dat flip floppen met een “lege” batterij dat hij dan weer toelaat om tot 20% koppelvraag even elektrisch te rijden. En dan weer terug benzine. Hopla terug even elektrisch, hopla weer te veel gas dus weer de benzine die aangaat, is ook wel vervelend.
Dat samen met de marge in sport maakt dat ik hem al in sport zet bij 8km resterend, of ik zou moeten toekomen om tot mijn bestemming te raken zuiver elektrisch.

Overigens heb je enkel maar dat maximale vermogen van 294pk in xtraboost modus. In gewone sport zal hij de elektromotor niet zover laten gaan.
Vreemd, bijna 80k km gereden met de mijne, bijna altijd in hybride en regelmatig met lege batterij, en ik heb nooit ervaren wat jij ervaart...
En als je dat vervelend vindt, dan gebruik je battery control mode hé, en je kiest 30% of zoiets.

Terug
Bovenaan