Welke wagen heb jij? Post your pics!

Laten timen? Hoe bedoel je? Momenteel puur op gevoel zijn we bezig he. Ik zien overal flitspalen man, niet normaal. Dus ik zit zelf op te trekken en ondertussen naar links, rechts, boven, en onder bekan te checken dat er geen flitsers zijn. Elke week zit er wel bekan een boete in de brievenbus XD
Aan het vrouwke vragen "Neem uw timer op de gsm eens, duw op start zodra je de auto voelt bewegen en duw op stop zodra ik stop zeg" om een ruwe schatting van 0-100 te maken.

Maar inderdaad, de flitspalen hier zijn absurd. Kom net terug van een weekje Noord-Italië en daar leek geen enkele functionerende flitspaal te staan. Ik mis het al.

Aan het vrouwke vragen "Neem uw timer op de gsm eens, duw op start zodra je de auto voelt bewegen en duw op stop zodra ik stop zeg" om een ruwe schatting van 0-100 te maken.

Maar inderdaad, de flitspalen hier zijn absurd. Kom net terug van een weekje Noord-Italië en daar leek geen enkele functionerende flitspaal te staan. Ik mis het al.
Aah je bedoelt de acceleratie. Nee die zit wel ok.
Nog altijd rond de 2,6 a 2,7 zit ik. Het is echter de nm (750 normaal) die niet snor zit. Dat lijkt precies de helft minder te zijn.

Nog altijd rond de 2,6 a 2,7 zit ik. Het is echter de nm (750 normaal) die niet snor zit. Dat lijkt precies de helft minder te zijn.
Misschien zit ik fout, maar moest je torque echt opmerkelijk minder zijn, zou je dit toch meteen moeten merken in de performance?

Ooh, laat ons daar @MrKend54l en @eniac eens bij betrekken!

🍿
#triggered!!!

Het verhaal dat je schetst kan niet eh :P
Ofwel haalt uw motor zijn koppel niet en dus zijn vermogen niet en dus ook zijn 0-100 niet, ofwel haalt hij zijn prestaties van 0-100 wel en is er dus niks met met de koppelafgifte.

Als jij nog altijd 2,7s naar 100 doet dan mag je op uw beide oren slapen dat hij nog meer dan voldoende koppel afgeeft hoor :P
Het kan gerust zo zijn dat er iets mis is hoor, maar het kan ook gewoon tussen uw oren zitten.
Natuurlijk 3 weken in de garage en dan wat stoplichtsprinten doen is misschien ook niet ideaal :P
Je doet ermee wat je wilt natuurlijk maar mocht het mijn wagen zijn dan zou ik persoonlijk meer waarde hechten aan de hernemingen en het bochtenwerk, die sprintjes aan de stoplichten zijn ook maar meh. Maar goed mijn mening als pauper zijnde is in deze niet relevant :P

Bij nader inzien, direct verkopen die bak! Duidelijk iets mis mee, ik verlos u wel van die probleemwagen voor een zacht prijsje :unsure:

#triggered!!!

Het verhaal dat je schetst kan niet eh :p
Ofwel haalt uw motor zijn koppel niet en dus zijn vermogen niet en dus ook zijn 0-100 niet, ofwel haalt hij zijn prestaties van 0-100 wel en is er dus niks met met de koppelafgifte.

Als jij nog altijd 2,7s naar 100 doet dan mag je op uw beide oren slapen dat hij nog meer dan voldoende koppel afgeeft hoor :p
Het kan gerust zo zijn dat er iets mis is hoor, maar het kan ook gewoon tussen uw oren zitten.
Natuurlijk 3 weken in de garage en dan wat stoplichtsprinten doen is misschien ook niet ideaal :p
Je doet ermee wat je wilt natuurlijk maar mocht het mijn wagen zijn dan zou ik persoonlijk meer waarde hechten aan de hernemingen en het bochtenwerk, die sprintjes aan de stoplichten zijn ook maar meh. Maar goed mijn mening als pauper zijnde is in deze niet relevant :p

Bij nader inzien, direct verkopen die bak! Duidelijk iets mis mee, ik verlos u wel van die probleemwagen voor een zacht prijsje :unsure:
Heb de sprintjes gedaan omdat ik bij het inhalen van een auto precies voelde dat er iets ontbrak. En als die van ons zei, geefde gij volle gas, dan is het rood alarm bij mij. Kan moeilijk op den expresweg afremmen tot 10 per uur en is optrekken. Dus van die paar lichten dat ik rood had, heb ik er van geprofiteerd.

Ja zacht prijsje en dan onderhoud en banden betalen en verzekering, ge zult em rap teruggegeven :p

Heb de sprintjes gedaan omdat ik bij het inhalen van een auto precies voelde dat er iets ontbrak. En als die van ons zei, geefde gij volle gas, dan is het rood alarm bij mij. Kan moeilijk op den expresweg afremmen tot 10 per uur en is optrekken. Dus van die paar lichten dat ik rood had, heb ik er van geprofiteerd.

Ja zacht prijsje en dan onderhoud en banden betalen en verzekering, ge zult em rap teruggegeven :p
Ik denk dat we tot de conclusie moeten komen dat we u enkel kunnen helpen als we zelfs eens met de auto rijden, want zo enkel afgaan op wat er geschreven wordt gaat niet lukken.

Technisch gezien ken ik niets van auto's, maar wil u zo graag helpen. Ik denk wel dat ik de auto een 3 tal weken nodig heb om echt tot een gegronde diagnose te komen. Wanneer zet je hem af?

Ik denk dat we tot de conclusie moeten komen dat we u enkel kunnen helpen als we zelfs eens met de auto rijden, want zo enkel afgaan op wat er geschreven wordt gaat niet lukken.

Technisch gezien ken ik niets van auto's, maar wil u zo graag helpen. Ik denk wel dat ik de auto een 3 tal weken nodig heb om echt tot een gegronde diagnose te komen. Wanneer zet je hem af?
Krijg ik u VW bus in ruil?

Als ge uw tijden gewoon nog haalt zijt ge het gewoon geworden vrees ik. Maar het heeft ff geduurd, als ge een TV van 2m hangt zijt ge dat gewend op een uur dus ge hebt er nog veel plezier aan gehad.

Straks als het koud en glad wordt eens uw leven riskeren op de boerenwegen, dan zult ge beide wel weer wakker worden. :unsure:

Als ge uw tijden gewoon nog haalt zijt ge het gewoon geworden vrees ik. Maar het heeft ff geduurd, als ge een TV van 2m hangt zijt ge dat gewend op een uur dus ge hebt er nog veel plezier aan gehad.

Straks als het koud en glad wordt eens uw leven riskeren op de boerenwegen, dan zult ge beide wel weer wakker worden. :unsure:
Inderdaad, ik ga sowieso in PCA binnenstappen en hem is laten uitlezen uit veiligheid.

2.7s tot 100 gewoon worden, dan is het stilaan end of the line qua sportwagens kameraad. Begin maar te sparen voor een hypercar :lol:

Vermogen en koppel gaan altijd hand in hand. Dus als je de 2,7 s haalt, is er op dat moment niets mis.
Wat misschien wel kan zijn is dat bij hernemingen ofzo er een issue is waardoor je het koppel/vermogen niet haalt. Dus misschien iets wat van tijd tot tijd de kop opsteekt.
Maar mijn idee gaat eerder toch uit dat dit een gevalletje "gewenning" is. Ik heb dat met mijn eigen wagens ook altijd. En dan laat je die chippen om dan 1 maand later al terug in't zelfde schuitje te zitten.

Voor je gemoedsrust zou ik hem inderdaad wel op de rollen laten zetten. Meten is weten.

2.7s tot 100 gewoon worden, dan is het stilaan end of the line qua sportwagens kameraad. Begin maar te sparen voor een hypercar :laugh:
Musk die zegt dat 2.7s tot 100 end of the line is. Is dit een alternatieve realiteit ofzo? :P
De laatste keer wou hij nog onder de 2s geraken!

Terug
Bovenaan