Welke wagen heb jij? Post your pics!

Zullen ook wel die met de slechte ketting geweest zijn.
Tunen of niet, je had er dan gewoon misschien iets sneller miserie mee maar miserie ging je hebben.
Yes, denk dat het de N blok was? Is al heel lang geleden. Had ook eens een 159 SW TI en die had ik laten tunen, distributieketting kapot erna. Maar ja, blijkbaar ook typisch probleem voor die auto, dus het tunen hielp zkr niet erbij.

Yes, denk dat het de N blok was? Is al heel lang geleden. Had ook eens een 159 SW TI en die had ik laten tunen, distributieketting kapot erna. Maar ja, blijkbaar ook typisch probleem voor die auto, dus het tunen hielp zkr niet erbij.

Notorious blokje natuurlijk. Niks met het tunen te maken.
Maar neem nu het N13 blok, lag in de 114i met 102pk, verzekeringen en taksen daarop berekend dus vrij goedkoop.
Tuner binnenstappen en voor 500€ reed je even later buiten met 220pk zonder u zorgen te hoeven maken.

Notorious blokje natuurlijk. Niks met het tunen te maken.
Maar neem nu het N13 blok, lag in de 114i met 102pk, verzekeringen en taksen daarop berekend dus vrij goedkoop.
Tuner binnenstappen en voor 500€ reed je even later buiten met 220pk zonder u zorgen te hoeven maken.
Als ik het me goed herinner zijn er fysieke verschillen tussen de hogere versies. Grotere remmen bijvoorbeeld. En ik dacht nog iets rond de koppelingsplaat.

Als ik het me goed herinner zijn er fysieke verschillen tussen de hogere versies. Grotere remmen bijvoorbeeld. En ik dacht nog iets rond de koppelingsplaat.
Koppelingsplaat zou kunnen, dat weet ik niet zo. Al lijkt het mij van niet aangezien ik bij spare parts zie dat de koppeling voor alle versies met de N13 van toepassing is.

Remmen ben ik vrij zeker van dat deze juist hetzelfde waren voor de hele F20 reeks buiten de 135i en 145i.
Je kon op de 114i zelfs optioneel de M sport remmen krijgen. :P

Ik was vandaag eens bij een andere garage geweest voor onderhoud met de 545e.

Ik had in ene weg ook even een offerte gevraagd voor 4 nieuwe zomerbanden voor na de winter op te leggen.

Ik zei kijk maar voor Michelin pilot sports (er vanuitgaande dat hij wel zou weten dat ik 4S of 5 zou bedoelen)

Nu krijg ik hier een offerte van Michelin Pilot Sport 3 ZP?! Zijn dat niet banden van 15 jaar oud ofzo? €366/stuk voor de voorste (245/35/20) en €449/stuk voor de achterste (275/30/20)

Is dat niet absurd duur? En dan nog eens voor een “oud” model.. of interpreteer ik dat hier verkeerd?

Voor plaatsing dan nog eens 4x€47….

Ik had in ene weg ook even een offerte gevraagd voor 4 nieuwe zomerbanden voor na de winter op te leggen.

Ik zei kijk maar voor Michelin pilot sports (er vanuitgaande dat hij wel zou weten dat ik 4S of 5 zou bedoelen)

Nu krijg ik hier een offerte van Michelin Pilot Sport 3 ZP?! Zijn dat niet banden van 15 jaar oud ofzo? €366/stuk voor de voorste (245/35/20) en €449/stuk voor de achterste (275/30/20)

Is dat niet absurd duur? En dan nog eens voor een “oud” model.. of interpreteer ik dat hier verkeerd?

Om u een idee te geven, ik had op de i30N Pilot Supersport liggen (wat dan eigenlijk de Pilot Sport 3S zou zijn...).
225/40/18, dus wel een stuk kleiner, maar 150€ per band incl montage...

Dus ja, dat is duur, en een band die je niet op die wagen wil leggen.

Om u een idee te geven, ik had op de i30N Pilot Supersport liggen (wat dan eigenlijk de Pilot Sport 3S zou zijn...).
225/40/18, dus wel een stuk kleiner, maar 150€ per band incl montage...

Dus ja, dat is duur, en een band die je niet op die wagen wil leggen.
Ik dacht het ook wel.

Ik ga morgen gewoon bij de bandenman prijs vragen voor 4S’en of 5.

IMG-1321.jpg

Uiteindelijk geen a45s gekocht, maar een rs3

Laatst bewerkt:

Waarschijnlijk zijn dat banden speciaal voor BMW ontwikkeld en niet volledig gelijk aan een gewone pilot sport 3. Maar ik zou ook gewoon een andere band laten plaatsen in een bandencentrale.

Waarschijnlijk zijn dat banden speciaal voor BMW ontwikkeld en niet volledig gelijk aan een gewone pilot sport 3. Maar ik zou ook gewoon een andere band laten plaatsen in een bandencentrale.
Het zijn uiteindelijk Pirelli P zero geworden, met runflat. De bandenman adviseerde mij wel runflats wegens het gewicht van de wagen. Bij lekrijden zonder runflat zit je meteen op de velg met dergelijk gewicht (gevaarlijk en kans op schade)

Ik moet zeggen tot nu toe enorm tevreden. Ze rijden boterzacht en tot nu toe nog niks te klagen over grip in de verschillende omstandigheden. Ik vermoed wel dat ze rapper slijten aangezien ze zo mals aanvoelen.

Iemand die weet of je bij een BMW (G30 LCI) ergens de buitenspiegelverwarming kunt aan of uitzetten of dat dat automatisch zou moeten gebeuren? Vanmorgen gemerkt dat de spiegels dus bewazemd bleven gedurende de hele rit…

Dus ofwel is dat ook alweer kapot, ofwel heb ik dat per ongeluk ergens uitgezet…

Net zoals na het vervangen van men voorruit door Carglass de Gesture control niet meer werkt. Als ik dat wil laten nazien ben ik de auto weer een paar dagen kwijt for fuck sake.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan