Welke wagen heb jij? Post your pics!

Idd voor homologatie van de DTM wagens. Van elk zijn er 502 gebouwd met elk hun nummer. Die hadden dan de 2.5-16 motor er in liggen met nog wat meer pk's dan de "standaard" 2.5-16. En natuurlijk ook een nog veel opvallendere bodykit onder andere.
En een vleugel vooral :p

Sorry gasten, 't was misschien maar een flauwe lol maar het was een Seat Ibiza EVO 2 😝

Hi5e0A5.jpeg

ekZ7d8f.jpeg

Zo veel poespas voor 110pk nu wordt dat aanzien als weinig
Inderdaad. De periode toen de diesel stilltjes aan een inhaalbeweging aan het maken naar de benzines. Met de 1.9TDI is het imo allemaal wat begonnen.
Deze van mij had een volledige open uitlaatlijn, BMC CDA luchtfilter, EGR delete en chiptuning naar iets van een 145pk en 350Nm.
Heb jij ook niet nog een latere versie van ibiza gehad die serieus opgedreven was ?
Ja, dat was na deze EVO2. Een Ibiza FR TDI130 naar 220pk en 480Nm.

0dnItLJ.jpeg

Technisch gezien niet mijn wagen maar omdat ik deze ochtend dus afscheid heb moeten nemen van mijn vorige bedrijfswagen mag ik de komende jaren met een e-boot varen. En zo zal @gamer5 hem minder alleen voelen en kunnen we de kritiek op onze wagens verdelen ;-) Dus laat u maar gaan.

Nu elkaar dus wat leren kennen maar kijk er wel enorm naar uit om de wagen van binnen en buiten leren kennen. Het eerste gevoel bevestigt het positieve van de testrit vande sedan x maanden terug.

Waar is de tijd van die mega roetende gechipte tdi'tjes :cool:
Op zich viel dat bij die van mij nog redelijk goed mee. Buiten even een pluim bij het (volgas) vertrekken rookte die eigenlijk niet heel hard.
Eerste maal bij de keuring, wel met originele uitlaat omdat ik voor de Milltek geen papieren had, gewoon los erdoor zonder problemen.

Op zich viel dat bij die van mij nog redelijk goed mee. Buiten even een pluim bij het (volgas) vertrekken rookte die eigenlijk niet heel hard.
Eerste maal bij de keuring, wel met originele uitlaat omdat ik voor de Milltek geen papieren had, gewoon los erdoor zonder problemen.
Was ook nog allemaal zo streng niet vroeger in de tijd van euro 3 en zo.
Meeste roet was de schuld van onbekwame tuners die in hun aangepaste mapping veel te veel brandstof lieten inspuiten.
Bij de common rails viel dat nog mee maar die met VP44 verdelerpomp waren vaak mega roeters.
En die tuningboxen waren helemaal een ramp :D
Maar waren wel serieus snelle karretjes in de tijd die Ibiza's

Technisch gezien niet mijn wagen maar omdat ik deze ochtend dus afscheid heb moeten nemen van mijn vorige bedrijfswagen mag ik de komende jaren met een e-boot varen. En zo zal @gamer5 hem minder alleen voelen en kunnen we de kritiek op onze wagens verdelen ;-) Dus laat u maar gaan.

Nu elkaar dus wat leren kennen maar kijk er wel enorm naar uit om de wagen van binnen en buiten leren kennen. Het eerste gevoel bevestigt het positieve van de testrit vande sedan x maanden terug.
Gaat uw deur ook zo slecht in het slot als je instapt en sluit?

Was ook nog allemaal zo streng niet vroeger in de tijd van euro 3 en zo.
Meeste roet was de schuld van onbekwame tuners die in hun aangepaste mapping veel te veel brandstof lieten inspuiten.
Bij de common rails viel dat nog mee maar die met VP44 verdelerpomp waren vaak mega roeters.
En die tuningboxen waren helemaal een ramp :D
Maar waren wel serieus snelle karretjes in de tijd die Ibiza's
Mijn FR TDI was eentje met pompverstuivers, de EVO 2 was met verdelerpomp.
Geen tuningbox voor mij maar tuning op maat, was ook wel nodig met die aanpassingen.

133244696.jpg
Gisteren geleverd

Moeten wel nog veel aanpassingen aan gebeuren

Frontrunner slim roof rack
8 Nacho ARB lights
ARB MK2 bull bar
Rhinoman canopy

In bestelling maar delivery ergens in Jan.

Voor mij blijft de wildtrak 1 van de meest geniale wagens waar ik woon.

Gaat uw deur ook zo slecht in het slot als je instapt en sluit?
Hier toch ook nog nooit probleem mee gehad.

Heb hem nu 5 maanden en toch heel content van. De enigste 2 minpuntjes die ik al gevonden heb is dat je de personal drive mode niet kunt aanpassen (ik wil een mode waar ik stuur sportief zet en de rest comfort maar dat gaat dus niet). En ook krijg ik de parkeersensoren niet afgezet als ik daar de carwash rij 😅.

133244696.jpg
Gisteren geleverd

Moeten wel nog veel aanpassingen aan gebeuren

Frontrunner slim roof rack
8 Nacho ARB lights
ARB MK2 bull bar
Rhinoman canopy

In bestelling maar delivery ergens in Jan.

Voor mij blijft de wildtrak 1 van de meest geniale wagens waar ik woon.
Zijn die banden fatsoenlijk genoeg voor waar jij je begeeft? Of leg je er zwaardere offroad banden op?

Terug
Bovenaan