Welke wagen heb jij? Post your pics!

Zijn die banden fatsoenlijk genoeg voor waar jij je begeeft? Of leg je er zwaardere offroad banden op?

Liggen daar standaard A/T banden op en dat is meer dan genoeg voor waar ik rij. Ik koop altijd A/T’s maar dan van Appollo altijd. Die hebben 16 lagen rubber op elkaar geplakt andere merken hebben dat niet. En die Kevlar banden is ook shitty.

Nadeel bij ons zijn de doornen en de takken. Je kan een nieuwe band kopen en na paar km rijden uw side wall van uw bank kapot en band is finished.

Maar puur naar off-road capaciteit is een AT band genoeg je hebt geen speciale OF band nodig dat is meestal voor je meer modder hebt en dat hebben wij hier niet echt.

Liggen daar standaard A/T banden op en dat is meer dan genoeg voor waar ik rij. Ik koop altijd A/T’s maar dan van Appollo altijd. Die hebben 16 lagen rubber op elkaar geplakt andere merken hebben dat niet. En die Kevlar banden is ook shitty.

Nadeel bij ons zijn de doornen en de takken. Je kan een nieuwe band kopen en na paar km rijden uw side wall van uw bank kapot en band is finished.

Maar puur naar off-road capaciteit is een AT band genoeg je hebt geen speciale OF band nodig dat is meestal voor je meer modder hebt en dat hebben wij hier niet echt.
Als jij een vlog-kanaal zou maken op youtube zou ik echt nog kijken denk ik. Klinkt altijd interessant daar!

lnr6690d.JPEG

Volvo EX30 Ultra, full option, behalve 19 duims ipv 20. Valt ni op, maar bommetje! :crazy:

Gisteren nog eens gaan rijden op Zolder met de miata. Kzit echt met een dilemma nu, steekt een ohlins ophanging onder maar ik haat ze soms zo hard op de openbare weg (op slechte wegen) maar voor track gebruik zijn ze super. Volgende week laat ik ze verwijderen en eibach veren eronder. Bestaat er nu echt geen auto die een goede mix is tussen comfort op de weg en track gebruik -.- Wrs Porsche(?) but i have no porsche money -.-

2 opties in de toekomst:

- Hopen dat de nieuwe eibach veren een betere mix kunnen opleveren. Openbare weg heeft prioriteit omdat ik daar 90% vertoef
- Auto terug naar stock brengen, en zoeken achter iets track focused? -.-

MX5ND3_Zolder.jpg

Bestaat er nu echt geen auto die een goede mix is tussen comfort op de weg en track gebruik

Neen.

Er is altijd een compromis tussen ofwel goed op de weg, ofwel goed op circuit.
Elise Sport is redelijk ok voor beide maar hangt ook af van wat je verwacht. Voor velen zal die al te focussed zijn, terwijl ik die (zelfs de cup) wat te soft vond in de zin dat de standaard veren best veel roll geven. (Zo schuur je de banden op de sport vrij makkelijk als je al wat harder de bocht indurft/kan)

Goed op circuit: meer camber (sucks op de baan), lagere rijhoogte (sucks op de baan), stijvere afstelling (sucks op de baan). :tongue:
Altijd compromis zoeken maar in u geval met 90% weg, 10% circuit lijkt het me duidelijk dat je prioriteit moet steken op beter op de weg.
Gewoon een fast road setup en dan op trackdays paar klikjes harder. Gaat beste compromis zijn.

Edit: omschrijf ook is wat je nu goed en slecht vindt op zowel de weg als op de piste. Redelijk moeilijk adviseren zonder feedback.

Edit 2: uwe lap is rustig bezien, mooie snelle lap met veel veiligheidsmarge.

Easy wins:
  • Eerste chicane is uw entry wa te agressief en ge remt heb ik den indruk wa extra door omda ge onderstuur hebt bij insturen. Verlies je best wa snelheid door. Initieel hard aanremmen, beetje bleeden en insturen en VOOR de apex echt al terug vol op de gas. Gas gebruiken voor de rotatie door te zetten bij insturen links en draagt ook bij tot stabiliteit. Draag je echt aanzienlijk meer snelheid door, gaat em 1 seconde schelen.
  • Sacramentsheuvel iets wijder gaan en niet constant de binnenkant huggen. Als je wijder gaat en zo richting apex beweegt kan je gewoon op de gas blijven, is uw stuurhoek kleiner wat extra stabiliteit geeft EN staat u stuur recht als je moet beginnen remmen. Je gaat dus wijd, naar binnen en stopt uw rotatie als je ook gewoon links zit op het rechte aanrijstuk van villeneuve. Nu zit je meer aan de binnenkant te trekken en coast je een beetje. Het is ofwel gas, ofwel remmen. Nooit gewoon laten bollen. (Je kan dan ook langer op de gas en iets later remmen - nu is dat een reflex omdat je u daar denk ik ni helemaal comfortabel voelt met hoe de auto doet door onderstuur/angst om de bocht ni te halen)
  • Ziekenhuis: daar stuur je gewoon veel te vroeg in maar dat weet je zelf. Insturen, minder hoek geven en dan ineens weer massa's. Moogt daar ook gerust de apex curb echt meepakken voor wat extra rotatie maar opletten met de gas want dan zet te kont em makkelijk :)
Alleszins duidelijk veel progressie gemaakt en ge voelt u al een pak comfortabeler. Sector 1 was echt netjes!

Laatst bewerkt:
Edit: omschrijf ook is wat je nu goed en slecht vindt op zowel de weg als op de piste. Redelijk moeilijk adviseren zonder feedback.

Auto rijdt subliem enkel op snelwegen 😆 Alles met overgangen in het wegdek, elk deksel, of elke oneffenheid heb ik gevoeld. En tis voelen van dooreengeschud worden zelfs op zachtste setting.

ps: (zit nu wel opt werk en gebrek om meer uitgebreid te gaan)

een lotus elise? :unsure:

Awel ik heb nu ondervonden dat de lotus elise meer een ondersturend karakter heeft en de versnellingen zijn veel te lang. Zeker op een circuit als zolder. Ik vond het al raar dat ik amper op 3sec van de Lotus zit kwa tijd.

Kgan me mss toch een soort van project car Lotus moeten aanschaffen dat ik kan modden naar mijn likings.

Kan iemand me sponsoren? :unsure:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 82.500,-
Kilometerstand: 65.498 km
Bouwjaar: 08/2008

Laatst bewerkt:
Awel ik heb nu ondervonden dat de lotus elise meer een ondersturend karakter heeft en de versnellingen zijn veel te lang. Zeker op een circuit als zolder. Ik vond het al raar dat ik amper op 3sec van de Lotus zit kwa tijd.

Kgan me mss toch een soort van project car Lotus moeten aanschaffen dat ik kan modden naar mijn likings.

Kan iemand me sponsoren? :unsure:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 82.500,-
Kilometerstand: 65.498 km
Bouwjaar: 08/2008
Ja maar je rijdt ook beduidend harder door al met de mx5 door meer ervaring op te doen. Ik ging onder de 50 met de S3 en Jeffrey Van Hooydonck met een S2 met slechts 192pk (wel circuit geo) 1:47

Feedback van versnellingen is correct: die zijn te lang. Final drive aanpassen doet veel en geen dure mod.

Onderstuur is puur setup related. De S3 komt van het fabriek meer lam afgesteld voor breder publiek aan te trekken. Onderstuur is doorgaans veiliger dan overstuur. Een S2 is bv een pak meer overstuur maar moet je dus ook mee kunnen/durven rijden. Die bestraft foutjes veel harder terwijl je al enorm moet sleuren om een fatale fout te maken in een S3.

Ik weet niet waarom, maar het kriebelt ineens enorm om voor een Taycan te kijken.
Iemand zeg me dat dit een slecht idee is. Dankje.

Ja, bedankt voor de support heren!

@Tijdloos , je weet dat Porsche ook leuke auto's maakt he? :crazy:
Correct, maar als ik bv naar 997's kijk, ben je toch ook makkelijk 70-80 kwijt, en dat zijn dan niet eens de top-modellen.
Een Taycan ST heb ik voor 75k met amper km's, en zakelijk natuurlijk.

Het ding is dat mijn A6 ook gewoon top in orde is. Ding heeft 370pk, haalt 280 (of meer) en kan ik gewoon nog tanken ipv stekkeren.
Maar het is eerder een "want", de depreciatie op Taycans maken ze gewoon wel echt goede deals in mijn ogen.

Als je een Taycan koopt dan zeker ene met Porsche Approved garantie (en liefst 2 jaar ineens onderhandelen). Er zijn gewoon nog teveel problemen met die dingen (verwarmingselementen, troubles met de laadpoort en het laadsysteem). Zou (?) met de facelift verbeterd zijn maar die zijn nog heel duur.

911 in al zijn varianten is zwaar overprijsd, we hebben het daar al eerder over gehad in een ander subforum. Om nog maar te zwijgen over de torenhoge taksen.
Enkel interessant als er economisch een crisissfeertje is zoals bijv. 2008 en 2012 bij invoering VAA. Dan moeten de wannabe's de tering naar de nering zetten en zijn er zaken te doen. Maar misschien dat er binnen niet zo'n heel lange tijd weer zo'n momentje aankomt...

Terug
Bovenaan