Welke wagen heb jij? Post your pics!

Reviews van die R5 waren toch goed als ik het al goed gezien had? Gaat sowieso ferm karretje zijn.
Dat gaat (relatief) goed zijn voor in uw eentje mee rond te rijden. Maar gaat niet voldoende zijn als gezinswagen he.
Ben ik raar of is het normaal dat ik die Turbo GT mooier vind van interieur ?
Die turbo S heeft gewoon te veel alcantara (én, het interieur van taycan mag niet zwart zijn!). Standaard heeft een Turbo S ook meer leder ipv alcantara (de GTS is normaal de gene met de alcantara:
Used-2024-Porsche-Taycan-GTS-Sport-Turismo.jpg

Die foto noem ik nu de hell... merde om schoon te maken. Dan liever leer of een deftige onderhoudsvriendelijke plastic... en aub geen piano black...

nu ja gelukkig zijn al die afwerkingen opties. Zoals ook in die video met die vergelijking tussen KIA, etc... met de blauwe macan werd getoond. Optiegalore...

Die foto noem ik nu de hell... merde om schoon te maken. Dan liever leer of een deftige onderhoudsvriendelijke plastic... en aub geen piano black...

nu ja gelukkig zijn al die afwerkingen opties. Zoals ook in die video met die vergelijking tussen KIA, etc... met de blauwe macan werd getoond. Optiegalore...
Mijn Boxster had een soortgelijk interieur, en qua proper houden (en slijtage) is date eigenlijk geen probleem hoor.
Toevallig staat hier in de buurt een Boxster die minder km gereden had (dus minder met handen aan het stuur gezeten) maar dan met lederen stuur:
https://www.abauto.be/NL/stock/detail/Porsche/Boxster/2236?ma=2217
Dat stuur is er echt 100x erger aan toe dan mijn stuur na meer km.

Mijn Boxster had een soortgelijk interieur, en qua proper houden (en slijtage) is date eigenlijk geen probleem hoor.
Toevallig staat hier in de buurt een Boxster die minder km gereden had (dus minder met handen aan het stuur gezeten) maar dan met lederen stuur:
https://www.abauto.be/NL/stock/detail/Porsche/Boxster/2236?ma=2217
Dat stuur is er echt 100x erger aan toe dan mijn stuur na meer km.
Dat lijkt me dan ook kunstleer te zijn? kwalitatief leer ziet er zelfs beter uit met den tijd.

Ben een 550e gaan bezichtigen. Jongens, ik blijf bij mijn G30 die kar is gewoon nog te schoon :love:

Lijkt me fiscaal gezien toch compleet onlogisch om anno 2024 een pre-2024 hybride ((quasi) 100% aftrekbaar voor de gehele levensduur) te vervangen door een hybride die vanaf binnen 1 maand 75% aftrekbaar is en binnen 3 jaar en 1 maand 0%?

Ik zie hier nu "en zelf deze week ook in real life" zo een alcantara stuur.

Valt dit mee qua slijtage en na een tijd glad-glanzend worden ervan??

Als ik nu denk aan de wangen van een alcantara zetel aan de instapkant moet dit bij zo een stuur toch een ramp zijn na een tijdje??

Lijkt me fiscaal gezien toch compleet onlogisch om anno 2024 een pre-2024 hybride ((quasi) 100% aftrekbaar voor de gehele levensduur) te vervangen door een hybride die vanaf binnen 1 maand 75% aftrekbaar is en binnen 3 jaar en 1 maand 0%?
Als ik effectief tot aankoop zou overgaan was het een i5 touring geweest hoor, maar er stond geen andere 5-serie in de showroom op dat moment :)

Als ik nu denk aan de wangen van een alcantara zetel aan de instapkant moet dit bij zo een stuur toch een ramp zijn na een tijdje??
Ik vind dat dat enorm overroepen wordt qua slijtage.
De meeste van die verhalen gaan over mensen die het slecht gebruiken, namelijk met racehandschoenen en dan slijt dat extreem snel.
Maar bij normaal gebruik slijt dat echt niet zo hard

Als ik effectief tot aankoop zou overgaan was het een i5 touring geweest hoor, maar er stond geen andere 5-serie in de showroom op dat moment :)
Ik ben zelf i5 Touring ook wat in het oog aan het houden, maar het interieur vond ik wel echt niet zo goed.
En qua stuurgedrag mist er toch wel veel tov Taycan.
Anderzijds voelt die 600pk echt heel stevig aan, ze geven precies ook direct vol vermogen waar andere merken bij volgas even "opbouwen" om aangenamer aan te voelen.

Ik vind de gewone i5 echt verschrikkelijk, zeker omdat ik die doorgaans in een standaard spec zie zonder echt speciale of sportieve uitvoering en dan valt die imo echt enorm tegen.

De i5 Touring kan mij in dat opzicht toch al iets beter bekoren.

Ik ben altijd BMW fan geweest, maar qua stijl neig ik nu toch meer naar de Audi modellen in dat segment, de A6 e-tron Avant is gewoon knap. Bij BMW en Mercedes denk ik bij hun EV modellen vaak gewoon "meh" of zelfs "spuuglelijk", bij de E-tron modellen is dat toch doorgaans anders.

Ik had destijds in mijn 2 eerste wagens een aftermarket Sparco alcantara stuur maar na verloop van tijd was deze toch glad-glanzend geworden. Er zat zo'n koperen haren borstel bij om dit te onderhouden maar het was toch bijna onvermijdelijk.

Lang geleden dat er nog is iets gepost is dus bij deze. Al sinds september zware verbouwingen aan het doen aan onze woning (dakisolatie, gevel, zonnepanelen, ...) dus heel het huis stond vol stellingen en speelgoed kon de garage niet uit.

Ze moesten nu een hele hoop UTP kabels binnentrekken via de garage en solar kabels dus de garage moest vrij.

Dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om er is mee naar de self-carwash te rijden.

IMG-2774.jpg

Ongezien hoeveel vuiligheid op die autos lag van die werken. Poort moest open voor de werkmannen en natuurlijk de autos de volle lading gekregen. Blijft toch wel een heerlijk duo :love:
Super coole machines - veel plezier ermee!

On topic: onlangs een andere auto gekocht voor SWMBO.
Eerste idee was een nieuwe Renault 5 (we vinden hem erg cool, en de retro touches incl het interieur waren zeker pluspunten), maar hebben toen de overweging gemaakt dat we haar auto ook zouden willen gebruiken voor de lange trips die we regelmatig doen (schoonfamilie woont ver, heeft voor- maar ook nadelen :) )
Gezien we toch wat comfort wilden en iets waar we lang deugd van konden hebben, kwam het verzoek om een hybride auto te nemen - en ik vond het dan slim om naar 2dehands te kijken.
Gezien ik voorheen erg blij was van de BMWs die ik had gehad, beginnen kijken naar een 330e, dan bleek dat een 530e toch niet zoveel duurder is, om uiteindelijk uit te komen bij een BMW 740e. Niet super snel (zelfde 2 liter turbo als in de andere twee, hier met een dikke 250 pk) maar ook verre van traag (dikke 5s naar 100) qua comfort voor je geld redelijk onnavolgbaar. Verbruik over lange afstanden is zeer redelijk (genre 6.3 l / 100 km), korte afstanden valt tegen als je niet laadt (en natuurlijk betaal je ook voor de stroom die je er in pompt). Zeer tevreden so far (en ter verduidelijking, geen fiscale reden voor want allebei loontrekkend)!
Misschien toch eens kijken om een auto weg te doen, want er zijn er nu 6 in 't gezin en maar 2 chauffeurs :)

Toffe slee zo'n 740e en je ziet ze idd. soms goedkoop voorbij komen.
Wat zit daar in van batterij, een kleine 10kw dacht ik? Zou toch 30km ver moeten geraken?

Kleine 10 kWh inderdaad, 7,4 kWh net geloof ik. In theorie genoeg voor 36 km (zegt het dashboard ook als ie vol is), in realiteit eerder 24km. Jammer genoeg net te weinig voor heen en terug voor het woon-werkverkeer van SWMBO (er wordt gekeken om op 't werk te kunnen laden).

Persoonlijk vind ik die auto's super veel value voor wat je er voor geeft. Degene die wij gekocht hebben (heb er een paar gecheckt) had 1 vorige eigenares die de auto echt goed verzorgd heeft. Hij heeft ook een aantal erg leuke opties zoals Driving Assistant Pack Plus (ideaal voor lange afstanden af te haspelen), Heads-Up Display, Harman Kardon audio, ... (luchtvering is standaard). Daarnaast had ie best weinig km in vgl met de andere die te koop stonden, en daarenboven was ie bij de goedkopere. Erg blij mee! En om in de spirit van dit topic te blijven, hierbij een foto van 'das Boot':
20241024728587

Terug
Bovenaan