Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ofwel groen met zwarte airblades en goudkleurige velgen, ofwel de config hierboven als je wat meer kleur wil (spoiler: rood met zwarte velgen en rode rand, en natuurlijk rode gordels) . En in ieder geval die alu trim rond de ramen vervangen door zwart. Vind body colour airblades er raar uitzien, ook op de ST trouwens.

Remmen zou ik ook voor klassieke gaan, wegens kost later als er eens wat schijven vervangen moeten worden.

Maar 't is uw beslissing he :)
Ik heb nog even gespeeld met gedachte van guards red maar dat valt ook redelijk definitief af.

Heb de Alfa in de garage in rood dus lijkt me leuker dat elke auto ook gewoon een leuk uniek kleurtje heeft. Vandaar dat grijstinten ook sowieso afvallen wegens dat 'nardo' op de exige.

Lugano Blue, Oak Green of Black zijn de meest logische keuzes. Ik twijfel wat, dat Lugano heeft wel iets maar weet niet of ik het cool of weird vind. :laugh:

Vandaag eens gaan kijken naar de Taycan in Mechelen, testrit is gepland voor binnen een dikke week.
Klopt het dat Porsche niks van korting geeft? Er was enkel een eenmalige korting van 5k door de introductie van de Macan.

Ook even langs Polestar voor de 3, ook proper maar had al problemen met de techniek die niet wou meewerken in de toonzaal. Kleine korting en renting aan 0%

Klopt. Heb een vrij ferme Taycan zitten bekijken met 60k km voor €57K…
Welke?
Zit nogal een stevig verschil op tussen de versies.

De gewone 4 is meh, wordt door zowat elke half sportieve ev en redelijk wat "budget" ice sportieve wagens los gereden.
Is een beetje zoals de 924 in de goeie oude tijd, een alles behalve spectaculaire wagen met alles behalve sportieve prestaties, maar wel stevige meerprijs voor de Porsche badge.

De 4s kan mee (wat voor Porsche en bijhorende prijs ik nog steeds mager vind).

De Turbo en Turbo S hebben echte "Porsche" super sportwagen prestaties, maar ben zeker dat je die niet hebt voor 57k€.

Mij gaat het niet voor het Porsche logo, vind dat (de facelift, vorige voorkant niet) gewoon echt een mooie auto. De rest van wagens die daar binnen stonden spreken me echt niet aan.

Is de Lease issue niet bij elke EV?

Vandaag eens gaan kijken naar de Taycan in Mechelen, testrit is gepland voor binnen een dikke week.
Klopt het dat Porsche niks van korting geeft? Er was enkel een eenmalige korting van 5k door de introductie van de Macan.

Ook even langs Polestar voor de 3, ook proper maar had al problemen met de techniek die niet wou meewerken in de toonzaal. Kleine korting en renting aan 0%
Dat klopt grotendeels, maar voor 100k heb je een 2e hands Taycan Turbo S met amper km's...

Als je er voor de middag was, heb je mijn auto wss nog zien staan :p

Welke?

De gewone 4 is meh, wordt door zowat elke half sportieve ev en redelijk wat "budget" ice sportieve wagens los gereden.
Is een beetje zoals de 924 in de goeie oude tijd, een alles behalve spectaculaire wagen met alles behalve sportieve prestaties, maar wel stevige meerprijs voor de Porsche badge.

De Turbo en Turbo S hebben echte "Porsche" super sportwagen prestaties, maar ben zeker dat je die niet hebt voor 57k€.
Anderzijds heb ik nu een (ice) Macan meegekregen als vervangwagen, en die voelt veel minder als een Porsche aan dan eender welke Taycan.
Turbo S volgens mij ondertussen te vinden rond 75k als je een sedan neemt.

Welke?

Je vergeet de GTS die zich tussen de 4s en turbo positioneert. je vindt die rond de 85k jong 2ehands, die is meer dan snel genoeg

Je vergeet de GTS die zich tussen de 4s en turbo positioneert. je vindt die rond de 85k jong 2ehands, die is meer dan snel genoeg
Maar dan de pre facelift, mindere batterij(tech) en voorkant vind ik minder mooi.

De korting is altijd mooi meegenomen, maar voor mij is het eerder de badge en de perceptie er rond, privé geen probleem mee, maar in mijn sector....

Maar dan de pre facelift, mindere batterij(tech) en voorkant vind ik minder mooi.

De korting is altijd mooi meegenomen, maar voor mij is het eerder de badge en de perceptie er rond, privé geen probleem mee, maar in mijn sector....

Ik heb ook moeite met perceptie, zou veel scheve blikken ikrijgen.
Maar denk dat ik mij onderliggend vooral laat tegenhouden omdat ik te gierig ben. :shy:
Het is de meest toegankelijke Porsche ooit, maar de running cost blijft toch pak hoger dan een 'normale' wagen.

Het ligt er wat aan, als je als zelfstandige in B2B actief bent dan moet je je dat totaal niet aantrekken.
Maar voor een middenstander die in hoofdzaak met de mensen uit zijn eigen dorp moet voortdoen ligt dat wel anders. Daar kan perceptie nog wel een issue zijn.

Het ligt er wat aan, als je als zelfstandige in B2B actief bent dan moet je je dat totaal niet aantrekken.
Maar voor een middenstander die in hoofdzaak met de mensen uit zijn eigen dorp moet voortdoen ligt dat wel anders. Daar kan perceptie nog wel een issue zijn.
In consulting kan het wel een probleem zijn. Managers zien hun werknemers liever niet vertrekken om te gaan freelancen omdat er een jonge freelancer met een Porsche rondrijdt dat iedereen hun ogen uitsteekt.

Ook niet als het een oertrage Boxster 2.5 Tiptronic is uit '97? ;)
Die deed 0-100 in +-7s. Zo oertraag was dat eigenlijk ook niet hoor :p
Maar zelfs dan ga je nog altijd die reacties krijgen. Idem met een aftandse Cayenne die je ondertussen ook met hopen vindt. Of een 2e hands Taycan die minder kost dan de meeste auto's die ze via leasing hebben.

Voor een Porsche die de ogen uitsteekt is er nochtans een simpele oplossing. :p

Audi-e-tron-GT-hero.jpg

Wacht nog een jaartje en je vind de nieuwe Taycans en e-trons aan meer schappelijke prijzen als jongtweedehands. Ik kijk alvast uit naar eind 2026 wanneer het einde van mijn financial renting naderd.

Er is veel leuks (voor mij persoonlijk, los van cultstatus) uitgekomen de laatste jaren:
  • Lotus Eletre en Emeya
  • Porsche Taycan (facelift) en Macan
  • Audi Q6 en etron facelift
  • BMW i5 M60 (sedan en SW) en iX facelift
  • KIA EV9 en EV6 (facelift)
En eind dit jaar de BMW neue klasse (iX3 en i3)

Ik ben zelfs benieuwd of er GranTurismo Folgore's gaan gekocht worden.

Laatst bewerkt:
Wacht nog een jaartje en je vind de nieuwe Taycans en e-trons aan meer schappelijke prijzen als jongtweedehands. Ik kijk alvast uit naar eind 2026 wanneer het einde van mijn financial renting naderd.

Er is veel leuks (voor mij persoonlijk, los van cultstatus) uitgekomen de laatste jaren:
  • Lotus Eletre en Emeya
  • Porsche Taycan (facelift) en Macan
  • Audi Q6 en etron facelift
  • BMW i5 M60 (sedan en SW) en iX facelift
  • KIA EV9 en EV6 (facelift)
En eind dit jaar de BMW neue klasse (iX3 en i3)

Ik ben zelfs benieuwd of er GranTurismo Folgore's gaan gekocht worden.
Ik vermoed dat er (veel) te weinig GranTurismo Folgores verkocht worden om die prijs naar beneden te krijgen.

De andere modellen, de i5 is nu al onderuit aan het gaan. Er staat al een tijdje eentje aan 87k te koop (met 5500km). Die heeft een catalogusprijs van 134230€... en ze geraken er niet vanaf aan die prijs.

Terug
Bovenaan