Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik vermoed dat er (veel) te weinig GranTurismo Folgores verkocht worden om die prijs naar beneden te krijgen.

De andere modellen, de i5 is nu al onderuit aan het gaan. Er staat al een tijdje eentje aan 87k te koop (met 5500km). Die heeft een catalogusprijs van 134230€... en ze geraken er niet vanaf aan die prijs.
Alles boven de 50-60k waar er grote aantallen van gemaakt worden geraken ze buiten leasing er niet vanaf.

Is toch wel een probleem volgens mij in de berekening van de total running cost na pakweg 3 of 5 jaar. Hoeveel zelfstandigen rekenen of rekenden bij de aanschaf niet op een veel te hoge restwaarde?

Ik heb om te testen hier eens de GLE even op autoscout gezet, omdat ik zag dat die waardes ook serieus aan het dalen waren. Ik heb hem bewust als quasi goedkoopste gezet in vgl met autos met vergelijkbare opties en km-stand. En nog kreeg ik quasi geen reactie, behalve van dealers die nog eens 10% tot 15% onder prijs boden.

Ligt dat nu louter aan het overaanbod en overproductie?

Ken zo iemand die de berekening had gemaakt voor zijn Taycan, in de veronderstelling dat die, Porsche indachtig, beperkt waardeverlies ging hebben na 3 jaar. Die zijn berekening kan ook los de vuilbak in.

Ik heb om te testen hier eens de GLE even op autoscout gezet, omdat ik zag dat die waardes ook serieus aan het dalen waren. Ik heb hem bewust als quasi goedkoopste gezet in vgl met autos met vergelijkbare opties en km-stand. En nog kreeg ik quasi geen reactie, behalve van dealers die nog eens 10% tot 15% onder prijs boden.

Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar. Dus de restwaarde van hybrides is ook niet zo deftig meer tegenwoordig?

Tevreden van de GLE trouwens?

Is toch wel een probleem volgens mij in de berekening van de total running cost na pakweg 3 of 5 jaar. Hoeveel zelfstandigen rekenen of rekenden bij de aanschaf niet op een veel te hoge restwaarde?

Ken zo iemand die de berekening had gemaakt voor zijn Taycan, in de veronderstelling dat die, Porsche indachtig, beperkt waardeverlies ging hebben na 3 jaar. Die zijn berekening kan ook los de vuilbak in.
Mijn buurman heeft onlangs een GLE aangeschaft - de wagen die hij verkocht heeft was een Toyota Hilux GR Sport met een hoop opties, deze was 16 maand oud en hij heeft hem verkocht aan een Pakistaan - en nu komt het: voor 9000 € meer dan zijn aankoopprijs, koper gaf aan deze te verkopen in Afrika - maar die wagens moeten voldoen aan een aantal voorwaarden: ouder dan 1 jaar, meer dan 10k km - en blijkbaar zeer gegeerd daar. Die hebben dus meer betaald dan een nieuw exemplaar.

Hoe dat mogelijk is - echt geen flauw idee

Daar ben ik nu ook wel benieuwd naar. Dus de restwaarde van hybrides is ook niet zo deftig meer tegenwoordig?

Tevreden van de GLE trouwens?

Daar lijkt het toch idd op.

En tevreden, mja, heel comfortabele wagen, zeker om mee op reis te gaan op autosnelwegen. En ik blijf het een prachtige auto vinden, van alle premium SUV's voor mij toch nog steeds één van de knapste qua design (met AMG pack dan toch).

Maar het interieur blijf ik minder vinden en het weggedrag is toch ook een pak minder dan pakweg een X5 of een Cayenne.

En tevreden, mja, heel comfortabele wagen, zeker om mee op reis te gaan op autosnelwegen. En ik blijf het een prachtige auto vinden, van alle premium SUV's voor mij toch nog steeds één van de knapste qua design (met AMG pack dan toch).

Maar het interieur blijf ik minder vinden en het weggedrag is toch ook een pak minder dan pakweg een X5 of een Cayenne.
Heb je de benzine of diesel PHEV?

dat exterieur is idd echt prachtig, die stance die die auto heeft is waanzinnig vet.

Ik heb alleen ervaring met de GLE diesel hybride en dat rijdt inderdaad bijlange niet zo sportief (goed?) als een X5. Hij voelt als een (heel comfortabel) slagschip

Heb je de benzine of diesel PHEV?

Diesel-Hybride idd.

dat exterieur is idd echt prachtig, die stance die die auto heeft is waanzinnig vet.

Ik heb alleen ervaring met de GLE diesel hybride en dat rijdt inderdaad bijlange niet zo sportief (goed?) als een X5. Hij voelt als een (heel comfortabel) slagschip

Wel, zoals je zegt, die stance met brede banden zowel van de voor- als achterzijde gezien, die lichten, die diamond grille met die ster in vooraan,... Ik heb hem in volledig zwart met AMG en night pack, blijft er stoer, sportief en indrukwekkend uitzien imo... maar dat vertaalt zich niet in de manier waarop hij rijdt vind ik.

Het is geen wolf in schaapskleren maar eerder een schaap in wolfskleren. :tongue:

Porsche ID aangekregen, productie 25 juni, 1-4 juli richting dealer dus midden juli de baan op.

Kan nog de finale spec wijzigen tot het einde van de maand maar twijfel nog een beetje.

iris

California gold wheels met zwarte omlijstingen of zilver wielen met chrome omlijsting. Stoer vs meer classy en classic Porsche.

iris

Zwart is ook wel zeer cool maar dat is ook maar zwart natuurlijk, tenzij icm gouden wielen bv.

iris

Vind die eerste spec met die gouden wielen wel een vette combo, zeker met dat groen.

Wil eigenlijk echt heel graag manual met die leichtbau maar zit beetje met het ding dat men vrouw er heel af en toe is mee naar het werk zal moeten. Zou de Range doorschuiven naar haar, haar BMW IX1 mag dan weg maar ik zal ongetwijfeld af en toe de Range is nodig hebben voor het werk als ik wat dingen moet vervoeren. Magnesium velgen krassen ($$$$$) en manueel, weet niet of dat de juiste keuze is dan.

Met al de files is een PDK natuurlijk ook wel een pak aangenamer. Luxeprobleem I get it maar de twijfel is real. :unsure:

Wil eigenlijk echt heel graag manual met die leichtbau maar zit beetje met het ding dat men vrouw er heel af en toe is mee naar het werk zal moeten. Zou de Range doorschuiven naar haar, haar BMW IX1 mag dan weg maar ik zal ongetwijfeld af en toe de Range is nodig hebben voor het werk als ik wat dingen moet vervoeren. Magnesium velgen krassen ($$$$$) en manueel, weet niet of dat de juiste keuze is dan.

Met al de files is een PDK natuurlijk ook wel een pak aangenamer. Luxeprobleem I get it maar de twijfel is real. :unsure:

Manueel zou wel nice zijn. Maar zoals je zegt tegenwoordig met al die files, is het echt niet meer leuk om manueel te rijden.

Merendeel de reden waarom ik mijn S3 heb weggedaan (en ouderdom van de wagen ook).

Moet je zelf natuurlijk uitmaken wat je denk dat gemakkelijker gaat zijn, ook na x-aantal jaar en de toekomst. Want denk niet dat je die op korte tijd terug gaat verkopen.

Zou sowieso wel die groene met gouden wielen en zwarte trim kiezen.

Of eventueel Anthraciete velgen. Zou mss ook wel mooi kunnen zijn op dat groen.

Niet liegen he, we weten allemaal dat ge wilt zeggen dat die gewoon regelmatig bij de dealer gaat staan :p

(In before, ik moet veel zeggen :p)
Dacht je van men Lotussen ook en zijn tot op heden de meest betrouwbare dingen geweest die ik al gehad heb.
Blame the driver zou ik zeggen :tongue:

Dat groen met die gouden velgen vind ik een prachtige combinatie!
Denk dat het inderdaad dit zal worden.

iris

iris

iris

iris
iris

iris

iris

Spijtig dat de kuipen je beperken van stitching keuzes maar so be it. Zilvere stitching zou wat botsen, dan maar zwart. De gele gordels icm de gele klauwen vind ik ook een leuke touch.

Ik wil de thread niet kapen maar er is dus in Maastricht een .2 geleverd in vrijwel identieke exterieurspec maar dan met zilveren wielen ipv mijn gepland california gold.

b1c0f37a-23d1-4f50-9a17-5eefddff16e4.thumb.jpeg.3d89f42ca9aa14ed15c7c59383b59400.jpeg

Nu twijfel ik dus weer. :laugh:

Terug
Bovenaan