Welke wagen heb jij? Post your pics!

Dat is net niet verbazend.
Door net dezelfde houding te hebben als met je manuele voet, ga je sneller de neiging hebben om uit automatisme die voet te gebruiken als je wilt ontkoppelen.

Vandaar dat de tip zo vaak gegeven wordt om je voet zo dicht mogelijk tegen je stoel aan te houden tot je er wat aan gewend bent.

Inderdaad dit is de tip die ik ook gekregen heb en telkens gebruik met een automaat.

Niet in de automaten waarmee ik in de laatste 20 jaar gereden heb. Toch in ieder geval niet van die aard dat dit pedaal ineens pardoes onder mijn linkervoet terecht zou kunnen komen.

het zal aan mij liggen.

Inderdaad het ligt aan jou

Want dat is nu eens een van de meest voorkomende fouten die mensen maken als ze van manueel naar automatisch overschakelen.

De rem induwen omdat ze de koppeling die er niet is wouden induwen.

Inderdaad het ligt aan jou

Want dat is nu eens een van de meest voorkomende fouten die mensen maken als ze van manueel naar automatisch overschakelen.

De rem induwen omdat ze de koppeling die er niet is wouden induwen.

dat zullen dan toch mensen zijn die in een zeer onnatuurlijke positie met de auto rijden, anders kan dit nooit gebeuren.

Jouw voet tegen de stoel is zeer onnatuurlijk? Hoe zit jij wel in die stoel?

Mijn linkervoet zet ik aan de linkerkant, waar bij een automaat geen pedaal staat.

Mijn rechtervoet zet ik aan de rechterkant, waar bij een automaat de rem en de gas staan.

Mijn linkervoet zet ik nooit rechts.

Mijn rechtervoet zet ik nooit links.

Dit is volgens mij de normale manier van autorijden.

Ge zit toch niet met volledig gebogen knieën aan het stuur? Uw voeten staan allebei aan de pedalen maar de linkse voet op de houder voor uw linkse voet...
Ik verplaats mijn voeten wel eens. En ik heb nu geen last van mijn knieën waardoor ik perfect comfortabel zit met mijn voet tegen de stoel aan.

Mijn linkervoet zet ik aan de linkerkant, waar bij een automaat geen pedaal staat.

Mijn rechtervoet zet ik aan de rechterkant, waar bij een automaat de rem en de gas staan.

Mijn linkervoet zet ik nooit rechts.

Mijn rechtervoet zet ik nooit links.

Dit is volgens mij de normale manier van autorijden.
Waar ben jij eigenlijk over bezig? Linkervoet rechts zetten, rechtervoet links zetten?

Ik snap toch ook het probleem niet echt, ik zet ook vaak, zeker bij lange afstanden om wat te veranderen van positie, mijn linkervoet naar binnen geplooid tegen mijn stoel, zie niet goed in wat daar vreemd aan is?

Ik snap toch ook het probleem niet echt, ik zet ook vaak, zeker bij lange afstanden om wat te veranderen van positie, mijn linkervoet naar binnen geplooid tegen mijn stoel, zie niet goed in wat daar vreemd aan is?
Ik denk als ge iets frontaal raakt dat uwe voet nog net iets meer naar binnen plooit 😂

Ik denk als ge iets frontaal raakt dat uwe voet nog net iets meer naar binnen plooit 😂

Als de impact zo groot is dat uw motorblok tot tegen uw stoel komt, dan vrees ik dat uw gestrekt been automatisch tot tegen uw stoel zal geplooid zitten. Al dan niet in frieten vaneen... :S

Als de impact zo groot is dat uw motorblok tot tegen uw stoel komt, dan vrees ik dat uw gestrekt been automatisch tot tegen uw stoel zal geplooid zitten. Al dan niet in frieten vaneen... :S
Ik zie soms vrouwen met hun voeten op het Dashboard (passagier) - dat vind ik echt helemaal van de pot gerukt.

Ik zie soms vrouwen met hun voeten op het Dashboard (passagier) - dat vind ik echt helemaal van de pot gerukt.
In sommige landen krijg je daar een boete voor, en niet onterecht natuurlijk, dat is even gevaarlijk als zonder gordel rijden.

Terug
Bovenaan