Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik denk dat ik nog geen 40 km had op de teller en ik had al prijs... Klein vijsje in de band rechtsvoor. Is kunnen gemaakt worden, maar zulke dingen heb ik nooit voorgehad met mijn vorige auto... Er zijn wel werken in onze straat en overal rondom :(

Heb hem nu van vorige maandag en zit rond de 85 kms nu. Ik rijd best wel weinig. Maar rijdt wel smooth AF zo nen automatic... Redelijk soepel stuurtje ook om rond te draaien.

Okay, gaan we km braggen?? Ik heb alles dicht bij mij in de buurt in principe, ga jij ermee naar het werk mss?
Neen, was enkel om te zeggen dat je niet alleen bent ;) die weinig km's doet.
Beperkt gebruik voor het werk. Normaliter gebruik ik ook het OV voor het werk en heb ik alles dicht bij mij in de buurt in principe.

Tis ook met al die werken hier. De plaats waar ie normaal staat is under construction. En hij staat in de garage tegen al het stof, en dus staat er vaak nog een andere wagen voor, moet je al gaan de andere herzetten in het straat waar iedereen op zoek is naar een plekje. Beetje lastig gewoon om snel in de wagen te springen en te vertrekken

+/- 102.800 km.
Net voor de grensovergang naar Litouwen. In Minsk nog een automatisch carwashke gedaan. De vernieuwing van de PPF zal voor de volgende keer zijn, 1000 € all-in voor PPF ginder...

Schandalig goedkope naft. 0,68 EUR / L incl. BTW. We worden toch wel zwaar gepluimd door onze overheid.

Eerste foto's van de GT3.

AfbeeldingvanWhatsAppop2025-06-27om08_35.16_715d5da4.jpg.9765a2f54bfc053f32ce6bea858a4858.jpg

AfbeeldingvanWhatsAppop2025-06-27om08_35.28_95fefdfd.jpg.f93fd85d5fe9b49e0ecf7226b73357da.jpg

Melding gekregen dat de wagen ook helemaal klaar is. Nu kan het aftellen echt beginnen. Wagen moet nog naar de invoerder maar zou toch binnen 2 weken, maximaal 3 op de weg moeten kunnen.

Ik wil graag nekeer autostrade doen met mijn LBX, heb voorlopig alleen nog maar lokale wegen gedaan. Maar ben een beetje weigerachtig tov die nieuwe "safety" features. Als ik anderen hierover hoor praten krijg ik er ronduit schrik af.

Ok er zit ergens een optie op wanneer de chauffeur niet zou reageren in een noodgeval, dat de auto veilig langs kant wordt gezet, all good dat dat daarop staat.

Maar een quick search, ik weet niet juist welke systemen ik precies aan boord heb, op google zegt me de volgende features, ik plak ze hieronder, anders is de layout naar de knoppen...

Welke grijpen effectief in wanneer je wilt van lane veranderen, en welke kan/mag je afzetten, ik kijk wel degelijk in mijn spiegels wanneer ik van vak verander... Ik vind dit toch minstens wat beangstigend. Dus kan zijn dat je gewoon niet van vak kan veranderen door zulke systemen?

Misschien kent iemand een vid met de grootste systemen uitgelegd? Ik hoorde ook van een systeem dat alles dichtslaat wanneer ge een kruispunt nadert met een stilstaand voertuig voor u, klopt dat?

En bestaat er zoietske als gewone cruise control, zonder die adaptive tegenwoordig?

• Dynamic Radar Cruise Control (DRCC):
    Maintains a set distance from the vehicle in front, even when traffic slows down.

• Lane Tracing Assist (LTA):
    Helps the driver stay within the lane, especially helpful on highways and in curves.

• Lane Departure Alert (LDA) with Lane Keeping Assist:
    Warns the driver if the vehicle starts to drift out of its lane and provides gentle steering assistanc

Ik wil graag nekeer autostrade doen met mijn LBX, heb voorlopig alleen nog maar lokale wegen gedaan. Maar ben een beetje weigerachtig tov die nieuwe "safety" features. Als ik anderen hierover hoor praten krijg ik er ronduit schrik af.

Ok er zit ergens een optie op wanneer de chauffeur niet zou reageren in een noodgeval, dat de auto veilig langs kant wordt gezet, all good dat dat daarop staat.

Maar een quick search, ik weet niet juist welke systemen ik precies aan boord heb, op google zegt me de volgende features, ik plak ze hieronder, anders is de layout naar de knoppen...

Welke grijpen effectief in wanneer je wilt van lane veranderen, en welke kan/mag je afzetten, ik kijk wel degelijk in mijn spiegels wanneer ik van vak verander... Ik vind dit toch minstens wat beangstigend. Dus kan zijn dat je gewoon niet van vak kan veranderen door zulke systemen?

Misschien kent iemand een vid met de grootste systemen uitgelegd? Ik hoorde ook van een systeem dat alles dichtslaat wanneer ge een kruispunt nadert met een stilstaand voertuig voor u, klopt dat?

En bestaat er zoietske als gewone cruise control, zonder die adaptive tegenwoordig?

Maintains a set distance from the vehicle in front, even when traffic slows down.

Helps the driver stay within the lane, especially helpful on highways and in curves.

Warns the driver if the vehicle starts to drift out of its lane and provides gentle steering assistanc
Lijkt me nu toch echt overthinking... Gewoon rijden ermee.

1) Natuurlijk gooit uw auto alles dicht als je een kruispunt nadert met een stilstaand voertuig voor u. Daarvoor moet ge geen kruispunt naderen, hij zal remmen bij een stilstaand voertuig voor u... Anders rijdt ge er namelijk recht op. Dit systeem is Autonomous Emergency Braking
2) Je kan altijd van lane veranderen, Hij zal u in de juiste richting duwen, maar je kan gewoon "door" dat systeem duwen. Maar dat systeem heeft het wel bijna altijd bij het juiste eind hoor.
3) Of Lexus nog een gewone cruise control aanbiedt, geen idee. Er zijn merken waar je kan kiezen, er zijn er waar dat niet zo is.

Als je uw pinkers gebruikt, dan grijpen die niet in. anders zal de Lane Tracing Assist / Lane Departure Alert wel ingrijpen. bij gebruik van pinkers niet.

2) Je kan altijd van lane veranderen, Hij zal u in de juiste richting duwen, maar je kan gewoon "door" dat systeem duwen. Maar dat systeem heeft het wel bijna altijd bij het juiste eind hoor.
Deze snap ik niet goed. Door het systeem duwen... Bij mijn Volvo is Lane Keeping niet actief als je je richtingaanwijzers gebruikt en ik vermoed dat dat overal zo is? Dus als je gewoon pinkers gebruiken zoals het hoort heb je daar toch geen last van?

EDIT wat Realflub dus al zei.

Deze snap ik niet goed. Door het systeem duwen... Bij mijn Volvo is Lane Keeping niet actief als je je richtingaanwijzers gebruikt en ik vermoed dat dat overal zo is? Dus als je gewoon pinkers gebruiken zoals het hoort heb je daar toch geen last van?

EDIT wat Realflub dus al zei.
Lane keeping assist valt uit, maar ik dénk dat als er effectief iemand naast u rijdt dat uw "blind spot assist" u tegenhoudt om er tegen te rijden.
Maar ik ga het ook niet proberen...

Ik had van iemand opgepikt als er iemand 40 meters in de buurt is ofzo kunnen die systemen al ingrijpen
niet alles geloven wat ze zeggen.
Dat kan ongetwijfeld ingrijpen als iemand 40m in de buurt is, als die tegen 200/u komt aangereden en jij begint te pinken, dan zal die aangeven dat er iemand aan komt...

Terug
Bovenaan