Circa 150M€, zeven jaar later……
Daarmee dat ik zeg dat "miljoenen euro" niks zegt.

De nodige context is ook al belangrijk, zoals die 7 jaar,.....
Als je investeringen krijgt tijdens moeilijke periodes, zegt dat ook al iets meer als in tijden dat het goed gaat. 150 miljoen voor bedrijf A is iets anders al voor bedrijf B,......
Op onze site investeren ze nu 400 miljoen. Die opgesplitst is in 2 stukken.
De eerste 200 miljoen geef ik iets minder belang aan (voor toekomst), omdat dit eerder nodig is om mee te kunnen draaien. Opzich wel tevreden dat ze het nu doen, want ze hadden ook de mogelijkheid om het nog een aantal jaar uit te stellen. Ook goed dat de investering nu bijna rond is en niet zoals bij u dat ze tijdens de investering de plug eruit trekken. Met dit type investering was het ook mogelijk geweest om hier en daar wat te schrappen, maar ze hebben het oorspronkelijk budget behouden. Met de huidige geopolitiek vind ik dat wel een goed signaal.
De andere 200 miljoen ben ik wel meer optimistisch over, met zicht op de toekomst. Dat is echt geld dat geïnvesteerd wordt voor de toekomst van de site. Is ook een investering dat is goedgekeurd tijdens de energiecrisis Dat is 200 miljoen dat ze makkelijk op een ander site zouden kunnen investeren, toch kiezen ze voor Antwerpen. Alsook makkelijk om te zeggen van we zitten het on-hold of we schrappen het, toch zetten ze door.
Of zoals onze directie het verwoord. Elke euro kun je maar 1 keer uitgeven en momenteel is de groep zeer streng naar investering toe. Het is nu dat je ziet waar de groep vertrouwen in heeft.
side note: Ze hadden miljarden aan de kant staan om te investeren in Amerika, maar momenteel blijven die miljarden weg uit Amerika.
Naast die 400 miljoen heb je ook nog andere "kleinere" investeringen.
Als ik dan specifiek naar mijn afdeling kijk, wordt er de komend jaar 75 miljoen geïnvesteerd. Maar dat zijn investeringen waar ik ook niet al teveel waarde hecht voor de toekomst van onze site.