NotoriousP
Well-known member
Ik doe de grote zaken (beleggingen, lening, etc...). Zij doet de kleine zaken (facturen betalen, ziekenkas,...).
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik stel mij dan oprecht de vraag hoe complex u financiën zijn.weinigen die verbaasd zullen zijn, maar ik doe thuis alles wat met cijfertjes te maken heeft. Vrouw kijkt soms mee, verplicht ik om sommige zaken van mee op de hoogte te zijn/mee te beslissen, maar ik heb wel een redelijk uitgebreid excel-sheet (met zo'n 25 tabbladen) waarin alles van onze financiën in uitgelegd staat mocht ik morgen een hartaanval krijgen;
Zoals cege: 1 tabblad per lening (3), 1 per verzekering, met vervaldata enzo (een stuk of 7), enkele voor rekeningen en kleine beleggingen, eentje voor energiestanden, eentje per auto (verzekering, onderhoud, verkeersbelasting,...), Loon, groepsverzekering,...Ik stel mij dan oprecht de vraag hoe complex u financiën zijn.
Je hebt vaste kosten, daar kan je niet onderuit en moet je betalen. Dan heb je beledigen, good to know wat je moet ingeven maar wederom weinig aan te veranderen.
Dan heb je belevingen, interessant om te weten waar en hoe het geld zit, nuttig in een excel. En dan heb je zaken zoals leningen, is een vaste kost en kan je niet onderuit.
Dan heb je u inkomsten en kosten van uw vakantiewoning. Dat moet je wel bijhouden en in kaart brengen.
Maar 25 tabbladen is toch zwaar overdreven. Waarschijnlijk ook veel historiek, daar heb je als nabestaande weinig aan. Leuk om weten hoeveel je verbrast hebt en hoe je aan u rijkdom komt, maar toegevoegde waarde is zeer klein.
Hier een beetje hetzelfde, niet over de 25 tabbladen, maar dat ze toch ook redelijk op de hoogte is. We delen ook een YNAB budget en ik help ze met beleggingen. Als er iets moet beslist worden van abonnementen of nieuwe toestellen oid doe ik altijd het uitzoekwerk, maar uiteindelijk wil ik wel dat ze het 'resultaat' ziet en bewust is van de keuzes die we maken.weinigen die verbaasd zullen zijn, maar ik doe thuis alles wat met cijfertjes te maken heeft. Vrouw kijkt soms mee, verplicht ik om sommige zaken van mee op de hoogte te zijn/mee te beslissen, maar ik heb wel een redelijk uitgebreid excel-sheet (met zo'n 25 tabbladen) waarin alles van onze financiën in uitgelegd staat mocht ik morgen een hartaanval krijgen;
Maar dat is toch vooral historische data dat je daarin plaatst. Daar heb je toch weinig aan?Zoals cege: 1 tabblad per lening (3), 1 per verzekering, met vervaldata enzo (een stuk of 7), enkele voor rekeningen en kleine beleggingen, eentje voor energiestanden, eentje per auto (verzekering, onderhoud, verkeersbelasting,...), Loon, groepsverzekering,...
Heel overzichtelijk te vertrekken vanuit centraal tabblad

contractnummers, link naar algemene voorwaarden, laatste bedragen, datum van betaling (om te zien wat neer dit dit jaar zal zijnMaar dat is toch vooral historische data dat je daarin plaatst. Daar heb je toch weinig aan?
Dat je ergens noteert wanneer facturen binnenkomen oké, handig.
Maar bijhouden hoeveel je betaald hebt in 2012 dat is gebeurd en heb je nu nog weinig aan denk ik.
rentevoet, referteindexen, basis-rentevoet, aflossingstabel, schuldsaldo,...Idem met die lening, wat staat er dan in dat tabblad? Openstaand kapitaal? Wat er al afgelost is?