Vierkant
Well-known member
Wat ik dus hier bij vrienden en dergelijke hoor als het over zulke dingen gaat (wij hebben Miele (af)wasmachine en droogkast):Hier zo goed als alles Miele en kan toch niet klagen:
- Droogkast minstens 35 jaar oud (was eerste model waarvan de trommel in 2 richtingen draaide); iets van 10 jaar geleden een riempje moeten laten vervangen
- Wasmachine minstens 25 jaar oud; kan me niet herinneren wanneer ik daar nog problemen mee gehad heb
- Vaatwasser: 13 jaar oud, één keer een sensor kapot gehad; na herstelling geen problemen meer
- Koelkast: 8 jaar oud, geen problemen
- Diepvries: 5 jaar oud, geen problemen.
De Miele-stofzuiger van mijn zus daarentegen gaf na 2 jaar de pijp al aan Maarten, terwijl de mijne van Philips het na 15 jaar nog altijd prima doet.
Om maar te zeggen: sommige fabrikanten hebben hun specialiteit. Miele staat bekend om zijn (vaat)wasmachines en droogkasten, Siemens daarentegen heeft een erg goede naam als het gaat om fornuizen. Liebherr is dan weer heel goed als het gaat om koelkasten en diepvriezers (was meteen gerust toen ik van de Miele-installateur hoorde dat ik eigenlijk een Liebherr kocht).
Service kan ook helpen. Ik heb Miele gekocht, niet enkel omdat we het hier altijd gehad hebben en het voor ons zijn reputatie bewezen heeft, maar ook omdat Miele hier in de regio een heel goede reparateur heeft die altijd gaat proberen om dingen draaiende te houden.
Als je bvb een Beko koopt bij de Mediamarkt lijkt me dat wat minder voor de hand liggend...
Ja maar voor de prijs van een Miele kunnen wij op dezelfde verwachte levensduur twee toestellen kopen mét betere functies.
Einde discussie en +1 voor de consumptiemaatschappij.