Is pepperspray geen wapenbezit? Indien wel: waarom zou het voor anderen wel bestraft moeten worden en voor DVL niet? Ik dacht dat je zo tegen klassenjustitie was? En je kunt ook een klootzak zijn die spot met de holocaust zonder de holocaust te ontkennen, en toch in strijd zijn met de negationismewet. Dus hier ook: Als het strafbaar is, moet het toch ook strafbaar zijn voor DVL?
Dit is de aanklacht:
- Aanzetten tot discriminatie, haat of geweld, op basis van racisme en xenofobie
- Het verspreiden van denkbeelden gegrond zijn op rassuperioriteit of rassenhaat
- Het rechtvaardigen of goedkeuren van de genocide (negationismewet)
- Inbreuken op de wapenwetgeving: verkoop van pepperspray.
Dit is op basis van:
- Duizenden racistische, seksistische en negationistische berichten.
- Enkele honderden memes
- Het oproepen tot acties in supermarkten
- Het verspreiden van foto's met wapens, waarbij ze targets gingen maken van zwarten
- Oproepen en daadwerkelijk uitvoeren van het dwarsbomen van een Comac-toespraak
- Oproepen om het honkbalknuppels naar stations te trekken en orde op zaken te stellen
Wel, Loser dit is een voorbeeld van hoe je juridische gelijk kunt hebben en zowel moreel als politiek/tactisch toch in het verkeerde kamp kunt zitten.
Zoals ik zei: pepperspray is onder meer legaal in vele andere democratische landen zoals Frankrijk, de meeste mensen gaan daar geen gram in zien, ze gaan daar vooral een 'politiek' proces in zien, zelfs al kan je juridisch in deze bewijzen dat het niet zo is.
@F.A. geeft ook Duitsland als voorbeeld, en ik ben het eerlijk gezegd met hem eens: ideaal wapen bijvoorbeeld voor vrouwen om zich tegen gluiperds te verdedigen.
Idem met die holocaustontkenning, dat is een wet die bestaat, waarbij je ook verschillende gradaties hebt van holocaustontkenning, want je hebt ook figuren als pakweg een Robert Faurisson (waarbij je overigens zelfs (extreem-)linkse intellectuelen als een Noam Chomsky hebt die zijn recht op vrije meningsuiting verdedigen) die één een pak erger zijn. En twee: ook hier ga je de algemene bevolking niet achter je krijgen, en vooral DVL en VB meer wind in de zeilen geven. Je kan immers zoals ik zei spotten met de grootste gruwels uit de geschiedenis van slachtoffers van kinderverkrachters tot genocide, zonder daarom de feiten te ontkennen. Toen ik in het middelbaar zat waren "dode baby grappen" een ding, compleet wansmakelijk als ik er nu aan terugdenk, maar moet dat daarom strafbaar zijn?
Qua memes: nogmaals ik heb al ergeren dingen gehoord aan de cafétoog en in tijden van WhatsApp-groepen, zonder ze goed te keuren... als je al die mensen een écht proces zou moeten aandoen, good luck met nog andere zaken voor de rechtbank te krijgen.
Andere vergelijkbare zaken die de actualiteit gehaald hebben daaromtrent zijn bijvoorbeeld die (LO-)leerkrachten van de sportschool in Hasselt: eveneens verwerpelijke berichten, ik ben het er zelfs mee eens dat die in die school onmogelijk nog konden functioneren éénmaal die feiten algemeen bekend waren en ze ontslagen moesten worden, maar het gerecht had daar weinig te zoeken...
En die Comac-toespraak: iedereen die het studentenleven wat kent weet dat extreem-rechts genre NSV en blijkbaar ook S&V versus extreem-links genre Comac geregeld elkaar de duivel aandoen, zeker vroeger. Des te meer reden om van dat soort extreme bewegingen/sektes weg te blijven denk ik dan. Maar opnieuw: wat denk je dat de rechtstaat hier mee te winnen heeft? Versus wat het politieke landschap opnieuw dreigt te verliezen...
Tom Van Grieken en co zouden na de verkiezingen de rechters in dit soort zaken bijna een cadeaumand kunnen sturen denk ik dan.
Zeker als hier een stevige strafmaat zou volgen, in een land dat bekend staat bij zijn eigen inwoners als één van zwakzinnig zwakke straffen voor mijns inziens ergere feiten.
Dan denk ik dat vooral jij weigert politiek te scheiden van justitie in dit geval, zeker als ik ook lees dat je precies niet zou vervolgen, omdat je anders Tom Van Grieken een cadeau doet. Raar, blijkbaar is klassenjustitie dus oké, zolang het tegen de juiste klasse is.
? Neen, één rechtssysteem, strafbare feiten en strafmaten bestaan nogmaals niet in een vacuüm.