Ondertussen al eventjes het geloof in pensioensparen verloren. Aanstaande donderdag afspraak gemaakt om mijn geld van de afgelopen jaren af te halen.
Valt wel op hoe moeilijk het ze je willen maken: in de app van ING moest ik eerst chatten bij de bot IDA, daarna doorgelinkt worden en paar keer doorklikken om dan eerst een telefonische afspraak te moeten inplannen wanneer er iemand van ING Brussel mij mag opbellen om dan in de eerste 5 minuten van het gesprek "security vragen" te moeten beantwoorden om dan de vraag te krijgen "waarmee kan ik u helpen?" "Zit u in financiele problemen en heeft u geld nodig?" "mag ik vragen waarom u het geld wenst op te vragen"

en ze zelf verbaasd reageert als ik vertelde dat ik gewoon graag een afspraak in een fysiek kantoor wou maken... Los van de paar opmerkingen "weet dat dat totaal niet interessant is en dit zwaar wordt beboet"
Jaja, geef mij gewoon maar mijn geld...
Ter info: mijn laatste storting dateert van 01/01/2021 en toen had ik exact 7507,92€ staan. Op vandaag bedraagt dit 7585,64€. Rendement: 1.03% en meer beheerskosten betaald dan rendement...