Zonnepanelen Topic

Ik ben er toch nog altijd niet van overtuigd. Ik neig nog altijd naar wel ééntje te plaatsen.

ik ga het toch wel nodig hebben als ik mijn zelfvoorziening wil omhoog krikken, maar ga de boel dan wel combineren met een dynamisch stroomtarief, dat ik ze ook goedkoop kan bijladen van het net op bepaalde momenten.

Sinds september heb ik al geen ochtendopbrengsten meer wegens de huizen aan de overkant en de iets lager staande zon. Maar wel nog altijd goed pieken op de middag.
Ik zou nog wat panelen bijleggen als je voor een batterij gaat. Jouw zelf consumptie is nu al heel hoog waardoor er weinig zal overschieten voor de batterij.

Ik zou nog wat panelen bijleggen als je voor een batterij gaat. Jouw zelf consumptie is nu al heel hoog waardoor er weinig zal overschieten voor de batterij.

Sowieso. Dat was origineel al het plan.

In totaal gaan we van 4,8kWp naar bijna 13kWp gaan met de bijkomende panelen op de platte daken en de extra omvormers.

Stevig setupke 😃 Dan zul je wel genoeg overschot hebben om de batterij te vullen.

Tzal nodig zijn :D

2 warmtepompen (9 en 17kW) , 1 (toekomstige) airco, een EV (die wel niet alle dagen van leeg naar 80% moet laden, maar kom)

We kijken toch aan tegen minstens 10k kWh per jaar aan stroomverbruik.

2 warmtepompen (9 en 17kW) , 1 (toekomstige) airco, een EV (die wel niet alle dagen van leeg naar 80% moet laden, maar kom)

Ja dat denk ik wel. Wij hebben een full electric huis met 7kW warmtepomp en EV.
Afgerond kom ik op 4000kWh EV, 4000kWh huishoudelijk en 2500kWh warmtepomp. Maar in de zomer hebben we in totaal zo’n 400-500kWh gekoeld met de warmtepomp dus dan verwacht ik rond de 11000kWh te zitten op jaarbasis.

Die EV is natuurlijk buiten beschouwing te laten want die prijs van de afgenomen kWh daar word ik uiteraard voor vergoed door het bedrijf.

10,000 kWh? Ik zou wel een stukje meer rekenen aan de hand van je beschrijving daar.

Ik vind 7500kWh ook wel vrij weinig op jaarbasis voor een huis en zwembad te verwarmen + huishoudelijke verbruik.
Heb je een idee hoeveel de warmtepompen apart verbruiken op jaarbasis?

Nee, plan is daar wel es kwh meterkes tussen te plaatsen. Maar ik was van de woning warmtepomp wel aardig geschrokken vorige winter. Had een pak meer verwacht.

Maar we zijn nu eind september, nog een dikke maand voor de jaarlijkse meteropname en dan gaan we rond de 5k zitten qua afname vh net en 3,5 opgesoepeerd van de zonnepanelen. Dus eigenlijk 8,5k kwh zonder EV. Ik had die 1100 injectie niet mogen aftrekken zoals een terugdraaiende teller.

Ik heb net antwoord gekregen op mijn premie aanvraag en ze hebben nog enkele documenten te kort.
Eerst en vooral vragen ze het Attest stedenbouwkundige - of omgevingsvergunning, maar dat had ik helemaal niet nodig om zonnepanelen te leggen.
Daarnaast vragen een kopie van de EPB-aangifte, maar moet je dit aangeven of?

Ik heb net antwoord gekregen op mijn premie aanvraag en ze hebben nog enkele documenten te kort.
Eerst en vooral vragen ze het Attest stedenbouwkundige - of omgevingsvergunning, maar dat had ik helemaal niet nodig om zonnepanelen te leggen.
Daarnaast vragen een kopie van de EPB-aangifte, maar moet je dit aangeven of?
De premie wordt toegekend voor gebouwen die aangesloten zijn op het distributienet vóór 1 januari 2014 of waarvoor deomgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen meer dan vijf jaar voor de datum van de eindfactuur werdverleend en waarbij het gebouw voldoet aan de op haar van toepassing zijnde EPB-eisen en de EPB-aangifte werd ingediendbinnen de geldende termijn.

Ik heb net dezelfde vraag gekregen! Maar ik vind wel nergens terug wat 'voldoen aan de EPB-eisen betekent'

Ik kreeg deze week telefoon van mijn installateur, Solar-Tec, met de vraag of ze even mochten langskomen om te kijken of de ligging niet geoptimaliseerd kon worden. De productie was wat aan de lage kant vonden ze.

Hebben hier een uur diverse scenario’s uitgewerkt en gaan een offerte maken voor een kleine wijziging.

Topservice wel. (En ze waren initieel al spotgoedkoop)

Terug
Bovenaan