Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Minder kinderen op de wereld zetten is echt onzin. Daar schuilt het probleem echt niet.
Had jij het vorige week ook niet over politieke recuperatie in de Peter R. De Vries-topic?
Toen kwam het u wel uit zeker?![]()
"Niet onaangetast" is een understatement. Kennis van me werkt bij Infrabel, daar begint het hen te dagen dat er voor sommige lijnen op bepaalde plekken de-facto van nul af aan terug opgebouwd gaat moeten worden, dus te beginnen met een volledig vernieuwde spoorwegberm. Sowieso gaat overal waar de spoorweg naast een waterloop loopt, er eerst serieus nazicht moeten zijn of de spoorberm niet aangetast is. En gezien in de regio ten Zuid-Oosten van Luik zowat iedere spoorweg naast een rivier loopt...De infrastructuur blijft ook niet onaangetast door al dat watergeweld
@mac-bc
Er gebeurt iets waardoor Groen de strijd tegen de klimaatverandering wil duiden en dus een aanleiding is om de media op te zoeken. - geen politieke recuperatie.
Er gebeurt iets waardoor BDW de strijd tegen drugs wil duiden en dus een aanleiding is om de media op te zoeken. - ik citeer jou: "en zelfs politiek gaat recupereren."
Of beide zijn politieke recuperatie of beide zijn dat niet. Vermits politici altijd reageren op grote gebeurtenissen is er altijd "politieke recuperatie", wat dat ook mag zijn.

het leed had met verschillende factoren te maken:ik had het over de dijkbreuken die toen er kwamen, niet de manier waarop de watermassa tot stand is gekomen, dat is inderdaad van een totaal andere orde.
Maar als ik het me goed herinner is daar ook veel leed gekomen doordat de dijken er totaal niet op berekend waren/verwaarloosd waren. Niet dat dat hier het geval is, maar als ze boven de berekening gaan is het koffiedik kijken.
Vooral aan het bashen omdat het toen een nva minister was volgens mij. Was het iemand van de ps ging hij zijne mond niet opdoen hoor.Wat ik dacht...
![]()
Waals minister-president Elio Di Rupo (PS) na overstromingen: "Fouten gemaakt bij hervorming Civiele Bescherming" | VRT NWS Nieuws
Er zijn "fouten" gemaakt bij de hervorming van de Civiele Bescherming. Dat heeft Waals minister-president Elio Di Rupo (PS) vanochtend gezegd bij de collega's van RTBF. Volgens hem konden door het gebrek aan goed materieel mensen niet uit hun huis gered worden. In 2017 leidde een hervorming van...www.vrt.be
Het lijkt vaak inderdaad belangrijker om de politieke tegenstanders voor een ramp te laten opdraaien dan, ik weet niet, te vermijden dat het nog eens gebeurt.Bij zo'n crisis denken we liever aan vinger wijzen dan in oplossingen. Even de achterban laten weten dat het vooral niet aan hun lag.
Op het moment dat die beslissing genomen werd, was er enorme tegenstand van Wallonië. Dus beetje normaal dat die opmerking nu komt uit die hoek.Vooral aan het bashen omdat het toen een nva minister was volgens mij. Was het iemand van de ps ging hij zijne mond niet opdoen hoor.
Hij wijst er terecht op dat die besparingen, achteraf bezien, geen goed idee waren. Maar zoals hierboven aangegeven: mocht een PS-minister die besparingen hebben doorgevoerd hadden we Di Rupo niet gehoord. Niemand heeft een glazen bol om te voorspellen welke effecten besparingen op termijn gaan hebben. Helemaal niet besparen is ook niet goed, want dan wordt er ook geschoten op de minister die het geld maar overboord gooit. Als je dan tot slot gaat afkomen met beschuldigingen van schuldig verzuim, ga je toch met straffe argumenten moeten afkomen en zien dat je zelf niet onder schot komt omwille van een bepaalde beslissing.Wat ik dacht...
![]()
Waals minister-president Elio Di Rupo (PS) na overstromingen: "Fouten gemaakt bij hervorming Civiele Bescherming" | VRT NWS Nieuws
Er zijn "fouten" gemaakt bij de hervorming van de Civiele Bescherming. Dat heeft Waals minister-president Elio Di Rupo (PS) vanochtend gezegd bij de collega's van RTBF. Volgens hem konden door het gebrek aan goed materieel mensen niet uit hun huis gered worden. In 2017 leidde een hervorming van...www.vrt.be
Nochtans heeft hij wel een punt hoor.Vooral aan het bashen omdat het toen een nva minister was volgens mij. Was het iemand van de ps ging hij zijne mond niet opdoen hoor.