Zware overstromingen juli 2021

How jongens. De mensen krijgen ocharme toch 5 dagen uitstel voor hun belastingen.
wat een lachertje
Men zou beter de hard getroffenen hun belasting kwijtschelden voor dat jaar

Sorry maar je hebt maanden om dat in te vullen. Als je perse tot laatste moment wilt wachten en dan is er een panne tja

Hier is een straat afgesloten door beek die overstroomd. Fietspad kan je wel door (staat geen nadar) dus rijden de auto's maar over fietspad nadat voorbij (achter een haag dan nog he)...

Laatst bewerkt:
How jongens. De mensen krijgen ocharme toch 5 dagen uitstel voor hun belastingen.
wat een lachertje

Dankzij de warmste week kunnen ze gelukkig zijn wie ze willen zijn.

Sorry maar je hebt maanden om dat in te vullen. Als je perse tot laatste moment wilt wachten en dan is er een panne tja
Ge zou u verschieten hoeveel mensen ermee wachten.
Ik ben zo eens met mijn lompe kop naar de belastingsdienst geweest in tongeren voor mijn aangifte laten in te vullen (voor dat ik TOW deed). Ik was de datum heel uit het oog verloren en nog maar een week over.
Ik heb daar toen 4!!! uur kunnen aanschuiven

wat een lachertje

het is niet aan de staat om dit te vergoeden. Daar heb je een verzekering voor.
Daarbij als je nu uw belastingen nog niet hebt ingediend ben je gewoon verkeerd bezig. En zou je verdiend een boete moeten krijgen.

het is niet aan de staat om dit te vergoeden. Daar heb je een verzekering voor.
Daarbij als je nu uw belastingen nog niet hebt ingediend ben je gewoon verkeerd bezig. En zou je verdiend een boete moeten krijgen.
Klopt, en wanneer denk je dat die mensen hun centen gaan zien? Dit terwijl wel hun rekeningen blijven binnenkomen.
De regering kan makkelijk voor die mensen een geste doen. Hoeveel zouden de meesten moeten bijbetalen? €1000?
Ze gooien hier in België hun geld al weg aan nuttelozer zaken

Klopt, en wanneer denk je dat die mensen hun centen gaan zien? Dit terwijl wel hun rekeningen blijven binnenkomen.
De regering kan makkelijk voor die mensen een geste doen. Hoeveel zouden de meesten moeten bijbetalen? €1000?
Ze gooien hier in België hun geld al weg aan nuttelozer zaken
Bijbetalen? Als je (normaal) werkt dan wordt er voldoende afgehouden hoor

wat een lachertje
Ik denk dat je niet beseft hoeveel dit zou kosten. Voor mij zou dit een voordeel van 34000 euro zijn, enkel en alleen al voor de personenbelasting

En nu alles opbouwen, wetende dat het weer eens kan gebeuren, zeker nu de boodschap werd ingeramd (terecht) dat het vaker kan gebeuren.

Te veel moeite zal je er niet meer willen insteken.

Even if a direct assignment of individual events is difficult, the climate researchers Stefan Rahmstorf and Friederike Otto named global warming as an essential factor for floods : For example, warmer air can transport more water vapor (the atmosphere can absorb approx. 7% more water with every degree Celsius warming ), which then rains down. [3] Global warming therefore increases both the frequency and the intensity of extreme weather events such as heavy precipitation . [4] This is shown by historical observations and climate projections, as well as fundamental knowledge of physics. [5]In addition, global warming triggers a weakening of the jet stream , which in turn means that weather conditions such as highs and lows remain largely in the same place for a long time instead of moving on. This exacerbates their regional effects, for example heavy rain events [6] or the drought in North America . But the soil sealing and deforestation and parched soils contribute to the dramatic consequences of the precipitation. [3]

-> Dus ja, klimaatverandering speelt zeker en vast een rol bij de extreme neerslag die we gezien hebben, maar het maakt deel uit aan een breed scala van oorzaken waarbij klimaatverandering één van de oorzaken is. De grootste oorzaak is nog steeds altijd de grilligheid van het weer, maar klimaatverandering maakt die grilligheid nog "erger" dan het al is. De hoge bebouwingsgraad en andere milieuproblemen zoals ontbossing anderzijds speelt ook een rol.

Los van klimaatverandering, lijkt het mij toch niet te vermijden dat zoiets binnen 20 of 100 jaar nog eens gebeurt. Of men moet er onnoemelijk veel geld insteken om overal nog extra dijken te zetten (lijkt mij onmogelijk om dat voor elk bergdorpje met 1000 inwoners te gaan doen). Dus de schrik blijft er inzitten. De enige oplossing is verhuizen naar een hoger gelegen gebied.

Los van klimaatverandering, lijkt het mij toch niet te vermijden dat zoiets binnen 20 of 100 jaar nog eens gebeurt. Of men moet er onnoemelijk veel geld insteken om overal nog extra dijken te zetten (lijkt mij onmogelijk om dat voor elk bergdorpje met 1000 inwoners te gaan doen). Dus de schrik blijft er inzitten. De enige oplossing is verhuizen naar een hoger gelegen gebied.
Dijken plaatsen in de walen is probleem gewoon verderop nog vergroten.
Verder van rivieren gaan wonen is betere optie :unsure:

hopelijk wordt dit idd geen jaarlijks fenomeen , of erger . Ik denk toch echt wel de limiet bereikt hebben qua zorg voor moeder aarde . Jammergenoeg kan België alleen dit probleem nooit oplossen . Leg het maar eens uit aan die arme landen waar de mensen van dag op dag leven .

Amazonewoud stoot nu meer CO2 uit dan het opneemt. 16 juli 2021

Dan weet je wat er nu op ons afkomt.
Het zoveelste bericht uit de 1000.

Ondergaan, en zo zijt het. Hopen dat je met de nodige infrastructuur er komt.

Toch weer extreem cynisch hoe politici (zowel hier als in Duitsland) nu ineens over elkaar vallen om dit toch maar aan de klimaatverandering toe te schrijven.

Aan de klimaatverandering kunnen we momenteel weinig doen.

Wat we wel kunnen doen is voorkomen dat er teveel schade optreedt. Grote verantwoordelijkheid dus voor de overheden om aan goed waterbeheer bij de grote en kleine rivieren te doen.

Minder verharding, bodemversteviggende beplanting. Waterbeheer zoals in Nederland?:

In de standaard staat een goed artikel over hoe je hier moet op reageren (achter paywall): een aantal bewoonde gebieden verlaten, en verder investeren in buffering en ontharden. Maar dit soort 'waterbommen' gaan ook dan nog altijd schade aanrichten.

NIeuw verslag van waterinfo.be
Op veel plaatsen is het tij aan het keren en is de meest kritieke faze achter de rug, maar er zijn nog enkele plaatsen waar het water nog steeds stijgt...
En in de benedenlopen wordt het nog spannend.

In de standaard staat een goed artikel over hoe je hier moet op reageren (achter paywall): een aantal bewoonde gebieden verlaten, en verder investeren in buffering en ontharden. Maar dit soort 'waterbommen' gaan ook dan nog altijd schade aanrichten.
Helaas geen nieuws, al lang geweten, maar geen prioriteit.

Aan de klimaatverandering kunnen we momenteel weinig doen.

Wat we wel kunnen doen is voorkomen dat er teveel schade optreedt. Grote verantwoordelijkheid dus voor de overheden om aan goed waterbeheer bij de grote en kleine rivieren te doen.

Minder verharding, bodemversteviggende beplanting. Waterbeheer zoals in Nederland?:

Want in Nederland is het droog gebleven? :unsure:

Terug
Bovenaan