SomeDude
Legacy Member
sandervdw zei:Overal 102 hier. Probeer maar eens met een rolstoel ergens met breedte 83 door te manouvreren.
Zo vooruitziend of?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
sandervdw zei:Overal 102 hier. Probeer maar eens met een rolstoel ergens met breedte 83 door te manouvreren.
SomeDude zei:Zo vooruitziend of?
sandervdw zei:Vooral dingen als gebroken benen etc (al kan een beetje vooruitziend zijn ook geen kwaad). Het kost u amper meer om uw huis (of op zen minst gelijkvloers) rolstoeltoegankelijk te maken, en het heeft imo ook geen nadelen.
SomeDude zei:Is uw wc dan ook al aangepast?![]()
Hoogte ook 2m10 dan neem ik aan?
.Ik zou voor de variabele gaan. Binnen 10 jaar ga je , normaal gezien , een stuk meer verdienen. Heb je dan toch "pech" dan doet het ook niet zoveel pijn hé.H_ans zei:Recent hebben we een woning gekocht en we zijn nu bezig met onze bankenronde.
We zijn aan het twijfelen vandaar dat ik hier even om raad kom vragen.
Simulaties telkens €210.000 op 20 jaar. Momenteel hebben we volgende 2 aanbiedingen ontvangen:
- Een vaste rentevoet van 1,509%. Hier komen we aan een maandelijks bedrag van €1.013,23, totaal betaalde intresten op einddatum €33.175,02.
- Een variabele rentevoet 10/5/5 aan 1,25%. Bij de variabele komen we de eerste 10 jaar op een bedrag van €989,19, nadien kan dit maximum verhoogd worden tot €1050,07. In het slechtste geval zijn de totaal betaalde intresten 34.711€.
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar het variabele voorstel, voornamelijk omwille van inflatie + we gaan reeds uit van een worst case scenario, dit kan eventueel ook nog beter meevallen. Overige voorwaarden (SSV, etc) zijn hetzelfde. Wat denken jullie?
H_ans zei:Recent hebben we een woning gekocht en we zijn nu bezig met onze bankenronde.
We zijn aan het twijfelen vandaar dat ik hier even om raad kom vragen.
Simulaties telkens €210.000 op 20 jaar. Momenteel hebben we volgende 2 aanbiedingen ontvangen:
- Een vaste rentevoet van 1,509%. Hier komen we aan een maandelijks bedrag van €1.013,23, totaal betaalde intresten op einddatum €33.175,02.
- Een variabele rentevoet 10/5/5 aan 1,25%. Bij de variabele komen we de eerste 10 jaar op een bedrag van €989,19, nadien kan dit maximum verhoogd worden tot €1050,07. In het slechtste geval zijn de totaal betaalde intresten 34.711€.
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar het variabele voorstel, voornamelijk omwille van inflatie + we gaan reeds uit van een worst case scenario, dit kan eventueel ook nog beter meevallen. Overige voorwaarden (SSV, etc) zijn hetzelfde. Wat denken jullie?
AlexisS zei:Hoeveel zouden jullie opzij houden van een nettoloon van +- 1750€ als leefgeld? Ik had gedacht om tussen de 900 & 1000€ opzij te houden (+140€ maaltijdcheques).
Of is dit té weinig om als alleenstaande mee rond te komen en de rekeningen te betalen? (Aflossing van woonkrediet niet meegerekend weliswaar)
jos deboomslang zei:ik hou na aflossing van de hypotheek een kleine 1200 euro over, hier kom ik ruim mee toe, al moet ik toch zien dat ik hiervan voldoende opzij zet voor de "zwaardere" maanden, zoals wanneer ik bv mijn auto verzekering moet betalen
fryeBE zei:Alleenstaande of met 2?
Wij gaan zo'n 2100 euro overhouden met 2.
Hopelijk zal het te doen zijn... Hebben 140 euro nog aan maaltijdcheques en maar 1 auto ten laste. 1 auto van het werk + tankkaart.
Pompi zei:Binnenkort gaan we onze woning laten schrijven.
We lenen hiervoor 25k bij de grootouders, hoe werken we hier best mee?
Ik ga er van uit dat we een som groot genoeg voor alle kosten te dekken aan de notaris moeten storten, laten we hen dit best ineens storten of?
Lijkt me best dat ze dit niet eerst naar ons storten anders kan het als een gift worden aanzien? (en belast?)
Nick1908 zei:Zou hier ook graag antwoord op hebben, zit binnen enkele tijd in dezelfde situatie
Het zal weer koosjer zijn waarschijnlijk. Zodadelijk eens telefoneren en vragen of ik gedroomd heb.mac-bc zei:Allez, ik heb weer eens mijn oog laten vallen op een appartement in Gent. Het staat een dag of 5 on-line maar ik heb het nogal druk de laatste tijd dus het is er nog niet van gekomen om contact op te nemen met de makelaar.
Ik kijk vanmorgen even on-line of het appartement nog niet verkocht is. Ik ga ernaar op zoek:
- Op realo... Tiens, nergens meer te vinden.
- Op immoweb... Tiens, nergens meer te vinden
- Op de website van de makelaar... Tiens, nergens meer te vinden.
Niet "verkocht", niet "in optie", ... Neen, gewoon van de aardbodem verdwenen. In minder dan 24u tijd, gelijktijdig op alle immo-sites en op de eigen website. Geen spoor meer van te vinden.Het zal weer koosjer zijn waarschijnlijk. Zodadelijk eens telefoneren en vragen of ik gedroomd heb.
zarathustra zei:Is het logische niet dat het a) verkocht is en de advertentie weg is b) de koper zich bedacht heeft?