Archief - Wie speelt er nog?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shaguar

Legacy Member
inkei zei:
Ze hadden duidelijk op voorhand gezegd dat ze PvP niet gingen balancen :)


Beetje straf vind ik na "6" jaar development nee?

Ik denk dat het eens tijd word dat blizzard eens echt gaat doen wat ze altijd lopen te verkondigen

Pacemaker

Legacy Member
Ikaruga zei:
mijn diablo ligt al stof te vangen in mijn kast. En 'kheb er sinds lang niet teveel meer op gereageerd. Maar ja, het is inderdaad gewoon triestig dat ik 50 euro kwijt ben. Tis 't einde van de wereld niet, maar het maakt mij ergens wel triestig dat er weer een geweldige franchise de grond ingeboord is omwille van corporate greed.

Volgens mij zijn wij gamers al een beetje veel verwend geweest vroeger. Als ge ziet welke gehypete MMO's de laatste jaren vrij snel werden afgeschoten (AoC, WAR, SWTOR, Rift, ...). Ons verwachtingspatroon wordt ook maar meer en meer en meer. Nu weer met GW2 : hoge verwachtingen, maar zullen deze worden ingelost? Zoals eerder in de post ook al gezegd, zolang ik er mijn uren spelplezier uithaal (20u+), ben ik content.

Pacemaker

Legacy Member
druid zei:
Beetje straf vind ik na "6" jaar development nee?

Ik denk dat het eens tijd word dat blizzard eens echt gaat doen wat ze altijd lopen te verkondigen

PvP kan je enkel en alleen maar balanceren met beperkte classes, skills en als iedereen met hetzelfde gear speelt.

Voor gebalanceerde PvP kan je beter een soort Dota spelen a la LoL, Dota2, HoN, ...

Diablo PvP zal imo gewoon show pvp zijn om te kijken wie de beste gear gekocht heeft.

Dragonix

Legacy Member
ik speel ook al eventjes niet meer..
Denk dat ik het 'maar' 2 weken echt veel gespeeld heb en toen werd ik die lag spikes echt meer dan beu..
Soms probeer ik opnieuw, maar de spikes blijven aanwezig.. Huge setback!!
Geen spijt van het aan te kopen, want de tijd dat ik er in heb gestoken heb ik me echt wel geamuseerd en de cinematics waren imo verbluffend!

Thin Liz

Legacy Member
Ik vraag me af wie daar nu zin in gaat hebben, stel U voor:

Player A met gear gevonden door te hunten in het spel zelf (inferieur dus) komt player B tegen, die x euro verbrast heeft op het AH. Aangezien het verschil in character puur gebaseerd is op gear kan het wel eens zijn dat die speler A al dood is vanaf die ook maar 2 seconden in zicht is. FUN :sop:
Ik kan verkeerd zijn maar kijk naar het voorbeeld van een DH: speler A heeft 20K HP en doet enkele 10K'en DPS met gear dat hij gevonden heeft. Speler B heeft 40K HP en doet misschien 120K DPS. Nu ben ik geen rekengenie, maar zelfs met resist en dodges... Hoe overleef je daar ooit 3 seconden tegen???

Wat doet speler-modaal-A dan? Is gefrustreerd en loopt naar het AH. Actiblizzard zegt dank u. Einde verhaal.

SideShow

Legacy Member
same, onder andere
verder vind ik die AH-en-alles-kopen-sfeer eigenlijk wel stront

cricque

Legacy Member
Niet te vergeten een Demon Hunter kan als hij wil gewoon 30 seconden immortal zijn (wel met "crappy" damage) en langer ook als het moet, pvp KAN een dikke flop worden, tenzij ze echt gear voorzien of iets speciaals, waar iedereen gear krijgt zodat ze evenveel damage doen. Alsook bijvoorbeeld een demon hunter = hungering arrow ... die zoekt zijn target, het is mogelijk maar ik betwijfel het. Of ge kunt kiezen uit premade chars ofzo, maar dat gaan de meeste dan niet willen want kijk ik heb dit en dat en dat kan ik dan niet gebruiken

Lamsednav

Legacy Member
Da spel is gewoon broken & unbalanced eenmaal infnerfo.
Kspeel het voorlopig nimeer. Denk ook ni da patches dit zullen oplossen.
Er is gewoon slecht over nagedacht.

Kennaah

Legacy Member
Hiapoe zei:
Ja, het is een sequel op een prachtig spel (Diablo 2), maar er is geen wet die zegt dat een bedrijf moet voldoen aan de verwachting om een sequel evengoed, noch gelijkend te maken aan de prequel...

Dit vind ik maar een kromme redenering.
Het is geen wet nee, maar als een bedrijf geen moeite doet om een beter spel af te leveren dan wat ze ervoor hebben gedaan kunnen ze beter gewoon stoppen. Het is toch logisch dat bedrijven steeds betere producten gaan maken met hun know how van vorige producten. Zou zelfde zijn dat intel nu ineens processors gaat maken die trager zijn dan de vorige. Het is niet verplicht dat ze iets beter maken, maar waarom zouden consumenten iets kopen als het slechter is dan vorige producten.
Blizzard North wilde duidelijk wel een beter spel dan D2 hebben, maar ze zijn hier hard in gefaald door gewoon alles dat werkte en goed was buiten te zwieren.


PVP gaat niet werken en dit spel niet helpen. Het is zowiezo al ongebalanceerd en daarnaast gaan degene die er honderden euros of milioenen gold tegen aan gooien winnen.

Hawk

Legacy Member
Bashiok gisteren:

We recognize that the item hunt is just not enough for a long-term sustainable end-game. There are still tons of people playing every day and week, and playing a lot, but eventually they’re going to run out of stuff to do (if they haven’t already). Killing enemies and finding items is a lot of fun, and we think we have a lot of the systems surrounding that right, or at least on the right path with a few corrections and tweaks. But honestly Diablo III is not World of Warcraft. We aren’t going to be able to pump out tons of new systems and content every couple months. There needs to be something else that keeps people engaged, and we know it’s not there right now.

We’re working toward 1.0.4, which we’re really trying to pack with as many fixes and changes we can to help you guys out (and we’ll have a bunch of articles posted with all the details as we get closer), and we’re of course working on 1.1 with PvP arenas. I think both those patches will do a lot to give people things to do, and get them excited about playing, but they’re not going to be a real end-game solution, at least not what we would expect out of a proper end-game. We have some ideas for progression systems, but honestly it’s a huge feature if we want to try to do it right, and not something we could envision being possible until well after 1.1 which it itself still a ways out.

fail

Muscleduck

Legacy Member
Ik heb maar 1 char, een WD, en speel nog weinig. Inferno is mij te moeilijk alleen en ik vind het belachelijk dat je daardoor verplicht wordt om ofwel eindeloos te farmen voor gear, ofwel de AH op te gaan. Ik heb wel een wapen gekocht op de AH, maar het lukt nog niet.
Belachelijk is ook dat zowat alles wat kan generft worden ook generft wordt. Ik vind farmen doodsaai en de goeie plekken worden gefarmt dus nu komt het er zeker niet meer van.

De enige reden waarom ik nog zou spelen is eigenlijk als ik eens een alt zou maken.

Mutant454

Legacy Member
Gestopt na week 3 ofzo. Zelfde verhaal als velen, gestopt wegens volgende zaken :

Frustrerend farmen om inferno te kunnen spelen.
Itemkoorts temperatuur staat onder vriespunt.
replayability is laag, of voelt alleszins verkeerd aan.
auction house is een door in het oog van bovenstaande 3 punten.

D3 was voor mij een bag of mixed feelings. Eerste 15 tot 20 uren waren schitterend, alles daarna begon in zeer snel tempo te vervelen/tegen te steken. Vergelijkbaar met een one night stand en morning after pil :)

Justchill

Legacy Member
Ik speel toch ook minder, en dat vind ik maar goed. Laat gaan slapen, volgende dag moe, minder tijd voor de vriendin etc...
Doelen zijn nu:
- alts naar L60 halen,
- gold finden,
- Main char sterker maken opdat hij A3 kan farmen
- alts gearen voor PvP
- en nog eens de hele storyline doorlopen zonder filmpjes te onderbreken etc... heb het verhaal nog niet echt gevolgd eigenlijk. (geen spoilers aub)

Dusja, nog niet echt beu eigenlijk..

Fernando

Legacy Member
ik vind het een beetje vreemd dat iedereen inferno te moeilijk vindt. Toen ik voor het eerst in act 2 kwam was het even schrikken dat het zo moeilijk was, maar nu met het juiste gear en met de juiste skills het gaat het al veel vlotter. Ik moet voor sommige elite packs wel even kiten of wat dan ook maar dit verwacht je toch in inferno? Ik speel een monk en vind het nog steeds leuk.

Thin Liz

Legacy Member
Hawk zei:
Bashiok gisteren:



fail

Hij heeft het blijkbaar niet door dat die 'itemhunt' nog mijlen ver staat van die in Diablo 2 (die wel verslavend was).

Veruca

Legacy Member
Ik speel nog regelmatig, maar dat komt misschien omdat ik niet direct tot max level aan't gaan ben. Eerst rustig op't gemak met elke class een keer Normal uitspelen. Ben nu bezig aan m'n laatste class (Barbarian), en ben juist in Act 3 aangekomen.

Het is wel zoals ik zelf al gezegd heb, en door veel mensen heb horen herhalen... het verhaal zit in de weg van de gameplay. D1 & D2 waren hack 'n slash games met een verhaaltje om alles in context te plaatsen. D3 is een verhaal waar de hack 'n slash precies enkel bestaat om de volgende dialoog te laten afspelen.

KBE

Legacy Member
Ben er ook mee gestopt, game boeit mij niet meer. Veel te kort voor 12 jaar eraan te werken.

Savatar

Legacy Member
Ik blijf zeker spelen tot ik diablo op inferno neer heb.
Op dit moment zit ik in act 2 en word afgemaakt :) (Wizard 30k HP, 22k DMG) Heel act 1 is mijn farm zone.

Denk dat ik nog wel even zoet ben om mijn doel te halen.


Het is geen DIABLO 2 LOD dat ik speelde van 6u ’s morgens tot 12u 's middags de dag erna, en de actionhouse is ook geen goede zet geweest, maar een slecht spel vind ik het niet...

MinatO

Legacy Member
Toen ik van normal naar inferno ging, zat ik op zo'n 40 uur per week (waarvan meeste in het weekend).
Nu het spel al niet meer aangeraakt sinds patch 1.3
Momenteel is het gewoon bagger.
Lijkt me beter dat je over een jaartje terug komt wanneer er al x aantal patches zijn geweest :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan