Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robust²

Legacy Member
Faun zei:
Vanaf ik op de motor zit ben ik daar in 10 minuten ofzo.

Hmm, de komende dagen allemaal rotweer :( Desnoods nu vanavond nog eens eventjes? :unsure:

Edit: Hoewel, ik zou beter nog wat m'n practicum afwerken :sad:

Faun

Legacy Member
Robust² zei:
Hmm, de komende dagen allemaal rotweer :( Desnoods nu vanavond nog eens eventjes? :unsure:

Edit: Hoewel, ik zou beter nog wat m'n practicum afwerken :sad:

Ah, sorry.. te laat gezien. Kon sowieso niet, woensdag komt mn vriendin altijd langs.

Faun

Legacy Member
Robust² zei:
Hmm, de komende dagen allemaal rotweer :( Desnoods nu vanavond nog eens eventjes? :unsure:

Edit: Hoewel, ik zou beter nog wat m'n practicum afwerken :sad:

Ah, sorry.. te laat gezien. Kon sowieso niet, woensdag komt mn vriendin altijd langs.

Katoom

Legacy Member
Robust² zei:
T'is alweer even geleden dat ik ben gegaan door het slecht weer, maar zal je ook iets laten weten als ik nog eens doe :) Hoe rap sta jij daar als je kan? dan kan ik het wat inschatten. Als jullie gaan, laat dan ook maar weten! Ik ben daar op 5 a 10 minuten normaal.

Daarnet wel wat stoom gaan aflaten na een lange dag met de Duke. Ik begin dat ding meer en meer te appreciëren nu ik me er wat beter op voel :D Achterwiel de lucht in remmen, van verkeers drempels springen aan volle gas, 'point and shoot' rijden op kleine baantjes, etc. Allemaal dingen die ik met m'n SV echt niet rap zou proberen.
ge begint hem door te hebben :D

maxx22

Legacy Member
ja das toch fantastisch!! Ik ben van plan om in de zomer van 2015 een grote tocht door amerika te gaan maken van de oost kust naar de west kust, nu al een stapje dichterbij in ieder geval. Ik heb mijn Harley-davidson motor trouwens op autoscout gekocht, misschien nog een tip voor andere liefhebbers. Het is dus geen nieuwe maar dat maakt me niet uit, heb m gekocht voor een mooie prijs en hij is helemaal in orde, dat is het belangrijkste!

koebeest

Legacy Member
Ik moet werken de komende dagen (alsook gisteren) de late en vanaf morgen tot en met zondag de nacht. Ze geven ook niet al te denderend weer en ben ook niet happig om bochten te gaan oefenen bij regenweer :p. Ik sta er op een 20 minuten denk ik (woon nu in Oudenaarde)

Robust²

Legacy Member
koebeest zei:
Ik moet werken de komende dagen (alsook gisteren) de late en vanaf morgen tot en met zondag de nacht. Ze geven ook niet al te denderend weer en ben ook niet happig om bochten te gaan oefenen bij regenweer :p. Ik sta er op een 20 minuten denk ik (woon nu in Oudenaarde)

Dus als we ons te veel misdragen kom jij toch nog af? :unsure:
Komende dagen ziet het weer er idd niet al te best uit voor te gaan rijden, zal dus voor nog even zijn :sad:

beemer036

Legacy Member
dacuba zei:
Over testritten nog: vandaag was ik toevallig in Mol en ben ik even bij Motogeel (Moto Geel - Triumph - Triumph) langsgegaan. Ik werd daar spontaan een testrit aangeboden, was geen enkel probleem. Ben daar ook nog nooit geweest dus tis niet dat ze me kennen. Staan een 5 tal modellen, zeker een aanrader.

Hehe ;)

Ken hem, dat is ne zeeeeeeeeeeer sociale mens, altijd tijd om een praatje te maken.

Faun

Legacy Member
Robust² zei:
Dus als we ons te veel misdragen kom jij toch nog af? :unsure:
Komende dagen ziet het weer er idd niet al te best uit voor te gaan rijden, zal dus voor nog even zijn :sad:

Indd.. kutweer. Ik vertrek volgende week naar Boedapest. Het heeft daar in geen drie maanden een druppel geregend door een hittegolf en ik zal toekomen en tzal beginnen gieten. En natuurlijk vanaf dan hier mooi weer.

Xiao

Legacy Member
Faun zei:
Het heeft daar in geen drie maanden een druppel geregend door een hittegolf en ik zal toekomen en tzal beginnen gieten. En natuurlijk vanaf dan hier mooi weer.

Da's heel vriendelijk van u dat ge dat schijtweer meeneemt :D

Faun

Legacy Member
Het is alweer veranderd blijkbaar, azo kan ik ook het weer voorspellen. Het ene uur regen en het andere uur 27 graden in volle zon.

Anyway; tanken jullie 95 of 98?

pws

Legacy Member
95, maar durf af en toe wel eens 98 te tanken.
98 is wel beter voor uwe motor zeggen ze.
Maar de prijs ook.

Glenn5

Legacy Member
ik ook 95, zelf voor op circuit. Ze zeggen ook dat 98 betere prestaties geeft, maar voor de prijs kan ik wel met 95 leven :)

Mee

Legacy Member
Ja mannekes, wat een weer was dat vandaag.
Had vandaag een trackday op Zolder... baan was dus zeiknat, geen seconde heeft het gestopt met regenen. Voor zover ik weet tenminste, want na de 2de sessie (van de 5) hadden we (broer en ik) er genoeg van en zijn we terug naar huis gegaan. We waren niet de enigen, de 1ste sessie reed er al niet veel volk mee, in de 2de sessie waren we misschien met 6-7 man ofzo aan het rondrijden. Ik was wel enorm blij met de ABS op mijn moto want er lagen serieuze plassen in 3 remzones. Zó voorzichtig moeten zijn met de gashendel en ruustig door de bochten, plezant is anders.
Meerdere keren de achterkant lichtjes voelen schuiven bij het accelereren, met 1 heel grote: op de top van het heuvelke van den Bolderberg onder acceleratie schiet plots (al was dat misschien wel te verwachten) de achterkant serieus weg, dan de andere kant op en dan was het weer in orde. Goddamn dat was scary, gelukkig niet afgevlogen maar het scheelde niet veel :x.

Conclusie: zonder regenbanden kunt ge niet veel doen op zo'n nat circuit...

Robust²

Legacy Member
Hmm, Bikesetup raadt aan dat ik m'n achterveer eens een onderhoud/revisie geef sowieso. Iets wat ik onmogelijk zelf kan doen en toch wel rap 160-175€ kost. Als ik dat doe valt de trackday die ik van plan was wss wel in het water wegens budgettaire redenen :/

M'n motor op 100% krijgen of aan m'n eigen rijskills werken, allebei dingen die hoog op m'n to-do lijst staan. Met dat het examens zijn heb ik hoogstwss ook geen tijd om nog eens een dagje te werken om beide te bekostigen.

Xiao

Legacy Member
@Mee
Ja, da's wel kut om te horen. Hopelijk heeft het niet te veel gekost.
Wel beter om na 2 sessies het voor gezien te houden dan met de bus naar huis te moeten :p

koebeest

Legacy Member
Ik tank 95. Ooit gelezen dat 98 slechter voor bepaalde rubbers en dichtingsringen zou zijn. Geen idee of het zo is. Handleiding zegt 95
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan