Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Angel Of Mercy

Legacy Member
T'zijn lijk 2 kanonen dan der uitsteken vanachter :D
Trekt echt op niets :lol:

Bushido

Legacy Member
Standaard uitlaten zijn zelden mooi tegenwoordig... Setje akra's of yoshi en dat zien er al een pak beter uit...



Vandaag lekker toerke gedaan, eens langs Gent gereden expo, mooi stukje maar wel druk en klein...

Ties

Legacy Member
triumph-bonneville-t100-cafe-racer-road-race-motorsports-2.jpg
als ik mag kiezen

triumph bonneville café racer


zal niet zo snel of comfortabel zijn maar gvd het is prachtig!

desolation

Legacy Member
Angel Of Mercy zei:
T'zijn lijk 2 kanonen dan der uitsteken vanachter :D
Trekt echt op niets :lol:

gans diene moto trekt op niks imho, das echt een van de lelijkste en lompste dingen dat er zijn.
eigenaars spreken er natuurlijk vol stoef over omdat em zoveel power heeft, maar ik ben er quasi zeker van dat ne Streetfighter of Brutale 1090RR em er los af rijden. Wegen ook makkelijk 60kg minder.

Robust²

Legacy Member
Bushido zei:
Standaard uitlaten zijn zelden mooi tegenwoordig... Setje akra's of yoshi en dat zien er al een pak beter uit...

Vandaag lekker toerke gedaan, eens langs Gent gereden expo, mooi stukje maar wel druk en klein...

Daarnet ook nog 2 rondjes gereden, viel toch goed mee? Ok, je komt wel iets van auto's tegen maar t'is bijna overal 2 rijvakken dus die ontwijk je dan gewoon. Als je groter & kalmer gelijkaardig stuk wil moet je doorrijden naar de haven.

Eens wat geoefend om zo soepel mogelijk te rijden tijdens mijn ritje, zo veel mogelijk vlot optrekken en afremmen (zo weinig mogelijk echt remmen maar zo veel mogelijk motorrem gebruiken) en constant de snelheid erop te houden in bochten ipv hard rechdoor, hard in de remmen en veel te bruusk insturen, corrigeren en gas terug bijgeven achteraf. Is tbh minstens even plezant om aan een trage tempo continu dezelfde snelheid te proberen houden als hard & trager afwisselen. :)

Edit: nog +-500km en ik heb sinds September al evenveel gereden als ik de meeste vorige jaren op een heel jaar deed en 'tgoed weer begint nog maar! Is ook wel de eerste keer sinds een tijdje dat ik niet een paar maand zonder moto val :p (hout vasthouden dat het niet nog komt)
Edit2: ik kijk ook wel hard uit naar m'n nieuw stuur dat dinsdag zou moeten toekomen. De hoek van m'n stock stuur is echt niet zo aangenaam voor m'n polsen eens je wat vergelijkt met andere moto's (en fietsen).

Bushido

Legacy Member
Robust² zei:
Daarnet ook nog 2 rondjes gereden, viel toch goed mee? Ok, je komt wel iets van auto's tegen maar t'is bijna overal 2 rijvakken dus die ontwijk je dan gewoon. Als je groter & kalmer gelijkaardig stuk wil moet je doorrijden naar de haven.

Toen ik er passeerde was het vrij druk maar je kan er inderdaad gemakkelijk voorbij steken. Lijkt me wel fun 's avonds...

WeedJunk

Legacy Member
desolation zei:
gans diene moto trekt op niks imho, das echt een van de lelijkste en lompste dingen dat er zijn.
eigenaars spreken er natuurlijk vol stoef over omdat em zoveel power heeft, maar ik ben er quasi zeker van dat ne Streetfighter of Brutale 1090RR em er los af rijden. Wegen ook makkelijk 60kg minder.

'k Vind de achterkant net nog het mooiste, maar het doet wel denken aan Japanse foorkramen ja, dat wel :p

desolation zei:
Net gaan zien, spel is echt in perfecte staat en heeft maar 23k km. Wel niks opties buiten carbon spatbord en carbon coverke voor de uitlaat.
Ook inclusief een volledig groot onderhoud op 24k km

Kga der toch is goed over moeten nadenken, want ik zit momenteel met een vrij deftige afbetaling voor mijnen auto elke maand. Voorwaarden verschillen wel echt gigantisch, tot nu toe ist minste dak heb gevonden 4% en het meeste 8% :/
Klinkt niet slecht! Wel jammer van de weinige opties natuurlijk.

'k Ga mijzelf ook zwaar moeten bedwingen eens ik thuis ben, zeker als ik aan testritjes begin.... :unsure:
Plus de financiën zullen het ook niet echt toelaten; en ik heb de slechte gewoonte om mijn broer als leningsfonds te gebruiken :p

Elentrikkepaal

Legacy Member
Ik ga nu regelmatig langs bij mijn door motorongeluk overleden vriend zijn ma.
Die is nu helemaal alleen en das e keilief mens.
Kvind da echt erg voor haar want ik zie dat die daar moeite mee heeft.
Ik weet zelfs ni waarom ik dit uitleg..ma ik hou echt van da mens..idem mijn eigen moeder..en mijn moto offc...

desolation

Legacy Member
WeedJunk zei:
'k Vind de achterkant net nog het mooiste, maar het doet wel denken aan Japanse foorkramen ja, dat wel :p


Klinkt niet slecht! Wel jammer van de weinige opties natuurlijk.

'k Ga mijzelf ook zwaar moeten bedwingen eens ik thuis ben, zeker als ik aan testritjes begin.... :unsure:
Plus de financiën zullen het ook niet echt toelaten; en ik heb de slechte gewoonte om mijn broer als leningsfonds te gebruiken :p

Mja, de prijs is wel écht goed. Op de particuliere markt gaan ze ook ongeveer 6000EUR, met het verschil dat deze wel een compleet onderhoud krijgt inclusief kleppen stellen. Dat kost ook rap 1000EUR bij nen dealer, plus ik heb 1j garantie.
Voor dat uit te sparen kan ik gerust eens een 2dehands termignoni lijn zoeken ze :)

Kmoet er vooral is mee gereden hebben, ik heb echt geen benul of ne superbike iets is waar ik altijd met veel vreugde mee zal rijden. Tis wel de comfortabelste supersport da ik tot nu toe al mee gereden heb (F4, S1000RR, 748, RS125) en als ge op showroom-motos zit merkt ge ook dat deze veel minder agressief zit en minder druk op uw polsen zet.

desolation

Legacy Member
zo duur is nen 848 toch echt ni naar mijn mening. ge moet natuurlijk wel correct vergelijken, zet op ne GSXR 750 een deftig ophanging en brembo monoblocs en ik ben er zeker van dat em meer kost.

ATI

Legacy Member
De remmen dat op ne gsxr 750 staan doe hun werk goed genoeg,zeker alst voor straatgebruik is.

Ik moet nooit geen ducati hebben,duurder in onderhoud,hier in de buurt geen dealers + het geluid vind ik maar niks tegenover ne japanse 4cillinder,maarja ieder zijn ding.

desolation

Legacy Member
da kan goed zijn, maar het is niet te vergelijken he.

me ne mountainbike van 750EUR kunt ge ook prima gaan toertochten doen, maar als ge dan voor 999EUR ene koopt waar al een voorvork van 800EUR op staat en remmen van 250EUR dan is da ni duur voor wa het is. tis gewoon een hoger aankoopbedrag.
tis idd maar wat ge er mee doet, maar bij circuitgebruik gaat ge met de stock parts van eender welke japanner rap tegen hun limiet zitten en aftermarket moeten steken. met nen duc of nen MVA zit ge meteen met topmateriaal af fabriek (radiale brembos, ohlins vering, instelbare TC & abs, etc...). want eigenlijk is ne supersport ni bedoeld voor straatgebruik he, zeker de moderne kanonnen met 200pk ni.

en da onderhoud is sinds de nieuwe generatie echt een PAK goekoper geworden. tis natuurlijk altijd meer omdat aan desmokleppen meer werk is, maar tzijn geen 1000EUR-facturen voor een groot me kleppen meer.

ATI

Legacy Member
Das waar wat je zegt,maar der zouden dringend meer dealers moetten zijn.Ik weet hier in de buurt van Leuven gene ene.

Ik ben wel beetje zot van uiterlijk van sommige duc's en mv agusta ,maar wat kost zone grote onderhoud wel niet?Ik vind ze in aankoop ook wel stuk duurder.

deze is wel knap F 4 1000 | QualityBikes

Ik was is bij een garage in de buurt en daar stond ne mv agusta die kerel deed hem weg uit miserie constant iets kapot,hij had van die 5maand hij hem heeft 3maand in de garage gestaan ,kan wel zijn dat het juist een maandagmorgen model was ,maar toch beetje bang van zeker omdat de stukken duur zijn.

desolation

Legacy Member
tzelfde als bij ducati, laatste gen MVA's zijn véél goedkoper geworden. Bij BMMotors spraken ze van een vergelijkbaar onderhoudstarief van een japanner, mede ook omdat gewoon een 4inlijn blok is met traditionele kleppen.

Bij de quality bikes koop ik nooit van men leven iets. kennen geen hol ervan en er hangt altijd wel een louche verhaleke aan.

Vroeger waren er meer ducati dealers, dat was meer een probleem dan een zegen omdat er gewoon teveel cowboys tussen zaten (the good bike was zo ene). Ducati heeft er dan voor gekozen om per provincie nog 1 erkend dealer toe te laten, gebonden aan strenge reglementeringen (zoals vaste onderhoudstarieven). En dat werkt nu véél beter dan de wildgroei van "ooh ik kan da ook hoor, en veel goedkoper als x" garagekes die zogezegd erkend ducati dealer waren.
Voor Leuven is er toch Ducati Aarschot? Das ocharme een half uur rijden. Als ge iets wilt waar op elke straathoek aan gewerkt kan worden, beter ne camino zoeken :)

Robust²

Legacy Member
Ducati zou ik tegenwoordig wel grenzeloos vertrouwen qua onderhoud. MVA iets minder, zeker bij de gloednieuwe modellen als de Brutale 675 zou ik toch nog wat schrik hebben voor kinderziektes. Dat die hun prijzen sterk hebben laten dalen zal toch ook wel zijn om de competitie met Triumph aan te gaan?

Zelfde verhaal voor een Speed Triple vs een Speed Triple R qua prijs btw, t'is 2900€ verschil maar daarvoor heb je wel wat carbon, forged ipv cast velgen, een andere versnellingsbak, Brembo Monoblocs en Ohlins NIX30 en TTX36 vering wat zo goed als WSBK spec gerief is. Koop je dat los ben je een pak meer geld kwijt (dat Ohlins gerief alleen al kost 4000€ nieuw). Of je dat nodig hebt op straat tegenover de gewone Showa's en normale Brembo's? Tjah, da's een andere discussie :p

Edit: Dus ook logisch dat zo iets een pak meer kost dan een Z1000 of een FZ1 ofzo he. Da's een ander niveau van afwerking, als je die op hetzelfde niveau zou willen krijgen ben je minstens evenveel kwijt en zit je nog altijd met een saaie vier cilinder :unsure:

Bushido

Legacy Member
desolation zei:
maar bij circuitgebruik gaat ge met de stock parts van eender welke japanner rap tegen hun limiet zitten en aftermarket moeten steken. met nen duc of nen MVA zit ge meteen met topmateriaal af fabriek (radiale brembos, ohlins vering, instelbare TC & abs, etc...). want eigenlijk is ne supersport ni bedoeld voor straatgebruik he, zeker de moderne kanonnen met 200pk ni.

Maar het staat vooral goed aan den toog eh ;) Hoe ge het draait of keerd ge betaald naam bij ducati. Ok er zitten veel speciale parts op, maar wat is de gemiddelde rijder hiermee?
Ducati fans proberen zo altijd de hoge aankoopprijs goed te spreken maar draait of keerd het gelijk ge wilt ne Jap blijft goedkoper zelfs als ge al die topmaterialen monteerd...

Vergelijk: Ducati 1098S vs Yamaha R1 2007 - Motorfreaks

pws

Legacy Member
Ik heb een gsxr 750 l1, daar staat standaard big piston showa instelbaar
en brembo vierzuiger monoblocks op. De nieuw prijs van die moto is wel rond de € 12000.
De vorige generaties hadden inderdaad wel ander materiaal, iets minder ma toch goe genoeg
Voor straat gebruik en voor wat je het gebruikt.
Elke moto heef wel iets dat de ene niet en wel graag heeft.
Ik hou van honda, Yamaha en Suzuki.
De rest van de merken zijn niet slecht, maar persoonlijk moet ik er niet veel van hebben.
Ieder zijn ding :-).

Sent from my Xperia

Elentrikkepaal

Legacy Member
Ik ben wat aan het rondneuzen op het net naar een streetbike.
Momenteel valt mijn oog vooral op de Kawasaki Z800.
Maar holy fuck...die weegt droog 230 kg.
Waarom hebben ze zoiets zo zwaar gemaakt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan