Archief - Het Moto praat topic - Deel 2!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WeedJunk

Legacy Member
desolation zei:
volgend weekend eens met de vriendin gaan kijken naar een schoon 2dehandsje...

de rekening zegt NEIN NEIN NEIN, maar het hart spreekt 999 :)
Keep us posted :)

Faun zei:
WTF - enkele minuten geleden een motorrijder op een cross gans de citadellaan in Gent zien afrijden terwijl hij een wheelie trekt met zijn voeten op zijn zadel. En azo richting kruispunt overpoort/citadellaan, zowat drukste kruispunt van Gent. Die zou zijn rijbewijs levenslang mogen kwijt zijn van mij.

Ik rij daar ook wel eens rapper dan 50 in den bergop, maar dat is er inderdaad wel los over :s

beemer036

Legacy Member
Mee zei:
Ja mannekes, wat een weer was dat vandaag.
Had vandaag een trackday op Zolder... baan was dus zeiknat, geen seconde heeft het gestopt met regenen. Voor zover ik weet tenminste, want na de 2de sessie (van de 5) hadden we (broer en ik) er genoeg van en zijn we terug naar huis gegaan. We waren niet de enigen, de 1ste sessie reed er al niet veel volk mee, in de 2de sessie waren we misschien met 6-7 man ofzo aan het rondrijden. Ik was wel enorm blij met de ABS op mijn moto want er lagen serieuze plassen in 3 remzones. Zó voorzichtig moeten zijn met de gashendel en ruustig door de bochten, plezant is anders.
Meerdere keren de achterkant lichtjes voelen schuiven bij het accelereren, met 1 heel grote: op de top van het heuvelke van den Bolderberg onder acceleratie schiet plots (al was dat misschien wel te verwachten) de achterkant serieus weg, dan de andere kant op en dan was het weer in orde. Goddamn dat was scary, gelukkig niet afgevlogen maar het scheelde niet veel :x.

Conclusie: zonder regenbanden kunt ge niet veel doen op zo'n nat circuit...

Ah, ik had gisteren een dagske verlof genomen om nog eens te komen kijken.
Ben maar wijselijk thuis gebleven omdat ik al wel dacht dat er niet al te veel te zien ging zijn.
Volgende keer beter.
Wel dure 2 sessies dan ;)

Mee

Legacy Member
Dat zal wel zijn! Maar het kon nog veel duurder worden als ik tegen de grond ging...

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Mee zei:
Dat zal wel zijn! Maar het kon nog veel duurder worden als ik tegen de grond ging...

Ik was er ook bij. Eerst getwijfeld om een set regenbanden te kopen maar ben toch blij dat ik het gedaan heb. Ben nooit voorstander geweest om in de regen te rijden. Hierdoor wel enkel de laatste 3 sessies kunnen rijden. Gelukkig was het iets minder hard aan het regenen in de namiddag.

Bij deze was het mijn eerste keer op regenbanden en kan u best zeggen wat een fenominale grip je wel hebt! Eerste sessie redelijk safe gereden om de banden wat te leren kennen. Op momenten zelfs gas moeten bijgeven omdat ik veel te vroeg en te hard ging remmen. Enkel dan kreeg ik eens een schuivertje maar is wel normaal. Heb de achterrem zelfs niet 1 keer aangeraakt :)

Robust²

Legacy Member
Er heeft hier niemand rond het Gentse een balhoofd stand die ik eens zou mogen gebruiken?

desolation

Legacy Member
WeedJunk zei:
Keep us posted :)

Net gaan zien, spel is echt in perfecte staat en heeft maar 23k km. Wel niks opties buiten carbon spatbord en carbon coverke voor de uitlaat.
Ook inclusief een volledig groot onderhoud op 24k km

Kga der toch is goed over moeten nadenken, want ik zit momenteel met een vrij deftige afbetaling voor mijnen auto elke maand. Voorwaarden verschillen wel echt gigantisch, tot nu toe ist minste dak heb gevonden 4% en het meeste 8% :/

Lexx

Legacy Member
Back again :D Het weer deze avond was toch wel leuk om eens een mini tourtje te gaan doen, vandaar :)

310241_10201208787731787_1898265143_n.jpg

486795_10201208787971793_267509649_n.jpg

401833_10201208788331802_1549679799_n.jpg

968864_10201208793051920_2057405035_n.jpg

968958_10201208792971918_358419607_n.jpg

Robust²

Legacy Member
Vanmiddag ook een half uurtje de Duke buitengehaald omdat ik dacht dat het niet veel beter ging worden dan grijs maar droog. Toen ik s'avonds de zon zag dan maar gewisseld en met m'n SV nog eens een langer ritje gaan doen richting Zingem/Eine. Ik moet wel toegeven dat alles er nog zo veel mooier en levendiger uit ziet na regen, super groen en de lucht ruikt ook zo fris eens je wat tussen de bomen & velden zit :)

Lexx

Legacy Member
Klopt wel. Precies dat na hevige regen/stormen/stortbuiten de natuur een 'refresh' heeft gehad. Zalig gevoel wel om dan buiten rond te lopen/rijden :D

beemer036

Legacy Member
[LRRP];17498182 zei:
Deed er hier iemand mee aan de rondrit die deels over de E313 ging?

Hier vandaag ook ne rondrit zo te zien.
Maar E313....
Ik reed daar gisteren richting Antwerpen ter hoogte van Wommelgem ongeveer, 1ne met ne 125cc tussen 2 vrachtwagens!!!
Als ge morgen in de gazet wil staan, vooral zo blijven voortdoen...

Katoom

Legacy Member
dacuba zei:
Ik vind de kleurstelling van de SE niet zo mooi. Liever de R.

2012daytonawhite.jpg


Nuja, ik moet eerst maar eens terug een basic motor kopen, gewoon plezier hebben in het rijden, centjes sparen en dan voor zulke machines kijken. :)
No shit! Kost ook een pak meer. :p

Robust²

Legacy Member
Ik ben echt niet zo fan van al de R kleurenstellingen van Triumph dit jaar, rood/wit/zwart/goud mengelmoes :( Dat subframe is een van de minst mooie vernieuwingen bij de nieuwe versies en net dat gaan ze zo hard mogelijk benadrukken met rood.

Ik ga voor m'n volgende toch ook eens serieus opnieuw moeten nadenken wat ik wil. Zeker niets sportiever/agressiever qua zithouding, liever iets rechter besef ik nu na de Multistrada, SMT en Duke mij toch zéér goed bevallen zijn. Of ik de nakeds helemaal wil links laten liggen ga ik nog eens moeten bekijken, Speed Triple en Streetfighter binnenkort nog eens proberen te testen om te zien of dat speels genoeg is naar m'n zin.

Robust²

Legacy Member
Uitlaat valt gerust iets aan te doen he, wat geld ertegenaan gooien voor een Hydroform en die zien er weer super uit :unsure:
Bij de Speeds zie ik tegenwoordig eigenlijk zelfs liever de modellen met de nieuwe lichten dan de oude mits er een flyscreen opzit.

@Hieronder: Geen geluk dat er enkel glanzend zwarte Daytona's bestaan dan :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan