Archief - Q: Spiegelreflex digitale camera

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Soulless

Legacy Member
Hoeveel kost die Canon 450D 18-55 IS kit in de mediamarket? Thanks :)

dendaak

Legacy Member
In de mediamarkt weet ik niet maar bij de zeer goeie fotowinkel hier in de buurt:
Canon 450D + 18-55mm IS + tas + SD 2GB € 749,00

Joeri

Legacy Member
wardkennes zei:
Maar als je het nu echt beziet niet qua goesting, maar qua specs is dan de nikon of de canon beter?

Dan zijn ze voor pakweg 95% gelijk, zoiets moet je als gebruiker echt bezien qua goesting, door naar de winkel te lopen en ze beiden te testen ;)

dendaak

Legacy Member
Heb even naar de foto winkel hier in de buurt gebeld:
Canon EOS 1000DD
€ 539 enkel body
€ 649 met lens(18-55mm)

Mediamarkt:
€ 555 met lens(18-55mm)

Toch raar zo'n prijsverschillen maar ja. Een verschil is er normaal toch niet met een toestel van de mediamarkt, of van de fotozaak hier in de buurt?

Zouden jullie het erop wagen om in de mediamarkt te kopen?

Joeri

Legacy Member
verschil is er niet, 'echte' fotozaken, op enkele uitzonderingen na, zijn nu eenmaal crimineel duur. Toen ik voor m'n 70-200 2.8 ging zien was het verschil tussen konijnenberg en een winkeltje hier op de hoek bijna €400! Dat is me wel een treinritje naar turnhout waard...

Soulless

Legacy Member
Grote zaken krijgen vaak speciale prijzen omdat ze er veel meer aankopen.

Eerlijk gezegd die 1000D spreekt me ook aan !

dendaak

Legacy Member
[ot]Ging jij ook geen Devine doen Soulless, of vergis ik me?

dendaak

Legacy Member
Canon EOS 1000D + 18-55mm IS BE = € 564,33 (@konijnenberg)
Canon EOS 1000D + 18-55mm = € 555 (@mediamarkt)

(Wat doet die IS juist?)
[ot]Soulles wat ga jij doen met mb pro, wachten?

Soulless

Legacy Member
Ja, ik zit dus ook vast met die laptop shit, ge kunt moeilijk een maand zonder laptop zitten en dan nog kans hebben dat de nieuwe reeks pas maanden later uitkomt...

die IS BE , zou da in stock België zijn :P lol no idea.

Devine is trouwens een dure richting als ge niets van materiaal hebt !

Frado2005

Legacy Member
Soulless zei:
Hoeveel kost die Canon 450D 18-55 IS kit in de mediamarket? Thanks :)

pff khebh et onlangs nog ge zien, maar ik weet dat de 450d met 18-55 en 55-250 €999 was

MilM

Legacy Member
wardkennes zei:
Canon EOS 1000D + 18-55mm IS BE = € 564,33 (@konijnenberg)
Canon EOS 1000D + 18-55mm = € 555 (@mediamarkt)

(Wat doet die IS juist?)
[ot]Soulles wat ga jij doen met mb pro, wachten?

Ah, het is de oude lens zonder IS
IS = image stabilizer

Meestal zal je foto's uit de hand trekken -> uw handen bewegen -> kans op bewegingsonscherpte.
Hoe hoger de sluitertijd, hoe meer lichtinval, maar hoe meer kans op bewegingsonscherpte door het bewegen van uw handen.

IS gaat dat tegen wat u 2 tot 3 extra stops kan bezorgen.

De lens is ook op vlak van imagequality beter denk ik.

Maw, de lens met IS is toch een stuk beter.
frado2005 zei:
pff khebh et onlangs nog ge zien, maar ik weet dat de 450d met 18-55 en 55-250 €999 was

900 euro

Voor deze met enkel de 18-55 IS was het 700 euro denk ik (maar het extra 55-250 bereik is echt geen overbodige luxe)

dendaak

Legacy Member
edit

Een Nikon D60 met 18-55 VR lens = 549 euro. (goedkoper en als ik hem koop in de winkel in de buurt heb ik garantie dat ik er direct heen kan om hem te laten repareren).

Turnout = te ver voor die konijnenberg
Mediamarkt = vertrouw ik niet zo zeer.

http://www.fotonelissen.be/ (daar zou ik hem kopen)
Ik heb prijzen meegekregen :
D60 + 18-55mm = € 499
D60 + 18-55mm VR = €549 (Die zou ik dan kopen)

Matt.

Legacy Member
wardkennes zei:
Canon EOS 1000D + 18-55mm IS BE = € 564,33 (@konijnenberg)
Canon EOS 1000D + 18-55mm = € 555 (@mediamarkt)

(Wat doet die IS juist?)
[ot]Soulles wat ga jij doen met mb pro, wachten?

De lens in de reclamefolder is nochtans ook de IS-versie?

Jonathan

Legacy Member
Soulless zei:
Ja, ik zit dus ook vast met die laptop shit, ge kunt moeilijk een maand zonder laptop zitten en dan nog kans hebben dat de nieuwe reeks pas maanden later uitkomt...

die IS BE , zou da in stock België zijn :P lol no idea.

Devine is trouwens een dure richting als ge niets van materiaal hebt !

Devine zal wel relatief goed meevallen znne.
Je moet trouwens geen SLR hebben om die richting te volgen é. Het is natuurlijk makkelijker maar met een digitaal compactje zou het ook moeten lukken. Dan is er natuurlijk nog uw laptop ... maarja , wie heeft da nu nog nie :p

Soulless

Legacy Member
Ga jij ook devine doen?

op het officieel forum hebben ze gezegd dat een SLR nodig is, een compact is niet goed genoeg :P

en ne laptop heb ik niet :( ik zal is naar het ocmw moeten gaan

Jonathan

Legacy Member
Soulless zei:
Ga jij ook devine doen?

op het officieel forum hebben ze gezegd dat een SLR nodig is, een compact is niet goed genoeg :P

en ne laptop heb ik niet :( ik zal is naar het ocmw moeten gaan

Jup ik ga ook Devine doen , ik deed al MCT in het PIH maar kon mezelf niet vinden in die richting ( te veel office gedoe en technologie enz .. ).
Een SLR is niet noodzakelijk , wat wel noodzakelijk is is dat je uw Diafragma en Sluitertijd zelf kan instellen ( en dat kan je dus niet bij de meeste van die gewone digitale camera's ). Bij een Fuji S9600 zoals ik heb kan je wel bijna alle instellingen doen zoals bij een SLR , en dat zou meer dan goed genoeg moeten zijn voor de richting :)
Er zijn nog enkele andere dergelijke bridgecamera's op de markt , maar op het devineforum heb ik daar een kort postje over gemaakt ( met de beperkte kennis over camera's die ik heb :p ).

dendaak

Legacy Member
Als ik dan toch ne nieuwe koop liever ineens ne SLR dan. :)
Morgen Nikon D60 en Canon EOS 1000D is gaan testen op de verschillen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan