Renegadexxripxx
Legacy Member
xTwL- zei:Wij zijn met 72 gestart, met 11 afgestudeerd en 1'tje geeft nu les (wiskunde ook).
Waar komen die andere 10 dan terecht ?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
xTwL- zei:Wij zijn met 72 gestart, met 11 afgestudeerd en 1'tje geeft nu les (wiskunde ook).
Renegadexxripxx zei:Waar komen die andere 10 dan terecht ?
sandervdw zei:En as usual: letterlijk iedereen hier heeft gezegd dat het effectieve werk zwaar is. De discussie ging erover dat de werkdruk niet hoger is dan een andere job.
Je moet misschien al je punten eens invullen voor iemand in privé
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
SithCloud zei:Waar velen geen rekening mee houden is de hoge discrepantie soms tussen wat je hoort te doen en wat je eigenlijk aan het doen bent en dat dat volgens mij een grote reden is waarom veel leerkrachten zo snel afhaken.
Wat je hoort te doen: goeie lesvoorbereidingen maken en alles inzetten op je leerlingen en voor de klas staan.
Wat je eigenlijk aan het doen bent: 30 andere zaken waardoor die lesvoorbereidingen naar de achtergrond komen te staan en waardoor de kwaliteit naar je leerlingen toe daalt.
En als je iemand bent die echt inzit met de job (wat je dus eigenlijk wel verwacht van een leerkracht) dan zorgt dat voor torenhoge frustraties en bijgevolg stress.
Dus ja. De job an sich is niet moeilijk. Maar ze wordt wel - onnodig - moeilijk gemaakt.
sneeuwzwart zei:Met alle respect voor de job als leraar, maar denk je dat het in de privé altijd een droomwereld vol rozengeur en maneschijn is? Daar heb je ook vaak te maken met gebrekkige communicatie, totale inefficientie, jobjes uitvoeren die geen enkel nut hebben, gebrek aan begrip/medeleven van de manager naar zijn team, collega's waar je liefst zo ver mogelijk uit de buurt blijft, ...
SithCloud zei:Wel die dingen zijn er ook hoor. Die zijn er in grofweg 80% van de bedrijven, waarom denk je dat er zoveel ongelukkige mensen rondlopen? Maar kzal de analogie anders maken: Als jij een designer in een bedrijf bent en je zit meer bezig met verantwoordig neer te schrijven over wat je daar eigenlijk aan het doen bent en je zit meer in nutteloze vergaderingen dan dat je aan je tekentafel zit... dan ga je ook ongelukkig worden. Tenzij je natuurlijk niets liever doet dan niet tekenen.
SithCloud zei:Wel die dingen zijn er ook hoor. Die zijn er in grofweg 80% van de bedrijven, waarom denk je dat er zoveel ongelukkige mensen rondlopen? Maar kzal de analogie anders maken: Als jij een designer in een bedrijf bent en je zit meer bezig met verantwoordig neer te schrijven over wat je daar eigenlijk aan het doen bent en je zit meer in nutteloze vergaderingen dan dat je aan je tekentafel zit... dan ga je ook ongelukkig worden. Tenzij je natuurlijk niets liever doet dan niet tekenen.
Diatonico zei:Zo hebben we verschillende klanten die hun orders letterlijk 5 minuten voor de deadline (12:00) doorsturen, en dan nog eens alles tegelijk. Meestal weten we min of meer wat we kunnen verwachten, maar heel vaak zitten daar onverwachte/moeilijke vrachten bij. Vaak mogen we dan onze middagspauze op onzen buik schrijven — het gaat nl. over transport en hoe langer je wacht om te plannen, hoe moeilijker/duurder het wordt.
Tefal zei:Toch eenvoudig opgelost; zet uw deadline om 11u30.

Tefal zei:Toch eenvoudig opgelost; zet uw deadline om 11u30.
Diatonico zei:. <----- the point
o <----- your head
-|-
^
De deadline vervroegen verandert fundamenteel niets aan het probleem, nl. dat de klant zijn orders pas op het laatste moment doorstuurt. Stuurde hij ze verspreid over de ochtend door, dan kon alles veel vlotter verwerkt/verkocht/gecombineerd worden. Oké, die 2-3 k*tvrachten die je om 11:25 in je smikkel krijgt zijn nog altijd lastig te verkopen — (50%-70% van alle capaciteit is tegen de middag al weg van de markt) — maar op z'n minst is al de rest al verwerkt.
't Is niet omdat ge contractueel tot 12:00 moogt aanmelden, dat het voor de transporteur niet uitmaakt om welk uur ge aanmeldt.
sandervdw zei:Maar uw klant gaat waarschijnlijk pas last-minute aanmelden omdat dat voor hem de grootste flexibiliteit biedt. Het is inderdaad onhandig, maar wel compleet logisch dat uw klanten dat doen.
diskman zei:Een kleine update... Gemiddeldes van 2017 zijn interessant om te zien. Nooit gedacht dat ik ooit zo ver zou geraken in het leven.
1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Bachelor Multimedia & Communicatietechnologie
Werkervaring (wat/hoelang) : 10 jaar relevant
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: gehuwd
Aantal kinderen ten laste: 1
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt: IT PC200
Huidige functie: Customer support
Functiebeschrijving: Remote support voor klanten mbt. diverse (nieuwe)technologie en oplossingen
Anciënniteit: 2,5 jaar
Werkweek: 38u, flexibel
Ploegarbeid: dagwerk + 3-4 dagen/maand standby in het weekend (overdag)
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
Verantwoordelijkheid over personeel: geen directe reports
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 5600 + ongeveer €800 voor standby
Maand salaris (netto): € 3200
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
14e maand of winstuitkering: bonus van +-10% van het jaarloon, afh. van de prestaties. Vorig jaar: +-€14k
Gemiddelde bruto voor 2017 (alles incl): €8900
Gemiddelde netto voor 2017 (alles incl): €4400
GSM (eigen bijdrage)?: nee
Auto (VAA?): ja, BMW 5, +-€300 VAA
Woon-werkverkeer vergoed?: nvt
Tankkaart: ja
Laptop (eigen bijdrage?): ja, geen bijdrage
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): €6/dag
Ecocheques: €250
Groepsverzekering: ja
Hospitalisatieverzekering: ja voor het hele gezin + apotheker/dokter 80% vergoed
Andere voordelen: internetvergoeding, mogelijkheid om van uit het buitenland te werken
4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 10 km
Afstand woon/werk in tijd: 15 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): geen
Vakantiedagen (andere extra): 8 (+1 indien oproep tijdens standby)
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: netto weinig overuren wel soms nodig 's avonds wat te werken, soms buitenland
Glijdende werkuren: volledig
Oproepbaar door werkgever?: indien standby
Stress? soms
Hoe vaak overuren te presteren? weinig
Auto nodig voor het werk? soms
Mogelijkheid tot het volgen va opleidingen? ja

Diatonico zei:Alleen dat het voor hem niet uitmaakt; orders wijzigen (voor die klant tenmiste) zelden. Zijn flexibiliteit — die hij amper nodig heeft — gaat ten koste van zijn transporteur. Niet alleen omdat de transportplanner zijn middagpauze moet opgeven om gejaagd de orders te verwerken, maar ook omdat zijn marge lager zal zijn (hoe later op de dag, hoe duurder je gemiddelde aankoop).
Mag hij dit doen? Tuurlijk. Is het logisch dat hij dit doet? Uiteraard. Maar daar gaat het niet over — het gaat erover dat je, door iemand anders job niet te begrijpen, je hun leven onnodig moeilijker maakt dan nodig. Wat leidt tot ontevredenheid over de job.
Langs de andere kant van de medaille, heb ik ook al regelmatig tot de vaststelling moeten komen dat mijn werkwijze het anderen onnodig moeilijk maakte. Soms leveren wij goederen op de laatste moment, omdat het ons anders een dure express had gekost of soms gewoon omdat dit gemakkelijker uitkwam. Blijkt dan dat onze klant mensen moet betalen om die specifieke levering te inspecteren en dat hoe vroeger we leveren, hoe minder uren ze hen moeten betalen. Nu houd ik daar rekening mee, wat de klant z'n leven ook gemakkelijker maakt.
sandervdw zei:Klopt, maar dat komt minstens even vaak voor in privé. Ik ben bvb IT-er, nochtans doe ik 80% van de tijd vergaderingen, documentatie schrijven en iemand anders zijn werk reviewen en zoeken naar fouten. Dat is nu eenmaal hoe het bedrijfsleven werkt. Dat is dus niet echt een reden om te klagen als leerkracht want dat geldt voor de meerderheid van de bevolking.