Archief - Wat is uw brutoloon? - Deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
Wonkelrijm zei:
Ik heb een vraagje wat betreft een realistische loonsverwachting.

- 32 jaar
- bachelor ICT
- 10 jaar werkervaring (5 jaar systeembeheer & netwerken, 5 jaar analyse)
- momenteel werkzaam als consultant integratie analist (SOA/API), maar ik ben in mijn functie aan het groeien door middel van opleidingen en certificaten om binnen een jaar integratie architectuur te gaan doen
- ik heb een bedrijfswagen (BMW 318D)
- verder de standaard extralegale voordelen

Ik heb vaak de indruk dat mijn brutoloon wat omhoog kan, maar hoe ver kan dit gaan?

Denk dat iemand met jouw profiel meestal ergens in een vork van 3800 tot 4200 zit.

Edit: wel al als integratie architect gerekend.

Kilghard

Legacy Member
eniac zei:
Denk dat iemand met jouw profiel meestal ergens in een vork van 3800 tot 4200 zit.

Edit: wel al als integratie architect gerekend.

Ik zou toch hopen op iets meer als dat ... 4500 lijkt me zeker goed te doen.
Daar boven ook afhankelijk van ervaring, bedrijf, karakter, relevantie, etc.

Hoewel 9lives met veel hoge lonen zit onderschatten ze toch ook de mogelijkheden denk ik (:

eniac

Legacy Member
Kilghard zei:
Ik zou toch hopen op iets meer als dat ... 4500 lijkt me zeker goed te doen.
Daar boven ook afhankelijk van ervaring, bedrijf, karakter, relevantie, etc.

Hoewel 9lives met veel hoge lonen zit onderschatten ze toch ook de mogelijkheden denk ik (:
Goh, misschien iets onderschat, maar een ervaren integration architect draait vaak rond de 5K* en bovenstaande moet nog beginnen als architect.

*Daarna gaan ze vaak zelfstandig of freelance.

jvc

Legacy Member
sneeuwzwart zei:
Wat ik vandaag in de krant heb gelezen is dat het basispakket min of meer hetzelfde is, buiten een bedrijfswagen. Alleen heb je bij de nmbs geen kansen voor overuren en nachtwerk, wat in de privé wel à volonté mogelijk is. Dus die 4000 euro netto is hoogstwaarschijnlijk met een pak overuren, heel wat nachtwerk en zeer onregelmatige uren. Zijn blijkbaar ook vele jonge mensen of zonder gezin die de overstap willen maken.

Nachtwerk als treinbestuurder kan wel bij NMBS, maat van mij doet uitsluitend de nacht.

JPV

Legacy Member
Inv zei:
Hoe valt het pendelen mee? Je bent per dag een halve dag kwijt aan pendelen, da's toch heel zuur! Van 3 minuten naar 4u30 is wel een heel radicale verandering :lol:

Ik hou eigenlijk best wel van pendelen. Ik kan natuurlijk niet zeggen hoe het zal zijn na 6 maand, maar het heeft me tot op heden nog geen minuut verveeld.

Mudi zei:
Dacht ik ook, nu 700 euro netto extra is 30-35 euro per werkdag. Zou je daarvoor 4u30 opofferen van je dag? Ik zou het niet weten, ik ben van werkgever veranderd omdat ik quasi elke dag 2 tot 3u moest verliezen aan woon-werk...

Niet enkel het loon is interessant (het is idd maar "net" een argument), ook de andere zaken (aantal dagen verlof, werkinhoud, ...) maken het interessant.

Mudi

Legacy Member
JPV zei:
Ik hou eigenlijk best wel van pendelen. Ik kan natuurlijk niet zeggen hoe het zal zijn na 6 maand, maar het heeft me tot op heden nog geen minuut verveeld.



Niet enkel het loon is interessant (het is idd maar "net" een argument), ook de andere zaken (aantal dagen verlof, werkinhoud, ...) maken het interessant.

Je gaat van 34u naar 53u, da is in kwestie iets meer dan 2 werkdagen per week dat je meer bezig bent met werk. Ruwweg is dat op een jaar iets meer dan 100 dagen. De extra verlofdagen gaan dit niet compenseren vrees ik.

Indien jobinhoud een belangrijke rol heeft gespeeld, dan kan ik het volledig begrijpen. Desnoods verhuis je gewoon dichter naar Brussel :)

Nineshots

Legacy Member
Het zijn nu ook wel niet zo'n dramatische uren. Ik heb liever 10u per werkdag werk dan elke werkdag 8u en de zaterdag 8u bijvoorbeeld.

Musk

Legacy Member
Ik kom een hoger nettoloon uit deze maand. Heeft dat iets met de taxshift te maken?

eniac

Legacy Member
PC200: +1.83% index
Tax shift: + 40-50 euro netto afhankelijk van je loon

Jij krijgt je loon wel vroeg uitbetaald (of toch berekend :) )

Musk

Legacy Member
eniac zei:
PC200: +1.83% index
Tax shift: + 40-50 euro netto afhankelijk van je loon

Jij krijgt je loon wel vroeg uitbetaald (of toch berekend :) )

Ik betaal men eigen uit :p

Soeplepel

Legacy Member
Ik ben begin deze maand begonnen bij nieuw bedrijf, vorige maand contract getekend waarop stond 2700 bruto.

Vandaag kreeg ik mijn loonbrief waar alles juist op stond, maar dan kregen we nog een algemene mail met de melding dat wij behoren tot PC 200 en dus een indexering hebben van 1,83%. Op mijn loonbrief is hier niets van terug te vinden. Zou dit al verrekend zijn in mijn 2700 bruto dan?

Heb al mail gestuurd naar HR, maar nog niets teruggekregen.

edit, mail teruggekregen:

De indexering is enkel van toepassing voor werknemers die voor januari in dienst waren.
Voor jou is je loon van op je contract van toepassing.


Oneerlijk lol

eniac

Legacy Member
Nee logisch toch. Je spreekt een loon af dat vanaf januari van toepassing is.

Nineshots

Legacy Member
:rofl: je hebt een nieuwe job vanaf deze maand en je verwacht al meteen loonopslag door indexatie?
Je kan maar indexeren wat er al was hé.

Gray

Legacy Member
Musk zei:
Ik kom een hoger nettoloon uit deze maand. Heeft dat iets met de taxshift te maken?

Niet iedereen krijgt deze maand index-aanpassing.
Indien enkel een hoger nettoloon = taxshift
Ook het brutoloon omhoog = index

keulen

Legacy Member
Vorige maand 3800 bruto, 2125 netto. Nooit meer overuren laten uitbetalen. Wat een apenland is dit toch, en dan willen de sossen nog meer belastingen.

eniac

Legacy Member
keulen zei:
Vorige maand 3800 bruto, 2125 netto. Nooit meer overuren laten uitbetalen. Wat een apenland is dit toch, en dan willen de sossen nog meer belastingen.
Beter nooit opslag krijgen ook dan
emoji14.png
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan