eniac
Legacy Member
Dat is toch effectief de tax shift?sweetmonkey zei:En aanpassing van de belastingschijven in de personenbelasting
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is toch effectief de tax shift?sweetmonkey zei:En aanpassing van de belastingschijven in de personenbelasting
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
eniac zei:Dat is toch effectief de tax shift?
keulen zei:Vorige maand 3800 bruto, 2125 netto. Nooit meer overuren laten uitbetalen. Wat een apenland is dit toch, en dan willen de sossen nog meer belastingen.
Tefal zei:Voila:
https://www.mijntaxshift.be/
Je moet wel het bedrag van 2017 aftrekken van dat van 2018: Voor de meesten zal dit een 25 euro netto erbij zijn.
Als je de lijn inhoudelijk en qua stijl doortrekt van wat je op dit forum uitspookt dan gaat u dat goed af gaan.JPV zei:eens een gewaagde gok genomen (oude gegevens: 2012)
=> inhoudelijk beheer+ uitbouw sociale media
soccerke zei:Na 6 maanden op nieuwe job een evaluatie gehad en krijg het extra loon dat ik gevraagd had, van 2500 naar 2800 bruto, dus 12% opslag. Daarom vroeg ik mij af wat is een 'normaal' % voor jaarlijkse opslag?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Kattie zei:Ik verdien +- gelijk en laat inderdaad ook nooit geen overuren uitbetalen. Terug opnemen als uren verlof, dan heb je tenminste echt het gevoel dat je er wat voor terug krijgt.
soccerke zei:Na 6 maanden op nieuwe job een evaluatie gehad en krijg het extra loon dat ik gevraagd had, van 2500 naar 2800 bruto, dus 12% opslag. Daarom vroeg ik mij af wat is een 'normaal' % voor jaarlijkse opslag?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
soccerke zei:Na 6 maanden op nieuwe job een evaluatie gehad en krijg het extra loon dat ik gevraagd had, van 2500 naar 2800 bruto, dus 12% opslag. Daarom vroeg ik mij af wat is een 'normaal' % voor jaarlijkse opslag?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
borgus zei:Principieel is je loon een vertegenwoordiging van de waarde die je creëert voor je werkgever. Als je elke jaar 10% meer waarde creëert dan het jaar er voor door dat je steeds sneller, beter en efficiënter werkt. Dan kan je 10% vragen elk jaar. Natuurlijk is dat niet houdbaar voor de gemiddelde mens.
beryl zei:Wat je aan je werkgever kan vragen is niet enkel afhankelijk van de waarde die je creëert voor die werkgever. Het is ook, en voornamelijk, afhankelijk van je marktwaarde. Als jij 500 euro extra opbrengt voor je werkgever zal je die 500 euro niet kunnen vragen als iemand anders diezelfde toegevoegde waarde aanbiedt in ruil voor slechts 100 euro. Die toegevoegde waarde is slechts een ondergrens, je werkgever zal je nooit meer willen geven dan je toegevoegde waarde, zelfs al ligt je marktwaarde hoger.
eniac zei:Dat geldt ook maar in een markt waar er meer mogelijke werknemers zijn dan er jobs voorhanden zijn en de inwisselbaarheid van mensen groot is.
In een markt waar jobs moeilijk ingevuld raken kan een individuele werknemer gerust meer verdienen dan iemand die identiek dezelfde job doet - door beter te onderhandelen bij indiensttreding, of door assertiever te zijn in loonsgesprekken of zijn loonsverwachtingen beter naar voor te brengen.
want ook je baas zijn deel is 10% groter geworden. Natuurlijk zijn er nog andere factoren, maar in de sector waar ik mij bevind (IT) zie je toch vaak dat het eerder een employee driven market dan een employer driven market is. Er is werk voor elke goeie IT'er en meer ook. Dus als employee kan je zeer makkelijk en snel springen tussen werkgevers en extra loon krijgen. Ook al proberen veel grotere consultancy bedrijven/software huizen u andere dingen wijs te maken. Ik heb met 10 maanden ervaring bv kunnen springen van 2200euro bruto + bedrijfswagen, naar 3800euro bruto zonder bedrijfswagen.