Archief - Wat is uw brutoloon? - Deel 8

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HUSKE

Legacy Member
Update, wel voor het performance gesprek van vandaag maar verwacht er niets van.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 36
Opleiding: Bachelor elektriciteit = Master elektronica
Werkervaring (wat/hoelang) : 8,5 jaar Smart Card Application Engineer + 3,5 jaar Telecom
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0,5 (zoon in co-ouderschap, ingeschreven bij mij)

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC 200
Huidige functie: Telecom Engineer
Functiebeschrijving: PoC van nieuwe technologieën, Spoc naar leveranciers toe van netwerk componenten, 3rd line support van systemen in je eigen beheer
Anciënniteit: 3,5 jaar,
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 40 uur
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk, uren zelf te bepalen
Plaats waar je werkzaam bent: Provincie Antwerpen/Brussel, 2 dagen/week Limburg (thuis :D)
Verantwoordelijkheid over personeel: geen direct reports, wel 'hulpje' maar die raporteert aan mijn manager

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4309
Maand salaris (netto): 2500-isch
13e maand (volledig/gedeeltelijk): ja, volledig
14e maand of winstuitkering: CAO90 Bonus (750-1000€ netto), merit bonus van 12500-16000€ bruto
GSM (eigen bijdrage)?: Iphone 6s, 12,5€ VAA (ook in Januari 2018)
Auto (VAA?): Skoda Octavia Combi met VAA 127€/maand, VW Arteon besteld met VAA 277€/maand
Woon-werkverkeer vergoed?: Uiteraard niet
Tankkaart: Ja
Laptop (eigen bijdrage?): Ja, puur werkgerelateerd, geen eigen bijdrage
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): € 8, eigen bijdrage: € 1,09
Ecocheques: 250€
Groepsverzekering: Eigen bijdrage 5% tot 52k€, 1% daarboven. Werkgever 10% tot 52k€, 2% daarboven
Hospitalisatieverzekering: ja, volledig gezin
Andere voordelen: €70 onkostenvergoeding, 35€ eindejaarscadeau, 35€ verjaardag, veel feestjes :p, Internet+tv spotgoedkoop, Tablets/phones te bestellen als testtoestellen, toegang tot nieuwe technologische snufjes etc, overlijdensverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering.

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 72km enkel (Antwerpen) en 75km enkel (Brussel), 2 dag per week 0km
Afstand woon/werk in tijd: 2-2h30 per dag aangezien ik buiten de spits rij (5h15 vertrekken, 15h vertrekken op werk)
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 + 12 ADV
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Volledige vrijheid aangezien weinig operational tasks
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 40h werk, 7-8h reistijd
Glijdende werkuren: ja, officieel verplicht aanwezig tussen 10-16h maar wordt zeer flexibel omgesprongen. Doe vaak nog een conf call in de wagen bv.
Oproepbaar door werkgever?: nee
Stress? Bij momenten hoog, voornamelijk voor releases. Tussenin laag
Hoe vaak overuren te presteren? Varieert, in totaal ongeveer 0
Auto nodig voor het werk?: Nee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen?: Opleidingen via leveranciers in nieuwe technologie, soft skills trainingen naar keuze. Eigen development wordt hard gepromoot.

Niet het topsalaris (had stiekem op meer gehoopt maar met MC's toch 2650€ netto en als je internet ed meetelt 2700€ + wagen en gsm. Kom er als alleenstaande vlot mee toe in elk geval.
Verwacht dit jaar geen salarisverhoging aangezien ik in November een functieverhoging heb gekregen (vooral bonus/auto scheelt), maar soms wordt een funtieverhoging niet aanzien als salarisverhoging, het kan dus alle kanten uit :).

Plutus

Legacy Member
HUSKE zei:
14e maand of winstuitkering: CAO90 Bonus (750-1000€ netto), merit bonus van 12500-16000€ bruto
Die merit bonus, is dat recurrent of nu heel uitzonderlijk ontvangen? Scheelt namelijk een pak hé, als je dat bovenop je basisloon telt.

HUSKE

Legacy Member
Manu zei:
Die merit bonus, is dat recurrent of nu heel uitzonderlijk ontvangen? Scheelt namelijk een pak hé, als je dat bovenop je basisloon telt.

Recurrent, naar believe cash of via Warrants, dan is het +35% RSZ werkgever met risico van de beurs (1 dag maar). Nog nooit verlies mee gedaan.

nls-

Legacy Member
HUSKE zei:
Recurrent, naar believe cash of via Warrants, dan is het +35% RSZ werkgever met risico van de beurs (1 dag maar). Nog nooit verlies mee gedaan.

Dan heb je dus minstens 6k netto bonus per jaar, dus €2500 netto basisloon + die bonus = €3000 netto per maand. Is dat dan geen topsalaris?

Swagger

Legacy Member
HUSKE zei:
Recurrent, naar believe cash of via Warrants, dan is het +35% RSZ werkgever met risico van de beurs (1 dag maar). Nog nooit verlies mee gedaan.
Bij ons willen ze dat dus niet doen. Bonus gaat dus grotendeels naar de staat :(

Plutus

Legacy Member
HUSKE zei:
Recurrent, naar believe cash of via Warrants, dan is het +35% RSZ werkgever met risico van de beurs (1 dag maar). Nog nooit verlies mee gedaan.
Risico is inderdaad zeer gering, het moet al heel slecht gaan wil je break-even draaien met cash-bonus. Zelf ook warranten gekregen, zij het een pak minder dan bij u :unsure: 't is niet echt een bonuscultuur. Ik beschouw dat dus als een 'nice to have', maar een bedrag als het uwe trekt uw totaalplaatje toch al een pak omhoog.

Sarcastr0

Legacy Member
Na 10 jaar logistiek, tijd voor sector verandering.
Ik vond niet meteen een gepaste uitdaging in m'n sector, en de rijtijden naar haven/luchthaven zijn verschrikkelijk.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: A2
Werkervaring (wat/hoelang) : 10j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wet. Smw.
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC226 -> PC200
Huidige functie: assistent sales director
Functiebeschrijving: vrij duidelijk
Anciënniteit: 0 in de nieuwe sector
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 38
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag.
Plaats waar je werkzaam bent: Landen
Verantwoordelijkheid over personeel
Ja

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4300
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2600
Nettovergoedingen: 150
13e maand (volledig/gedeeltelijk):
14e maand of winstuitkering: ja
GSM (eigen bijdrage)?: Ja
Auto (VAA & Budget?): Moet ik nog zien. Genre bmw3 etc wss
Woon-werkverkeer vergoed?: Ja
Tankkaart: ja
Laptop (eigen bijdrage?): Ja
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Ja
Ecocheques: ja
Groepsverzekering: ja
Hospitalisatieverzekering: eigen bijdrage, maar bedrijfskorting
Andere voordelen:

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 63
Afstand woon/werk in tijd: 45 mins
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 10
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: enkel 1 week in de kerst verplicht
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 1.5 uur per dag
Glijdende werkuren: ja
Oproepbaar door werkgever?: nee
Stress? Zullen we zien
emoji14.png

Hoe vaak overuren te presteren? Dunno yet
Auto nodig voor het werk? Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk:ja





Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

jonaz

Legacy Member
1. PERSONALIA
Leeftijd: 26 jaar
Opleiding: Bachelor Accountancy-Fiscaliteit, postgraduaat Fiscale wetenschappen
Werkervaring (wat/hoelang) : 4,5 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Inwonend bij ouders
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC 336 vrije beroepen
Huidige functie: Dossierbeheerder
Functiebeschrijving: beheren klantendossiers van A-Z
Anciënniteit: 4,5 jaar
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime 38 uren
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) : Houthalen-Helchteren, Limburg
Verantwoordelijkheid over personeel nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 1.926,50
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): € 1.610
Nettovergoedingen: € 150
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
14e maand of winstuitkering: Neen
GSM (eigen bijdrage)?: Ja, iPhone (VAA)
Auto (VAA & Budget?): Ja, VAA € 1.500/ jaarbasis , budget : 32K (aankoop)
Woon-werkverkeer vergoed?: neen
Tankkaart: Ja
Laptop (eigen bijdrage?): Ja (neen)
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Ja, €8 , (€ 1,09)
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering: Ja € 150/maand
Hospitalisatieverzekering : Ja
Andere voordelen:/

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 9 km
Afstand woon/werk in tijd: 10 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 dagen
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): dagen tussen Kerstmis en Nieuwjaar
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: /
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?: nee
Stress? Soms, deadlines
Hoe vaak overuren te presteren? enkel bij deadlines
Auto nodig voor het werk? soms
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, externe opleidingen
Telewerk: Ja

Chilliewillie88

Legacy Member
jonaz zei:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 26 jaar
Opleiding: Bachelor Accountancy-Fiscaliteit, postgraduaat Fiscale wetenschappen
Werkervaring (wat/hoelang) : 4,5 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Inwonend bij ouders
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC 336 vrije beroepen
Huidige functie: Dossierbeheerder
Functiebeschrijving: beheren klantendossiers van A-Z
Anciënniteit: 4,5 jaar
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime 38 uren
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) : Houthalen-Helchteren, Limburg
Verantwoordelijkheid over personeel nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 1.926,50
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): € 1.610
Nettovergoedingen: € 150
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
14e maand of winstuitkering: Neen
GSM (eigen bijdrage)?: Ja, iPhone (VAA)
Auto (VAA & Budget?): Ja, VAA € 1.500/ jaarbasis , budget : 32K (aankoop)
Woon-werkverkeer vergoed?: neen
Tankkaart: Ja
Laptop (eigen bijdrage?): Ja (neen)
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Ja, €8 , (€ 1,09)
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering: Ja € 150/maand
Hospitalisatieverzekering : Ja
Andere voordelen:/

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 9 km
Afstand woon/werk in tijd: 10 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 dagen
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): dagen tussen Kerstmis en Nieuwjaar
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: /
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?: nee
Stress? Soms, deadlines
Hoe vaak overuren te presteren? enkel bij deadlines
Auto nodig voor het werk? soms
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, externe opleidingen
Telewerk: Ja

Brutoloon is toch echt schandalig laag voor al 4,5 jaar ervaring te hebben.

Vroeger ook nog een gelijkaardig pakket gehad in die sector, al heb ik het daar geen 4,5 jaar uitgehouden.

jonaz

Legacy Member
Chilliewillie88 zei:
Brutoloon is toch echt schandalig laag voor al 4,5 jaar ervaring te hebben.

Vroeger ook nog een gelijkaardig pakket gehad in die sector, al heb ik het daar geen 4,5 jaar uitgehouden.

Brutoloon is inderdaad vrij laag, is ook mede te wijten aan de grootte van het kantoor, ik werk momenteel op een accountantskantoor met 4 man personeel..
Op zo een relatief klein kantoor doen ze uiteraard alles om de patronale bijdragen zo laag mogelijk te houden , laag brutoloon + veel voordelen en een werkbonus waar ik door mijn laag brutoloon nog recht op heb :p

Berd

Legacy Member
Nineshots zei:
Jup, een van de dingen die vanaf 1 januari anders zijn.

Zijn belastingen op werk ook gedaald? Normaal zie ik van bruto opslag maar ~ de helft als netto verschijnen, deze keer is netto opslag evenveel als bruto opslag (op 1 euro na :))

Pan

Legacy Member
Berd zei:
Zijn belastingen op werk ook gedaald? Normaal zie ik van bruto opslag maar ~ de helft als netto verschijnen, deze keer is netto opslag evenveel als bruto opslag (op 1 euro na :))

Taxshift...

SilentSpring

Legacy Member
jonaz zei:
Brutoloon is inderdaad vrij laag, is ook mede te wijten aan de grootte van het kantoor, ik werk momenteel op een accountantskantoor met 4 man personeel..
Op zo een relatief klein kantoor doen ze uiteraard alles om de patronale bijdragen zo laag mogelijk te houden , laag brutoloon + veel voordelen en een werkbonus waar ik door mijn laag brutoloon nog recht op heb
emoji14.png
Zelfde verhaal bij mij, ik ben dan nog de enigste werknemer.
Maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering heb ik niet, gelukkig wel de auto die al veel goedmaakt.
Voor het loon moet je in elk geval niet in die sector zijn.
Niet moeilijk dat boekhouder lange tijd een knelpuntberoep was (of nog is?).

Dat PC 336 is ook een dikke grap, er is niet eens een indexatie of eindejaarspremie in voorzien, anno 2018 zou je daarvoor toch niet louter van de goeie wil van de werkgever mogen voor afhangen.

Ik heb indertijd niet lang getwijfeld over mijn studiekeuze, maar ik was beter in de IT gegaan als ik die lonen hier zo zie
emoji14.png

jonaz

Legacy Member
SilentSpring zei:
Zelfde verhaal bij mij, ik ben dan nog de enigste werknemer.
Maaltijdcheques, hospitalisatie- en groepsverzekering heb ik niet, gelukkig wel de auto die al veel goedmaakt.
Voor het loon moet je in elk geval niet in die sector zijn.
Niet moeilijk dat boekhouder lange tijd een knelpuntberoep was (of nog is?).

Dat PC 336 is ook een dikke grap, er is niet eens een indexatie of eindejaarspremie in voorzien, anno 2018 zou je daarvoor toch niet louter van de goeie wil van de werkgever mogen voor afhangen.

Ik heb indertijd niet lang getwijfeld over mijn studiekeuze, maar ik was beter in de IT gegaan als ik die lonen hier zo zie
emoji14.png


Ik heb geluk dat ze bij mij wel alle voordelen geven, alsook een eindejaarspremie :), al is het natuurlijk nog altijd een pak minder dan wat mijn tweelingbroer krijgt als Ingenieur :p.
Ben daarom ook bezig om mijn titel als Erkend Boekhouder-Fiscalist te halen, deze donderdag heb ik mijn mondeling examen en dan waarschijnlijk op zelfstandige basis gaan werken :).

wegwerp

Legacy Member
Even reageren via een nieuw account:
Vorige week een aanbod gekregen, maar had er meer van verwacht.

(28 jaar, gestart bij huidige werkgever op 1/5/2014)

In het kort (nu vs. aanbod):
-Bruto: 2700 --> 3000
-Netto: 1900 --> ?
-PC: 200 --> 307
-VAA wagen: 160 --> ?
-Budget wagen: 500 --> 450
-Forfaitaire onkosten: 200 --> 45
-40u/week --> 39u/week
-32 dagen verlof / 29 dagen verlof

Die 200 forfaitaire onkosten zijn eigenlijk de representatievergoeding, wat nu een mooi deel netto is.

Conclusie: 300 bruto meer, maar minder flexibiliteit que verlof, uren, mindere wagen en ik vermoed netto ook minder gezien de representatievergoeding weg valt. Terwijl ik zelf de indruk heb dat de nieuwe job meer verantwoordelijkheid zal vergen.

Naar hoeveel bruto zou ik moeten mikken om aan mijn huidige 1900 netto te raken in het nieuwe aanbod?


Mvg

HUSKE

Legacy Member
@wegwerp
Wagen moet je kijken, niet elk bedrijf hanteert dezelfde voorwaarden en sommige krijgen meer korting ed.
Uw nettoloon zal nu ook op ongeveer 1900€ liggen hoor. 300€ meer is een 150€ netto meer. Maar om een overstap te doen is dat niet genoeg. Daar mag minstens 400€ bruto bij om het een beetje de moeite te noemen.

nls- zei:
Dan heb je dus minstens 6k netto bonus per jaar, dus €2500 netto basisloon + die bonus = €3000 netto per maand. Is dat dan geen topsalaris?

Het is zeker een goed loon. Top salarissen zijn van een andere orde. Ik ben op dit moment er zeer tevreden mee.

Nerath

Legacy Member
1. PERSONALIA
Leeftijd: 30 jaar
Opleiding: Bachelor Secundair onderwijs, Master of Education Coaching & Support Specialist, half graduaat IT (nog lopende)
Werkervaring (wat/hoelang) : 6j, 5 binnen sector
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Gehuwd
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende (uiteindelijk ambtenaar)
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Onderwijs
Huidige functie: Directeur internaat
Functiebeschrijving: Where to start? Financieel beheer en uitstippelen financieel beleid, opstellen en begeleiden pedagogisch beleid, personeelsbeleid (aanwerven, beoordelen, onderhandelen met vakbonden), sterke netwerkcomponent (interne partners, externe partners), contacten met jeugdrechtbanken opvolgen en zittingen (soms) bijwonen, operationeel beleid, voorbereiden van inspecties, ...
Anciënniteit: 3j (schijven van 3 > 5j en ik zit 'net' nog niet aan de 5j)
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime 38 uren
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: 7/7 dagwerk, veranderlijk qua uren. Weekendwerk is een constante factor
Land waar je werkzaam bent: /
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) : Brussel
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja, 30 personeelsleden (en 30 kinderen met beperkingen).

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): € 3105
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): € 1966 (volgens calculator, lijkt me wat hoog)
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja, deels
14e maand of winstuitkering: Neen
GSM (eigen bijdrage)?: /
Auto (VAA & Budget?): /
Woon-werkverkeer vergoed?: Met OV wel, doch niet te doen met variabele uren en dagen dus auto.
Tankkaart: /
Laptop (eigen bijdrage?): Ja (neen)
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): /
Ecocheques: /
Groepsverzekering: /
Hospitalisatieverzekering : /
Andere voordelen:/

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 52 km
Afstand woon/werk in tijd: 50 min- 1u 10 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 50 dagen
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: Valt mee, wel zorgen voor permanentie van mijn middenkader
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?:
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?: Ja, 24/7
Stress? Regelmatig
Hoe vaak overuren te presteren? Ups and downs, onvoorspelbaar. Ik werk tot alles terug draait, in principe stopt het werk bijna nooit. Er zijn wel momenten die doorgaans kalmer zijn (dinsdag/woensdag) waarop ik
Auto nodig voor het werk? Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk: Ja en nee? Deel van administratief werk kan ik van thuis uit doen, komt eerder bovenop de gewone uren.

In december de vraag gekregen of ik me eventueel niet kandidaat wilde stellen voor bovenstaande functie, uiteindelijk als winnaar uit de procedure gekomen. Is in principe onder mijn paygrade (systeem erkent masterdiploma niet voor mijn ambt) en vrij stevig zelf te betalen woon-werkverkeer. Verpletterende verantwoordelijkheid voor het loon
Echter is de positie inhoudelijk en voor mijn carrière te interessant om niet te doen. Ligt op het kantelpunt van twee beleidsdomeinen (onderwijs en welzijn) wat ervoor zorgt dat er erg veel te leren valt.

Bv202

Legacy Member
Nerath zei:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 30 jaar
Opleiding: Bachelor Secundair onderwijs, Master of Education Coaching & Support Specialist, half graduaat IT (nog lopende)
Werkervaring (wat/hoelang) : 6j, 5 binnen sector
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Gehuwd
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende (uiteindelijk ambtenaar)
Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Onderwijs
Huidige functie: Directeur internaat
Functiebeschrijving: Where to start? Financieel beheer en uitstippelen financieel beleid, opstellen en begeleiden pedagogisch beleid, personeelsbeleid (aanwerven, beoordelen, onderhandelen met vakbonden), sterke netwerkcomponent (interne partners, externe partners), contacten met jeugdrechtbanken opvolgen en zittingen (soms) bijwonen, operationeel beleid, voorbereiden van inspecties, ...
Anciënniteit: 3j (schijven van 3 > 5j en ik zit 'net' nog niet aan de 5j)
Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime 38 uren
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: 7/7 dagwerk, veranderlijk qua uren. Weekendwerk is een constante factor
Land waar je werkzaam bent: /
Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) : Brussel
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja, 30 personeelsleden (en 30 kinderen met beperkingen).

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): € 3105
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): € 1966 (volgens calculator, lijkt me wat hoog)
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja, deels
14e maand of winstuitkering: Neen
GSM (eigen bijdrage)?: /
Auto (VAA & Budget?): /
Woon-werkverkeer vergoed?: Met OV wel, doch niet te doen met variabele uren en dagen dus auto.
Tankkaart: /
Laptop (eigen bijdrage?): Ja (neen)
Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): /
Ecocheques: /
Groepsverzekering: /
Hospitalisatieverzekering : /
Andere voordelen:/

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
Afstand woon/werk in km's: 52 km
Afstand woon/werk in tijd: 50 min- 1u 10 min
Aantal wettelijke vakantiedagen: 50 dagen
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: Valt mee, wel zorgen voor permanentie van mijn middenkader
Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?:
Glijdende werkuren: Ja
Oproepbaar door werkgever?: Ja, 24/7
Stress? Regelmatig
Hoe vaak overuren te presteren? Ups and downs, onvoorspelbaar. Ik werk tot alles terug draait, in principe stopt het werk bijna nooit. Er zijn wel momenten die doorgaans kalmer zijn (dinsdag/woensdag) waarop ik
Auto nodig voor het werk? Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk: Ja en nee? Deel van administratief werk kan ik van thuis uit doen, komt eerder bovenop de gewone uren.

In december de vraag gekregen of ik me eventueel niet kandidaat wilde stellen voor bovenstaande functie, uiteindelijk als winnaar uit de procedure gekomen. Is in principe onder mijn paygrade (systeem erkent masterdiploma niet voor mijn ambt) en vrij stevig zelf te betalen woon-werkverkeer. Verpletterende verantwoordelijkheid voor het loon
Echter is de positie inhoudelijk en voor mijn carrière te interessant om niet te doen. Ligt op het kantelpunt van twee beleidsdomeinen (onderwijs en welzijn) wat ervoor zorgt dat er erg veel te leren valt.

:puke::puke::puke:

Zo'n laag loon zonder extralegale voordelen voor zo'n functie met dit soort verantwoordelijkheid...

In de privé zou je hiervoor toch zeker 5k bruto, maaltijdcheques en andere voordelen + bedrijfswagen verwachten? Onbegrijpelijk gewoon, ik dacht dat een gewone schooldirecteur al een pak meer verdiende dan dit?

sandervdw

Legacy Member
Bv202 zei:
:puke::puke::puke:

Zo'n laag loon zonder extralegale voordelen voor zo'n functie met dit soort verantwoordelijkheid...

In de privé zou je hiervoor toch zeker 5k bruto, maaltijdcheques en andere voordelen + bedrijfswagen verwachten? Onbegrijpelijk gewoon, ik dacht dat een gewone schooldirecteur al een pak meer verdiende dan dit?

Een directeur verdient in verhouding veel te weinig meer tov een leerkracht. Dat is ook de reden waarom die jobs zo moeilijk ingevuld raken.

FlatSix

Legacy Member
sandervdw zei:
Een directeur verdient in verhouding veel te weinig meer tov een leerkracht. Dat is ook de reden waarom die jobs zo moeilijk ingevuld raken.

Ondanks dat het een heel interessante job is en te weinig verdient denk ik wel dat voor de effectieve jobinhoud je overdrijft dat iemand 5k+ zou verdienen. In zo'n school moet de directeur dat gewoon allemaal doen omdat er niemand anders is, in een normale operatie is er wel een afdeling finance en dergelijke die zo'n taken voor zijn rekening neemt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan