Aanslag op Charlie Kirk

Richtlijn
Het gaat hier over een ernstige aanslag op een persoon. En hoewel iedereen vrij is om het grondig oneens te zijn met elkaars meningen, het is en blijft de bedoeling om respectvol met elkaar om te gaan.
Het is de laatste pagina’s al erg hard gegaan - op P&A is er geen plaats voor nodeloos gebekvecht. Ik vraag vriendelijk om het inhoudelijk te houden vanaf hier.

Richtlijn
Om de discussie op het juiste spoor te houden willen we toch nog wel enkele dingen onder de aandacht brengen:

• Uitspraken van enkelingen zomaar toewijzen als de mening van grote groepen is onfair en helpt een goede discussie niet vooruit - dat geldt zowel voor ‘links zegt …’ of ‘Rechts zegt … ‘ als voor ‘Democraten/republikeinen vinden’
  • In deze thread zit, voor zover ik nu kan teruglezen, niemand te zeggen dat hij het letterlijk verdiende vermoord te worden. Ook het toejuichen ervan kan ik er niet uit opmaken. Posts die op het randje waren zijn ondertussen door de moderatie opgekuist. Dat argument hoeft dus niet meer aangehaald worden. Maar laat ons duidelijk zijn: voor dergelijke zaken zoals het verheerlijken van geweld is er geen plek op dit forum.

Als laatste nog een oproep: het is duidelijk dat dit nieuws en de persoon waarover het gaat felle meningen en emoties uitlokt. Discussies mogen gerust scherp zijn, maar laat ons vooral ook niet uit het oog verliezen dat hier een mens overleden is.
We verwachten dan ook het nodige respect in de gehele situatie.

Bedankt om hiermee rekening te houden.

Terug
Bovenaan