Aanslag op Charlie Kirk

ze hebben een verdachte gearresteerd: https://www.deseret.com/utah/2025/09/10/charlie-kirk-shot/

en zodat niet iedereen moet googlen wie hij is:
Charles James "Charlie" Kirk (Chicago, Illinois, 14 oktober 1993) was een Amerikaanse politieke activist, oprichter van Turning Point USA (TPUSA), een organisatie die zich richt op het bevorderen van conservatieve waarden onder jongeren. Hij wordt gezien als een prominente figuur binnen de Amerikaanse rechtse beweging en staat bekend om zijn uitgesproken steun voor het conservatieve beleid van president Donald Trump.[1] - bron: wikipedia

Wtf... Ik bekijk vaak filmpjes van die kerel, daarstraks nog eentje doorgestuurd naar ne maat en om dan nu te lezen dat die is neergeschoten... :unsure:

Die is dood :s
Khad al wat posts gelezen op r/politics maar ze worden vlot verwijderd.
Wat een cesspool van haat zijn die redditors toch.

Die is dood :S
Khad al wat posts gelezen op r/politics maar ze worden vlot verwijderd.
Wat een cesspool van haat zijn die redditors toch.
De reacties op reddit zijn heel voorspelbaar zeker als het over personen gaan die gelinkt zijn aan een bepaald gedachtengoed.

Ik heb net een filmpje gezien dat van dichter bij gefilmd is. Als dat geen AI is (en dat lijkt niet zo te zijn) lijkt het mij onmogelijk dat die het haalt.

En dit op het moment dat de moord op Iryna Zarutska duidelijk al de gemoederen verhit (heel zacht uitgedrukt) bij de rechtse vleugel.

Dit gaat escaleren.

Eerste in een reeks ben ik bang. Ook niet verwonderlijk, in Amerika is het leven alleen voor de geboorte heilig. De kogels liggen zo ongeveer naast de pindakaas in de schappen.

Ik heb net een filmpje gezien dat van dichter bij gefilmd is. Als dat geen AI is (en dat lijkt niet zo te zijn) lijkt het mij onmogelijk dat die het haalt.

En dit op het moment dat de moord op Iryna Zarutska duidelijk al de gemoederen verhit (heel zacht uitgedrukt) bij de rechtse vleugel.

Dit gaat escaleren.
Heb het ook gezien ondanks de warning, ik kan redelijk wat hebben maar hier ben ik zelfs misselijk van. :unsure:

Eerste in een reeks ben ik bang. Ook niet verwonderlijk, in Amerika is het leven alleen voor de geboorte heilig. De kogels liggen zo ongeveer naast de pindakaas in de schappen.
Plus het gegeven dat men daar iedere tegenpartij echt aan het dehumaniseren is. Jammer maar die maatschappij is daar echt wel naar een kookpunt aan het gaan.

Langs de andere kant is het dat waar die zo voor strijden: iedereen (behalve trans) mag wapens hebben. Het blijft triestig (ja, ondanks mijn opmerking van hier boven.), maar dit is ook hetgeen zo'n mannen prediken.

Charlie Kirk, the conservative founder and president of Turning Point USA, said during an organizational event on Wednesday that gun deaths in exchange for the preservation of Second Amendment rights is part of America's reality.

Kirk's comments come about one week after three children and three adults were killed at the Christian Covenant School in Nashville, Tennessee.

Extreemrechtse racist en sexist die de volgende uitspraak deed over wapendracht in de VS:

You will never live in a society when you have an armed citizenry and you won’t have a single gun death. That is nonsense. It’s drivel. But I am—I think it’s worth it…”

Het is wat onnozel om nu zo verontwaardigd te gaan doen. Het is nu niet alsof er hier een onschuldige schooljuffrouw is neergeschoten.

Het heeft nu eenmaal iets ironisch als dergelijke voorstanders van wapendracht voor iedereen (allé, iedereen die zij tof vinden) worden neergeschoten.

Extreemrechtse extremist, racist en sexist die de volgende uitspraak deed over wapendracht in de VS:

Het is wat onnozel om nu zo verontwaardigd te gaan doen. Het is nu niet alsof er hier een onschuldige schooljuffrouw is neergeschoten.

In een normale democratie moogt ge zeggen wat ge wilt zonder neergeschoten te worden, ook al zijt ge geen onschuldige schooljuffrouw.

Langs de andere kant is het dat waar die zo voor strijden: iedereen (behalve trans) mag wapens hebben. Het blijft triestig (ja, ondanks mijn opmerking van hier boven.), maar dit is ook hetgeen zo'n mannen prediken.

De oplossing: overal armed guards zetten volgens hem.
Dan heb je toch juist nog meer het gevoel om in een dictatuur te zitten.

Extreemrechtse extremist, racist en sexist die de volgende uitspraak deed over wapendracht in de VS:

Het enige dat Charlie Kirk doet is debatten houden met mensen die een andere mening hebben en als je hem wat volgt zie je dat hij dat altijd met wederzijds respect doet.

Geef één voorbeeld waar Charlie Kirk racistisch is.

Een jonge vader is zonder reden vermoord maar we moeten hier niet verontwaardigd over zijn. Hoe ben jij zo geworden?

In een normale democratie moogt ge zeggen wat ge wilt zonder neergeschoten te worden, ook al zijt ge geen onschuldige schooljuffrouw.
True, maar onder invloed van de regering die Kirk zo bejubelt is de VS geen normale democratie meer. Als je steeds meer de autoritaire kant opgaat, moet je niet verschieten dat daar geweldadige tegenreacties op komen.

Laatst bewerkt:

Dit toch. Een beetje gaan doen alsof het geen extreem polariserend figuur betreft maar een random "onschuldige vader"...

Terug
Bovenaan