Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

Er zijn al beelden van het lijk en een naam aan het rondgaan. Stond iets verder op een dak.
Ga ik hier niet posten want de mods geven teveel random bans.

Hij is effectief een gevaar dus hopelijk leidt dit niet tot zelfcensuur. Niet dat eender wie hem nog iets in de weg kan leggen. Trump heeft nu praktisch een gouden ticket en vrijgeleide om amerikaanse democratie te ondergraven.

Ja, stel u een democratie voor waar het staatshoofd van één van de belangrijkste wereldmachten duidelijk onbekwaam is en al jaren zelden zelfstandig iets kan zeggen wat ergens op slaat , terwijl globaal oorlogen uitbreken en dat terwijl politieke tegenstanders beschoten worden nadat ze jarenlang gedemoniseerd zijn in elke mainstream media outlet, zeg.

Laatst bewerkt:
Biden is ook geen geschikte kandidaat maar niet omdat hij democratie wil verzwakken. Dat gezegd zijnde, zelfs los daarvan, Biden is geen crimineel, spuwt niet zoveel haat en zaait niet zulke verdeling als Trump. Het is niet omdat Trump beschoten is dat Biden, of beter Biden's team, niet nog steeds een veel beter keuze is.

Foto van het jaar.

Ook ongelooflijk hoe Trump slechts een minuut na het schot opstaat en met gebalde vuist "fight, fight" schreeuwt richting publiek (die dan reageert met "USA! USA! USA!")
En bij het instappen in de wagen opnieuw een gebalde vuist.
Op en top leidersfiguur toch wel. Du jamais vu.
De meesten zouden in staat van shock verkeren en lijkbleek wegkruipen. Niet Donald.

Dat wordt dus een landslide in November.
Nu nog het Senaat en het Huis, en ze zijn vertrokken voor een paar mooie jaren daar. There's hope after all.

Ook ongelooflijk hoe Trump slechts een minuut na het schot opstaat en met gebalde vuist "fight, fight" schreeuwt richting publiek (die dan reageert met "USA! USA! USA!")
En bij het instappen in de wagen opnieuw een gebalde vuist.
Op en top leidersfiguur toch wel. Du jamais vu.
De meesten zouden in staat van shock verkeren en lijkbleek wegkruipen. Niet Donald.
Dat moet je hem idd wel geven.

Van waar al die kneejerk reacties? Theo Roosevelt maakte hetzelfde mee, ging er nog meer -based- mee om, maar werd ook niet herverkozen.

Laatst bewerkt:
"In a Politico article shared Monday, Biden reportedly told donors: “I have one job, and that's to beat Donald Trump. I'm absolutely certain I'm the best person to be able to do that. So, we're done talking about the debate, it's time to put Trump in a bullseye.”

Sneller , en helaas letterlijk, dan verwacht.

Ja, stel u een democratie voor waar het staatshoofd van één van de belangrijkste wereldmachten duidelijk onbekwaam is en al jaren zelden zelfstandig iets kan zeggen wat ergens op slaat , terwijl globaal oorlogen uitbreken en dat terwijl politieke tegenstanders beschoten worden nadat ze jarenlang gedemoniseerd zijn in elke mainstream media outlet, zeg.
Had er een zot in 2020 op Biden geschoten je tekst was even toepasselijk helaas. Een aanslag is wel de laatste laffe manier waarop dit zou moeten verlopen :s.

Dat gezegd, Trump zal nu wel helaas quasi zeker winnen in november.

Ja, om het even wie het gedaan heeft, samenzwering of lone wolf, de democraten gaan de schuld kriigen.

Het heeft imo nog lang geduurd eer iemand een poging deed om een kandidaat te vermoorden, niet dat ik het goedkeur. Zal een serieuze invloed op de campagne hebben. Ik vrees dat Trump herverkozen gaat worden.

Trump zal nu radicalere uitspraken gaan doen waarschijnlijk meer samenzweringstheorieën gaan verspreiden. De MAGA's zijn hier al gevoelig aan.
Een andere leider uit de geschiedenis werd ook radicaler na een aanslag in juli 1944.

Trump zal nu radicalere uitspraken gaan doen waarschijnlijk meer samenzweringstheorieën gaan verspreiden. De MAGA's zijn hier al gevoelig aan.
Een andere leider uit de geschiedenis werd ook radicaler na een aanslag in juli 1944.
Hier heb ik ook wel schrik voor, zoiets ligt in lijn met zijn narcistische persoonlijkheid. Straks gaat hij nog denken dat hij uitverkoren is.

Wtf zeg, de eerste vergelijking met Hilter is er ook al weer. Hoe kom je er zelfs op?

Het heeft imo nog lang geduurd eer iemand een poging deed om een kandidaat te vermoorden, niet dat ik het goedkeur. Zal een serieuze invloed op de campagne hebben. Ik vrees dat Trump herverkozen gaat worden.
Ik zie ook niet hoe dit niet in zijn voordeel zou werken. Eerst de twijfels rond Biden, nu dit. Over en out vrees ik.

Biden is ook geen geschikte kandidaat maar niet omdat hij democratie wil verzwakken. Dat gezegd zijnde, zelfs los daarvan, Biden is geen crimineel, spuwt niet zoveel haat en zaait niet zulke verdeling als Trump. Het is niet omdat Trump beschoten is dat Biden, of beter Biden's team, niet nog steeds een veel beter keuze is.

Lijkt me ook vooral dat iemand constant bestempelen als haat spuwer, zaken bewust verdraaien en dat op repeat gedurende jaren in de media ervoor zorgt dat je een klimaat creëert waarin je mensen krijgt die denken dat Trump letterlijk Hitler is en hun wapen opnemen.

Je weet wel: dezelfde media die jarenlang volhielden dat er Biden absoluut geen congnitieve problemen had terwijl dat natuurlijk al veel langer duidelijk was na zijn recente rampzalig optreden.

Zelfs in dit topic komt (opnieuw) vanuit linkse hoek weinig veroordeling van de aanslag of medeleven met de slachtoffers. Maar komt zowat als enige reactie de schrik dat Trump door de aanslag herkozen zou worden.
Redelijk ironisch dat één van de redenen van die schrik is omdat Trump degene zou zijn die voor een haat gevuld land zou zorgen.
Terwijl het net hij is die op enkele centimeters na dood had kunnen zijn omdat hij opkomt voor zowat de helft van de stemgerechtigde Amerikanen.

Waar schreef CNN dat?

Zoals hierboven vermeld. Maar staat ook in m'n printscreen in m'n post als je naar beneden scrolt.

Een goede 2 uur na de aanslag was het niet eens het Hot topic bovenaan en was Trump nog steeds gewoon van het podium gevallen.
Fiery but mostly peaceful attack zullen we maar zeggen dan.

Terug
Bovenaan