Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

Lijkt me ook vooral dat iemand constant bestempelen als haat spuwer, zaken bewust verdraaien en dat op repeat gedurende jaren in de media ervoor zorgt dat je een klimaat creëert waarin je mensen krijgt die denken dat Trump letterlijk Hitler is en hun wapen opnemen.

Je weet wel: dezelfde media die jarenlang volhielden dat er Biden absoluut geen congnitieve problemen had terwijl dat natuurlijk al veel langer duidelijk was na zijn recente rampzalig optreden.

Zelfs in dit topic komt (opnieuw) vanuit linkse hoek weinig veroordeling van de aanslag of medeleven met de slachtoffers. Maar komt zowat als enige reactie de schrik dat Trump door de aanslag herkozen zou worden.
Redelijk ironisch dat één van de redenen van die schrik is omdat Trump degene zou zijn die voor een haat gevuld land zou zorgen.
Terwijl het net hij is die op enkele centimeters na dood had kunnen zijn omdat hij opkomt voor zowat de helft van de stemgerechtigde Amerikanen.
De gevolgen voor Europa met Trump aan de macht zullen nu eenmaal niet mooi zijn hoogstwaarschijnlijk. Zie ook de recente meeting met Orban, net nadat die Putin en Xi Jinping sprak. Dat op een anoniem Belgisch forum dan niet eerst wat hypocriete "hopes and prayers" worden gepost voor het over die gevolgen gaat vind ik maar normaal.

Lijkt me ook vooral dat iemand constant bestempelen als haat spuwer, zaken bewust verdraaien en dat op repeat gedurende jaren in de media ervoor zorgt dat je een klimaat creëert waarin je mensen krijgt die denken dat Trump letterlijk Hitler is en hun wapen opnemen.
Dit feitelijk is de essentie. Het verbaast me dat het nog zo lang geduurd heeft eer er een aanslag gepleegd is met de retoriek die we de afgelopen jaren horen uit de media.

De gevolgen voor Europa met Trump aan de macht zullen nu eenmaal niet mooi zijn hoogstwaarschijnlijk. Zie ook de recente meeting met Orban, net nadat die Putin en Xi Jinping sprak. Dat op een anoniem Belgisch forum dan niet eerst wat hypocriete "hopes and prayers" worden gepost voor het over die gevolgen gaat vind ik maar normaal.

Hopes and prayers moet nog niet. Maar veroordeling van politiek geweld lijkt zelfs al moeilijk.
Voor degenen die nochtans altijd zo oproepen voor vreedzaam samenleven en opkomen voor "ieder individu in de maatschappij" is er vooral een potje victim blaming van iemand die net een aanslag overleefd heeft.

Zelfs in dit topic komt (opnieuw) vanuit linkse hoek weinig veroordeling van de aanslag of medeleven met de slachtoffers.

Mooie comeback, nieuws vers van de naald en in een andere tijdszone waardoor iedereen nog rustig van een koffiekoek en pistolet aan het genieten is maar jij vindt het nodig om de de ganse linker zijde van dit forum al te stigmatiseren. :laugh:

Verbazingwekkend dat dit niet eerder gebeurd is en ik bedoel dat vooral algemeen, niet specifiek op Trump. Politiek in de VS is een ordinaire moddercatch geworden. Het volk wordt opgejut met holle slogans en onwaarheden dan moet je niet schrikken dat degene die erg beïnvloedbaar zijn, domme dingen doen.

Laatst bewerkt:
Als ge de reacties hier al leest, van ‘spijtig dat hij gemist heeft’, ‘opgezet spel’, ‘paniekaanval dat Trump herverkozen gaat worden’, ‘Hitler!’.

Beetje extreem he…

Zelfs in dit topic komt (opnieuw) vanuit linkse hoek weinig veroordeling van de aanslag of medeleven met de slachtoffers.
Excuseer, maar er sterven honderdduizend mensen per dag. waarom zou ik als 'linkse' mens ook maar enig sympathie of medeleven moeten voelen met Trump? Maakt een afgeschoten oor hem nu plots een
sympathieke knuffelbeer ofzo? Sorry, maar mijn politieke opvattingen zijn iets robuuster dan de emotionele waan van de dag. Toen Trump een Iraanse generaal neerknalde zat ik hier ook niet in rouw. Politiek op dat niveau is emotieloos voor mij. En als je het echt wilt weten, natuurlijk moet je een complete waanzinnige idioot zijn om zo'n daad te plegen. Maar dat is zo f***ing vanzelfsprekend dat het belachelijk is dat je daar naar vraagt. Beetje zoals van alle moslims ter wereld constant gevraagd wordt om IS te veroordelen.

En eerlijk gezegd, na meer dan een jaar stilte weer op het forum komen gewoon om wat te kunnen kakken op linkse media en linkse forumgebruikers is behoorlijk onfatsoenlijk.

Laatst bewerkt:
Excuseer, maar er sterven honderdduizend mensen per dag. waarom zou ik als 'linkse' mens ook maar enig sympathie of medeleven moeten voelen met Trump? Maakt een afgeschoten oor hem nu plots een
sympathieke knuffelbeer ofzo? Sorry, maar mijn politieke opvattingen zijn iets robuuster dan de emotionele waan van de dag. Toen Trump een Iraanse generaal neerknalde zat ik hier ook niet in rouw. Politiek op dat niveau is emotieloos voor mij. En als je het echt wilt weten, natuurlijk moet je een complete waanzinnige idioot zijn om zo'n daad te plegen. Maar dat is zo f***ing vanzelfsprekend dat het belachelijk is dat je daar naar vraagt. Beetje zoals van alle moslims ter wereld constant gevraagd wordt om IS te veroordelen.

En eerlijk gezegd, gewoon na meer dan een jaar stilte weer op het forum komen gewoon om wat te kunnen kakken op linkse media en linkse forumgebruikers is behoorlijk onfatsoenlijk.
Een paar cm naar rechts en je zat hoogstwss met een burgeroorlog in de US. Benieuwd wat de beurs gaat doen eerlijk gezegd.

Ik weet ook niet of deze gebeurtenis een landslide voor Trump garandeert. De komende dagen gaan wel heel boeiend worden, want dit gaat Trump maximaal willen uitbuiten en ik ben benieuwd hoe de Democraten hiermee omgaan.

Je maakt een hoop veronderstellingen over de motieven van de dader. Even goed is het een voormalige aanbidder van Trump die zich er in een of ander waanbeeld van heeft overtuigd dat Trump hem persoonlijk verraden heeft. Dergelijke scenario's zijn vaak eerder het geval bij politieke moorden.

Hopes and prayers moet nog niet. Maar veroordeling van politiek geweld lijkt zelfs al moeilijk.
Voor degenen die nochtans altijd zo oproepen voor vreedzaam samenleven en opkomen voor "ieder individu in de maatschappij" is er vooral een potje victim blaming van iemand die net een aanslag overleefd heeft.
Ik vind jouw posts hier gewoon framing hoor. Beetje doen alsof "die mensen", de linksen, zelfs niet het fatsoen hebben om eerst medeleven te tonen. Hier ook weer: het zij diegene die anders oproepen tot vreedzaam samenleven. Euh, ok, mooi.

Je lijkt ook al te weten dat het allemaal door de media komt.

Wat voor een soort degoutante recuperatie is dit nu eigenlijk?

Dacht nochtans niet dat er constant presidentskandidaten neergeschoten werden, dus die vergelijking gaat niet op.
En eerlijk gezegd, na meer dan een jaar stilte weer op het forum komen gewoon om wat te kunnen kakken op linkse media en linkse forumgebruikers is behoorlijk onfatsoenlijk.

Mijn excuses dat ik na 3 bladzijden victim blaming en zelfbeklag het allemaal even niet meer kon aanzien.

En dat ik het nogal belachelijk vind dat na 2 uur van een overduidelijke aanslag volgens CNN de man gewoon op het podium gevallen is.
Wat voor een journalistieke armoede moet je wel niet hebben als je na het zien van die beelden niet door hebt dat dit een aanslag was.

Trump gaat nu bijna zeker winnen en ik vrees er voor dat dit feit ons dichter dan ooit bij WO III gaat brengen...

Ik vind jouw posts hier gewoon framing hoor. Beetje doen alsof "die mensen", de linksen, zelfs niet het fatsoen hebben om eerst medeleven te tonen. Hier ook weer: het zij diegene die anders oproepen tot vreedzaam samenleven. Euh, ok, mooi.

Je lijkt ook al te weten dat het allemaal door de media komt.

Wat voor een soort degoutante recuperatie is dit nu eigenlijk?

Mensen zitten hier letterlijk Trump Hitler te noemen en aan victim blaming te doen.
Maar wat ik zeg is dan hetgeen je eruit kiest als degoutant, ok 👍

We leven gewoon niet in de VS. Er is geen reden om uitingen van medeleven en publieke veroordeling te verwachten voor iets dat buiten onze samenleving gebeurd, ook al is die enigszins verbonden met de onze en erg aanwezig in onze media.

Wat je krijgt is een ietwat kille bespreking van de situatie waar iemand moest denken aan een gelijkaardige gebeurtenis met Hitler. Niemand heeft Trump gelijk gesteld met Hitler.

Mensen zitten hier letterlijk Trump Hitler te noemen en aan victim blaming te doen.
Maar wat ik zeg is dan hetgeen je eruit kiest als degoutant, ok 👍
Letterlijk Hitler noemen was volgens mij @Huybie_3 die over Hitler begon omdat die ook een aanslag doormaakte? Als dat letterlijk is...maar ik keur dat ook af hoor. Enkel blijft dat bij een post van enkele lijnen terwijl jij hier gewoon blijft zeveren over je ingebeelde vijand.

Dus ja, degoutant hoor. En ideologisch verblind.

Biden, Harris en Obama hebben dit wel al sterk veroordeeld. Kan ook niets anders. Radiostilte zou heel verkeerd geïnterpreteerd worden.

Zolang er geen betrouwbare bron is, kan dit niet als bevestigd worden behandeld.
Stop toch met die fearmongering, jongens toch.

Zoals gezegd een paar cm naar rechts en het spel zat daar letterlijk op de wagen. Maar dat hadden sommigen beter gevonden hier, daq duidelijk.

Zou om iemand gaan die lid iq van antifa. Geen verbazing. Antifa fascisten zijn de grootste smeerlappen die er rondlopen.

Terug
Bovenaan