Wat een afschuwelijke dégoûtante post. Ik ging hier niet meer reageren, maar de moord op Sanda Dia gaan vergelijken met een garagist die per ongeluk iemand laat verongelukken is zo van de pot gerukt. Kotsmisselijk word ik er van, zodat ik wel moet reageren.
Uiteraard is dit niet hetzelfde: iemand laten creperen in een put, blijven forceren om alcohol en visolie te drinken, iemand die 's morgens al niet meer op zijn benen kon staan, toch nog folteren, ... Nee, dat is godverdomme NIET hetzelfde als een garagist die per ongeluk een fout maakt.
En waar slaat dat laatste op? 'Kon evengoed een andere student zijn'?
Dan heb je het over de Reuzegommer die de zoon is van de restauranthouders?
Nee, hoor, die 'brave jongen' had er niks mee te maken.
Het kon evengoed willekeurig jij of ik geweest zijn die er door Acid werden bijgesleurd, of hoe moet ik dit interpreteren?
Het klopt dat hij niet fysiek aanwezig was, maar misschien vergeten dat deze jongen wel alles live zat te volgen op zijn smartphone, dat hij de doop zelf heeft meebedacht en dat ook hij het in eerste instantie niet nodig vond om een stervende mens naar het ziekenhuis te laten afvoeren?
Genoeg materiaal om iemand te veroordelen voor schuldig verzuim, maar zelfs diegenen die er fysiek bij waren gingen hier voor vrijuit.
Wat zaak Acid betreft: waarschijnlijk heeft justitie vandaag wel goed gehandeld (ook al ben ik er niet mee akkoord), maar in de zaak Reuzegom niet.
En dat wringt.
En laat ons stoppen met het verheerlijken of goedpraten van de daden van de Reuzegommers, want dat wringt ook.