TNTim
Well-known member
Laster en eerroof was het niet, voor laster is vereist dat wat beweerd wordt onjuist is.Laster & eerroof
Hoogstwaarschijnlijk quod non.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Laster en eerroof was het niet, voor laster is vereist dat wat beweerd wordt onjuist is.Laster & eerroof
In het vonnis staat wel degelijk dat Acid geen enkel stuk kan aanbrengen waarom de PV's uit de zaak reuzegom die over de betrokkene zouden gaan, in het dossier moeten komen.Laster en eerroof was het niet, voor laster is vereist dat wat beweerd wordt onjuist is.
Hoogstwaarschijnlijk quod non.
Spijt en schuldinzicht zijn niet volledig subjectief. Er zijn wel degelijk zaken en handelingen die daar blijk van geven. Maar je bent als rechter natuurlijk nooit zeker hoe oprecht een dader is. Dat is de reden waarom je zaken hebt zoals voorwaardelijke straffen en als het opnieuw fout loopt eventueel de mechanismen mbt recidivisten (zwaardere straf, maar verwacht hier geen wonderen en hier gaat het soms mis imo).Ik lees hier vaak “spijt betonen en schuldinzicht”.
Twee subjectieve elementen. Hoe oprecht is dit steeds?
Gaan huilen bij het graf van Sanda als je weet dat de papa daar ook gaat komen. Kunt dat schuldinzicht/berouw tonen noemen, maar ook strategie.
Stel: zware overtreding begaan in verkeer, maar door strategisch (op aanraden advocaat) vooraf aan zitting eens paar dagen gaan helpen in een centrum voor verkeersslachtoffers.
Op de zitting wat spijt betuigen, advocaat haalt aan dat de cliënt reeds taak deed op eigen initiatief.
Als je zo uw straf kan verminderen, is dit gewoon strategie.
Jullie doen net hetzelfde.Als je iets als feit poneert vraag ik een bron ja, dat is niet zo gek
Als je geen weerwoord wil kan je beter een blog starten, of een youtubekanaal
Vermeld gerust de relevante inhoud met betrekking tot Vandergunst uit dat hoofdstuk als je denkt dat dat iets toevoegt aan je aanvallen op de man. Merk op dat ik in geen enkele post aangeef het wel of niet eens te zijn met het vonnis, ik reageer enkel op de verzinsels over zijn motieven met betrekking tot het weigeren van de werkstraf of het posten van de video.
Wat Acid beweerde in de video over betrokkene stond ook in het Humo-artikel dat ik hier in deze thread al postte.Met andere woorden: Acid kan zelf geen enkele aannemelijke link maken met mogelijks strafbare feiten die gebeurd zijn in de zaak Reuzegom. Maar toch heeft hij die persoon en indirect zijn ouders aan de schandpaal geslagen.
Nee ik beweer niet dat dat het (enige) motief is - ik trek in twijfel dat het andere het (enige) "overduidelijke" motief is terwijl er wel andere opties zijn.Jullie doen net hetzelfde.
Marsu denkt dat die het doet om geld, peertje om onrecht aan te kaarten.
Geen van jullie beiden heeft daar enige bewijzen van omdat je nu eenmaal niet in het hoofd kan kijken .
Hoe ik het vonnis lees gaat dat over de persoon van Vandergunst, niet over die specifieke video.Echter hebben neutrale rechters hier wel alle gekende feiten bij genomen en beroordeeld dat hij dat wel deed uit winstbejag en aandacht. Iets gezien al de commentaren van acid voor en na de rechtzaak als deftig gegrond kan beschouwen.
Is nu toch zo moeilijk niet, Acid zelf heeft effectief in diverse media gezegd dat hij geen werkstraf wou omdat dat de straf is die x aantal reuzegommers ook gekregen hebben en hij niet dezelfde straf wou als hen.
Kan je nog denken dat dat maar een reden is die hij geeft om toch maar iets te kunnen zeggen maar dat is wel de reden die hij zelf geeft.
Heel dat "hij doet dat sowieso voor t geld" is wat mij betreft idd speculatie zoals vooral peertje terecht zegt en kan nooit als vaststaand feit worden beschouwd.
Nergens poneerde ik mijn mening als feit, ik veronderstel dat mensen wel kunnen zien wanneer iets speculatie is of een mening. En ik heb heel uitgebreid de motivatie er bij gezet. Ik zeg je waar je weerwoord op moet geven en je weigert het pertinent. Ik heb je het hoofdstuk ook gegeven, elk handboek heeft een hoofdstukje schade. Ik stel voor dat je dat naleest want je hebt nog steeds niet kunnen verklaren wat je bedoelde ivm schade na het vonnis dat hij zou moeten betalen. Want ik ben echt gaan vermoeden dat je oftewel geen besef hebt van het concept tijd of het juridische concept van schade. Mischien is het beide, je kaart het geen enkele keer aan :Als je iets als feit poneert vraag ik een bron ja, dat is niet zo gek
Als je geen weerwoord wil kan je beter een blog starten, of een youtubekanaal
Vermeld gerust de relevante inhoud met betrekking tot Vandergunst uit dat hoofdstuk als je denkt dat dat iets toevoegt aan je aanvallen op de man. Merk op dat ik in geen enkele post aangeef het wel of niet eens te zijn met het vonnis, ik reageer enkel op de verzinsels over zijn motieven met betrekking tot het weigeren van de werkstraf of het posten van de video.
Letterlijk waarvoor hij is veroordeeld. Dat we nu in februari 2024 zitten is compleet irrelevant. Of vervalt uw aansprakelijkheid vanaf de zon ondergaat?Is het aantoonbaar dat Vandergunst hiervoor (februari 2024) verantwoordelijk is?
Neen, alle schade waarvoor een oorzakelijk verband bestaat met de fout van Acid tot en met het vonnis.Nieuwe gevallen van gisteren, na het vonnis, bijna een jaar na het verwijderen van de video? Bijzonder.
Een oproep door een publiek figuur in een filmpje dat daarna verder gedeeld wordt heeft nog steeds impact na het verwijderen. Again, het gaat niet om de momentopname van de dag van het vonnis. Het gaat over de schade die reeds was toegebracht en bewezen is geacht.Welke campagne, video Is verwijderd.
Welke campagne, video is verwijderd en sinds juni vorig jaar is er niets meer gecommuniceerd door Vandergunst.
Neen. En kom nu niet af met "nA hEt ReUzEgOm VonNis!!!"Dit gaat over feiten van na het vonnis.
Nee ik beweer niet dat dat het (enige) motief is - ik trek in twijfel dat het andere het (enige) "overduidelijke" motief is terwijl er wel andere opties zijn.
Jouw woorden, en neen dat weet je evenmin. Geen van jullie beide weet wat precies de motivatie was.
- Het verzinsel dat Vandergunst de video maakte met als motivatie geldbejag en niet uit een gevoel van onrechtvaardigheid.
- Het verzinsel dat Vandergunst de werkstraf weigerde met als motivatie views en medelijden opwekken.
De persoon maakte die video die zijn dus onlosmakend aan elkaar verbonden.Hoe ik het vonnis lees gaat dat over de persoon van Vandergunst, niet over die specifieke video.
Klopt volledig, daarom heb ik mijn redenering met talloze alinea's kracht bijgezet.Jouw woorden, en neen dat weet je evenmin. Geen van jullie beide weet wat precies de motivatie was.
Echter heeft Acid hem wel genoemd als schuldige en opgeroepen om hem te cancelen. Wat de Humo nooit gedaan heeft.Wat Acid beweerde in de video over betrokkene stond ook in het Humo-artikel dat ik hier in deze thread al postte.
Niet strafbaar betekent niet dat hij niet betrokken was bij de voorbereiding van de doop/opvolging vanop afstand tijdens doop/poging tot doofpot na doop.
Klopt, ik doe daar dan ook geen harde uitspraak over. Haal hetgeen je vetgedrukt hebt in mijn post eruit (het is dan ook een mogelijkheid) en het punt blijft hetzelfde.Jouw woorden, en neen dat weet je evenmin. Geen van jullie beide weet wat precies de motivatie was.
Zie het vonnis.De persoon maakte die video die zijn dus onlosmakend aan elkaar verbonden.
En beweer je nu dat de rechter de persoon veroordeeld heeft en niet de ten laste gelegde feiten?
Rekening houdend met én de feiten én de karakterschets van de persoon. Ook niet uniek voor deze zaak overigens.houdt de rechtbank [...] rekening met:
- [...] de feiten [...]
- de blinde en verslavende drang van de beklaagde naar volgers en views op sociale platformen met oog op aandacht en winstbejag, met misbruik van het verworven bereik, initiatie van volkomen ondoordachte "stunts" en het aanzetten tot haat [...]
Je post het wel een aantal keer dus geloof je dat wel blijkbaar .Klopt, ik doe daar dan ook geen harde uitspraak over. Haal hetgeen je vetgedrukt hebt in mijn post eruit (het is dan ook een mogelijkheid) en het punt blijft hetzelfde.
Wat al iets anders is dan wat je hierboven zei :Zie het vonnis.
Rekening houdend met én de feiten én de karakterschets van de persoon. Ook niet uniek voor deze zaak overigens.
Goed dat je al inziet dat dat niet correct was.Hoe ik het vonnis lees gaat dat over de persoon van Vandergunst, niet over die specifieke video.
Klopt, dat artikel was een jaar voor de uitspraak.Echter heeft Acid hem wel genoemd als schuldige en opgeroepen om hem te cancelen. Wat de Humo nooit gedaan heeft.
Daar kan ik dan nog wel min of meer in volgen.Maar dan komt hij wel de rechtbank buiten al jammerend dat hij wél een strafblad heeft gekregen en de Reuzegommers niet (terwijl hij dat zelf daardoor in de hand heeft gewerkt). Beetje tenen krullend.
Als je in een rechtzaak iemand in een geding wil brengen (wat hier met die PV's het doel was), dan moet je minstens iets MOGELIJKS strafbaars aantonen of aantonen hoe je dat kan vrijpleiten. Dat heeft hij zelfs niet bij benadering gedaan. Hij had gewoon NIKS dat kon maken dat die PV's relevant waren, hij kon zelfs niet aantonen dat de naam van die persoon erin stond.Wat Acid beweerde in de video over betrokkene stond ook in het Humo-artikel dat ik hier in deze thread al postte.
Niet strafbaar betekent niet dat hij niet betrokken was bij de voorbereiding van de doop/opvolging vanop afstand tijdens doop/poging tot doofpot na doop.
Is nu toch zo moeilijk niet, Acid zelf heeft effectief in diverse media gezegd dat hij geen werkstraf wou omdat dat de straf is die x aantal reuzegommers ook gekregen hebben en hij niet dezelfde straf wou als hen.
Kan je nog denken dat dat maar een reden is die hij geeft om toch maar iets te kunnen zeggen maar dat is wel de reden die hij zelf geeft.
Heel dat "hij doet dat sowieso voor t geld" is wat mij betreft idd speculatie zoals vooral peertje terecht zegt en kan nooit als vaststaand feit worden beschouwd.
Enkel mijn mening, maar voor mij staat de vraag of eender wie rechter mag spelen wel los van over welke zaak het gaat. Wat voor een middeleeuwse toestanden gaan we anders beginnen tolereren uiteindelijk. Ik denk dat het in dit geval nog wel meevalt met de technische details, of tenminste, dat persbericht lijkt me best begrijpbaar. Maar dan is de trieste waarheid ook dat volgens mij de meerderheid van mensen met een zeer sterke mening hierover dit toch niet lezen.Vanuit juridisch oogpunt zijn de zaken (Sanda Dia & Acid) inderdaad gescheiden, maar vanuit maatschappelijk oogpunt toch helemaal niet?
Ik heb zelf redelijk wat juristen in mijn familie en ik ben dus maar al te goed bekend met de juridische manier van denken. Elk vonnis staat op zichzelf, en elk vonnis is gebaseerd op de wetgeving. Of een uitspraak of strafmaat 'goed' dan wel 'slecht' is (i.e.: wat we subjectief als rechtvaardig aanvoelen of niet), is van geen belang, het gaat er enkel om dat ze 'correct' (i.e.: in lijn met de wetgeving) is. Indien de strafmaat 'fout' is, dan is het een zaak van de politiek om de wetgeving aan te passen.
Tot op zekere hoogte snap ik die redenering, maar langs de andere kant is het ook altijd moeizaam discussiëren omdat het al te vaak over juridisch-technische details gaat, en niet over wat ik aanvoel als de grond van de zaak: al dan niet rechtvaardig.
Hetzelfde zie ik hier op het forum. De uitspraak mag dan wel juridisch correct zijn, door voorbij te gaan aan de vraag of ze ook rechtvaardig is vergroot je de perceptie bij een breed deel van de maatschappij dat justitie in een ivoren toren zit.