Aflevering 8: Finale!

Ja, vond het ook weer een super seizoen. Heel knap hoe het telkens in elkaar zit, toch altijd nieuw en tegelijk erg verweven met vorige jaren.

Maar Senne z'n positie in het kasteel heeft me net overtuigd! Ik vind het raar dat je die niet logisch vond? Niemand pakte de walkietalkie op, dus hij kon zo veel goeie antwoorden roepen als hij wou. Als ze wel hadden opgepakt, had hij vast iets anders bedacht. Daar zit dé controle die de proef kan doen slagen of falen, de rest kan doen wat ze willen als de ventilator blijft draaien. Vanaf die aflevering ben ik bij Senne blijven plakken. Hier en daar eens getwijfeld over Michaël, maar dat enthousiasme faken lijkt mij onmogelijk :D
Welja, maar ik ben wel benieuwd hoe hij het had aangepakt hadden ze wél met hem gecommuniceerd en telkens gevraagd om die ventilators uit te zetten. Als dat dan niet gedaan wordt, of niet goed gedaan wordt, maak je jezelf meteen heel verdacht.

Welja, maar ik ben wel benieuwd hoe hij het had aangepakt hadden ze wél met hem gecommuniceerd en telkens gevraagd om die ventilators uit te zetten. Als dat dan niet gedaan wordt, of niet goed gedaan wordt, maak je jezelf meteen heel verdacht.
Dit dus.

Ondanks het zware geklungel van de rest en het door sommige bewust negeren van de walkie talkie, terwijl dit duidelijk werd aangeraden door o.a. Michaël, waren ze slechts 3 a 4 minuten buiten tijd? Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat die proef altijd slaagt als ze daar nog maar een beetje beter hadden samengewerkt. Senne kan daar op 't einde die mensen ook niet blijven ophouden, want dan maak je uzelf inderdaad heel verdacht zoniet zelfs bekend als mol.

Ja, vond het ook weer een super seizoen. Heel knap hoe het telkens in elkaar zit, toch altijd nieuw en tegelijk erg verweven met vorige jaren.

Maar Senne z'n positie in het kasteel heeft me net overtuigd! Ik vind het raar dat je die niet logisch vond? Niemand pakte de walkietalkie op, dus hij kon zo veel goeie antwoorden roepen als hij wou. Als ze wel hadden opgepakt, had hij vast iets anders bedacht. Daar zit dé controle die de proef kan doen slagen of falen, de rest kan doen wat ze willen als de ventilator blijft draaien. Vanaf die aflevering ben ik bij Senne blijven plakken. Hier en daar eens getwijfeld over Michaël, maar dat enthousiasme faken lijkt mij onmogelijk :D

Dit dus.

Ondanks het zware geklungel van de rest en het door sommige bewust negeren van de walkie talkie, terwijl dit duidelijk werd aangeraden door o.a. Michaël, waren ze slechts 3 a 4 minuten buiten tijd? Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat die proef altijd slaagt als ze daar nog maar een beetje beter hadden samengewerkt. Senne kan daar op 't einde die mensen ook niet blijven ophouden, want dan maak je uzelf inderdaad heel verdacht zoniet zelfs bekend als mol.

Ik had het hier toen al geschreven dat je als mol bij die proef toch ook zeker in dat bovenkamertje van het kasteel had kunnen zitten.
Die ventilatoren waren bijzaak. Het draaide vooral om tijd winnen, en op het uiterste einde van die proef zat Senne daar in dé machtspositie om tijd te winnen. Hij had de sleutel, en kon de discussie over dat namenbord zo lang rekken als hij wou.

Een opmerkelijk moment daar was ook dat Michael op een bepaald punt Senne straal negeerde en iets zei in de aard van "niet luisteren, dat is nutteloos". Voor hetzelfde geld zat Michael toen Senne al op het spoor en dacht hij 'de mol wil ons gewoon afleiden hier, negeren die handel'.

Dit dus
Bwa, Senne heeft daar op het einde ook wel de hamer in handen natuurlijk. Dus hij kan de onderhandelingen daar uitrekken.
Die tips die op de muren geschreven waren --> die zag hij precies toch ook maar vrij laat precies... terwijl hij daar toch lang heeft gezeten zonder iets anders te doen dan de hele cel af te speuren.

Ik weet het niet... in ieder geval zal de mol op de hoogte geweest zijn dat de laatste die ochtend bij het ontbijt in die positie zou terecht komen. Wil je dat dan of niet, is de vraag.
Enerzijds heb je toch veel controle (ventilatoren, en vooral op het einde zit je in een cruciale positie om tijd te winnen).
Anderzijds heb je niet zo veel rechtstreekse invloed op de andere kandidaten...

Maar stel dat je als mol wel bij de rest vd kandidaten zit, dan moet je natuurlijk ook wel telkens je beurt afwachten terwijl de andere koppels misschien snel de puzzels aan het oplossen zijn. Je kan dan in principe ook enkel echt mollen wanneer je zelf binnen bent, en daar staat dan ook altijd een andere kandidaat op te kijken natuurlijk.

Dus ja, de mol kan voor mij toch zeker ook in de cel bovenaan gezeten hebben (m.a.w. Senne). Als ik de mol was zou ik dat toch ook overwegen.

Los er op vanaf de 2de aflevering met de strategie "waar moet de mol zitten".
Niet naar de montage zien, niet naar het geld.
Dat je de montage negeert, uiteraard. Maar het geld hoort toch een goede indicator te zijn? Als je als mol niet het meeste geld uit de pot haalt heb je imo gefaald in je opdracht, en als je als kandidaat het meeste geld verliest dan gaat je fake gesaboteer toch wat te ver.

Zeer fijne laatste aflevering met een uitstekende mol.

Senne vooral in het vizier sinds aflevering 3/4, maar toen als 2e optie (Stéphanie was toen mijn eerste optie als mol omdat ik dacht dat de mol in de toren zat bij het karten... ik geloofde niet dat je als mol die kart anderen kan overtuigen dat het al het laatste rondje is... :p). Sinds aflevering 5 was mijn hoofdverdachte Senne. Weekendje Amsterdam als de ultieme bevestiging. Zat bijna steeds op cruciale posities sinds aflevering 1 eigenlijk.

De afleveringen nadien deed hij voor mij echter enkele zaken die ik de mol niet echt zie doen, maar ik neem aan (zoals gezegd) dat Senne wat gas terug moest nemen na het Weekendje Amsterdam (gigantisch in your face gemold toen). We gaan het volgende week zien. Begon wel wat te twijfelen met Michael, vooral ook door z'n ogenschijnlijk strategisch spel ("Lukaku speelde toch een voetbalmatch, Bernard?) bij het waarheid vs. liegenspel (eerder dan z'n standaard geklungel in zowat elke aflevering, zo ook gisteren weer met het "negeren" van 2 duidelijk aanwijzingen van Bernard bij het zingen...). Maar uiteindelijk toch bij Senne gebleven.

Heel leuke proef met de robothond trouwens. Leek echt spannend.

Bij de AI-stemmen gisteren klonk Senne voor mij het meest natuurlijk. En ook de blikken van de kandidaten over en weer tijdens dat onderonsje leken me er op te wijzen dat de anderen dachten dat Senne de mol was. Mijn (al sterk) vermoeden werd steeds sterker, Senne was echt de mol...

Laatst bewerkt:
De afleveringen nadien deed hij voor mij echter enkele zaken die ik de mol niet echt zie doen, maar ik neem aan (zoals gezegd) dat Senne wat gas terug moest nemen na het Weekendje Amsterdam (gigantisch in your face gemold toen). We gaan het volgende week zien. Begon wel wat te twijfelen met Michael, vooral ook door z'n ogenschijnlijk strategisch spel ("Lukaku speelde toch een voetbalmatch, Bernard?) bij het waarheid vs. liegenspel (eerder dan z'n standaard geklungel in zowat elke aflevering, zo ook gisteren weer met het "negeren" van 2 duidelijk aanwijzingen van Bernard bij het zingen...). Maar uiteindelijk toch bij Senne gebleven.

Ik zat sinds aflevering 1 foutief op Michael. Maar bij dat negeren van die tips van Bernard, heb ik getwijfeld over Senne. Want als Michael Senne verdenkt, is het logisch om enkel die dingen door te geven waarvan je zelf denkt te weten waar de roos staat.

Ik had het hier toen al geschreven dat je als mol bij die proef toch ook zeker in dat bovenkamertje van het kasteel had kunnen zitten.
Die ventilatoren waren bijzaak. Het draaide vooral om tijd winnen, en op het uiterste einde van die proef zat Senne daar in dé machtspositie om tijd te winnen. Hij had de sleutel, en kon de discussie over dat namenbord zo lang rekken als hij wou.

Een opmerkelijk moment daar was ook dat Michael op een bepaald punt Senne straal negeerde en iets zei in de aard van "niet luisteren, dat is nutteloos". Voor hetzelfde geld zat Michael toen Senne al op het spoor en dacht hij 'de mol wil ons gewoon afleiden hier, negeren die handel'.
Wel ja, dat denk ik dus niet. Het heeft nu als ik mij niet vergis een 7-tal minuten geduurd terwijl Karolien en Philippe daar heel dat bord hebben aangepast. Ik kan mij niet voorstellen dat als ze daar aankomen met nog een goed kwartier te gaan, Senne die mensen kan ophouden zonder daar uit zijn rol te vallen. Vroeg of laat begint dat veel te verdacht te worden en zou er toch echt bij de kandidaten een belletje moeten gaan rinkelen.

Wel ja, dat denk ik dus niet. Het heeft nu als ik mij niet vergis een 7-tal minuten geduurd terwijl Karolien en Philippe daar heel dat bord hebben aangepast. Ik kan mij niet voorstellen dat als ze daar aankomen met nog een goed kwartier te gaan, Senne die mensen kan ophouden zonder daar uit zijn rol te vallen. Vroeg of laat begint dat veel te verdacht te worden en zou er toch echt bij de kandidaten een belletje moeten gaan rinkelen.
Ja ok, er zijn limieten he, maar dat is zo voor elke mollenactie.
Maar stel dat Senne als mol daar tussen de gewone kandidaten zat, dan was de kans groot dat hij niet eens aanwezig was daar op het einde bij de cel.

Bon, benieuwd naar de molacties, en vooral benieuwd naar wie hem wanneer op het spoor kwam.
Charlotte zal hem toch ook wel als mol gehad hebben, nee?
Dat is ook belangrijk als we spreken over een succesvolle mol: niet te verdacht bij veel kandidaten.
In aflevering 5, met de mama's en dat 'weekendje Ardennen" ipv een pasvraag, daar moet hij toch extreem verdacht geworden zijn bij iedereen me dunkt.

Bernard is inderdaad heel verdiend gewonnen. Ik had er wel op gehoopt, want die Michaël mag nog zo'n lieve mens zijn, dat bewust opzichtelijk mollen (of toch niet :unsure: ) vond ik toch steeds irritanter worden eerlijk gezegd.

Mijn verdenking zat ook al weken op Senne; wat dus juist was. Ik zag het in die blik op de één of andere manier. :unsure: Hij leek ook altijd op zijn gemak in vergelijking met de rest en gaf mij nooit de indruk dat hij het spel wou winnen.
Hun gezichten vóór ze hun laatste eliminatie moesten doen ook: Bernard en Michaël zenuwachtig en serieus, Senne eerder mysterieus en op zijn gemak.

Voor mij was Bernard vanaf het begin een serieuze kandidaat.
Ik had Stephanie of Senne snel als mol omdat die altijd op de beste posities zaten. Michael zijn geklungel werd teveel in beeld gebracht om de mol te kunnen zijn.
Eens Stephanie dan afgevallen was, was het voor mij wel duidelijk wie de mol was. Het is zo overdreven op voorhand allemaal uitgedokterd waar de mol moet zitten, dat het te opvallend geworden is.

Tijdens de laatste aflevering was het dan ook wel duidelijk dan Senne de mol was toen ze hem als laatste lieten gaan bij de proef waar de moesten stelen. Dat is de enige manier om nog 4000euro te pakken voordat de mol het kan verkakken.

Ik keek af en toe eens naar follow the money op een andere site en daar stonden Senne en Michael altijd het laagst.

Blij dat Bernard gewonnen is en niet Michael die een grote klungelaar was.

Maar het was weer mooie TV. Een van de weinige programma's waarvoor ik op zondagavond in de zetel kruip.
Ik kijk terug uit naar volgend jaar.

Laatst bewerkt:
Voor mij was Bernard vanaf het begin een serieuze kandidaat.
Ik had Stephanie of Senne snel als mol omdat die altijd op de beste posities zaten. Michael zijn geklungel werd teveel in beeld gebracht om de mol te kunnen zijn.
Een Stephanie dan afgevallen was, was het voor mij wel duidelijk wie de mol was. Het is zo overdreven op voorhand allemaal uitgedokterd waar de mol moet zitten, dat het te opvallend geworden is.

Tijdens de laatste aflevering was het dan ook wel duidelijk dan Senne de mol was toen ze hem als laatste lieten gaan bij de proef waar de moesten stelen. Dat is de enige manier om nog 4000euro te pakken voordat de mol het kan verkakken.

Ik keek af en toe eens naar follow the money op een andere site en daar stonden Senne en Michael altijd het laagst.

Blij dat Bernard gewonnen is en niet Michael die een grote klungelaar was.

Maar het was weer mooie TV. Een van de weinige programma's waarvoor ik op zondagavond in de zetel kruip.
Ik kijk terug uit naar volgend jaar.
Bernard klungelde imo evenveel als Michael, maar was er gewoon iets minder luid in.

Het is toch weer opvallend hoe veel mensen hier al heel lang 'wisten' dat Senne de mol was. Waar zaten al die kenners de voorbije weken? :unsure:

Bij mij eerst Philippe, dan Stephanie, en pas de laatste 3 weken ofzo Senne. Maar met heel grote twijfels, omdat we als kijker gewoon niet genoeg zien (of te selectief dingen getoond worden) om echt conclusies te trekken. Bij mij werkt het eerder andersom: in Bernard zag ik vanaf afl 1 geen mol, Michael was te klunzig en opzichtig (met als enige risico dat we ooit Lennart als mol gehad hebben en dat was toen echt gespeelde klunzigheid). Senne was altijd een pak subtieler aanwezig voor ons als kijkers.

Mensen die roepen dat ze het vanaf afl. 1 juist al hebben neem ik vaak niet al te serieus. Het is quasi onmogelijk om vanaf aflevering 1 al zeker te weten wie de mol is. Je kan een paar mensen in de gaten houden, maar om dan al een correcte hoofdverdachte aan te stippelen is meer geluk dan kunde, laat staan dat je het zogenaamd zeker weet.

De mol die ik het vroegst verdachte was Lennart en dat was toen in afl 2 geloof ik met die bunkerproef, toen die daar een beetje de gespeelde zieligaard ging uithangen :laugh:

Ik zeg al vanaf aflevering 1 Senne.

Gewoon omdat hij bij mij in aflevering 1 totaal niet verdacht was en ik vind dat wel verdacht.
Wie je er uit kan halen als Mol door naar het programma te kijken, wel die is het sowieso niet.

In feite moet je als mol inderdaad niet zoveel meer doen toch tegenwoordig. Iedereen maakt gewoon zichzelf om beurt wat verdacht zodat zij het tactisch voordeel hebben. Het zou eigenlijk zalig zijn om eens een jaar te hebben waarbij ze helemaal geen mol hebben. En telkens degene eruitflikkeren die de vragenlijst het traagst heeft ingevuld. De groep molt het spel toch zelf.

Die finaleaflevering moet smullen zijn.

Ik zei het nochtans wel al! Maar was op niet zoveel geschoold en idd veel met geluk te maken.

Mensen die roepen dat ze het vanaf afl. 1 juist al hebben neem ik vaak niet al te serieus. Het is quasi onmogelijk om vanaf aflevering 1 al zeker te weten wie de mol is. Je kan een paar mensen in de gaten houden, maar om dan al een correcte hoofdverdachte aan te stippelen is meer geluk dan kunde, laat staan dat je het zogenaamd zeker weet.

De mol die ik het vroegst verdachte was Lennart en dat was toen in afl 2 geloof ik met die bunkerproef, toen die daar een beetje de gespeelde zieligaard ging uithangen :laugh:
Het is nu de 2de keer dat ik het van de eerste keer juist heb. Lennart was de eerste. Maar uiteraard is dit gewoon puur geluk. Bij Lennart zei ik het omdat hij een Kempisch accent had (beste accent, minst verdacht), bij Senne weet ik al niet meer waarom.

Ja bij mij de enige die ik echt snel doorhad was Elisabet in Vietnam.
Vooral door een foutje in de montage: ze was nog niet lang gekozen als mol, en ze moesten ergens een berg op wandelen. Je zag Elisabet even lachen in de camera, en dan heel snel van uitdrukking wisselen naar een uitgeput en zwoegende blik. Haar persoonlijkheid klopte ook niet helemaal met haar job, was niet consistent enz.
Dat is geen kritiek natuurlijk, want die werd daar ter plekke plots gekozen als mol, dus 0,0 mentale voorbereiding op die rol.

Maar meestal is het echt onmogelijk. Zelfs de kandidaten ter plekke moeten in 'aflevering 1' (na 3-4 dagen dus) altijd nog gokken en spreiden tijdens de eliminatieproef. Dus waarom zouden wij als kijkers op een uurtje al kunnen weten wie de mol is.

Terug
Bovenaan