Alles in Orde

apzoeir

Well-known member
Ben naar "alles in orde" aan't kijken (nieuw programma blijkbaar).

Echt wtf, wat een nest. Ik mag hopen dat die mensen betaald worden om op tv te komen, want als dit echt is zou'k me compleet doodschamen.

Echt wtf, wat een nest. Ik mag hopen dat die mensen betaald worden om op tv te komen, want als dit echt is zou'k me compleet doodschamen.
Beschamend en degoutant. Je zal maar alleenstaande moeder zijn en moeten krabben om een speelgoedje te kunnen kopen voor je kind. En dan dit zien.....Ze krijgen er zelfs een gratis camber kastje bij. 😠

Beschamend en degoutant. Je zal maar alleenstaande moeder zijn en moeten krabben om een speelgoedje te kunnen kopen voor je kind. En dan dit zien.....Ze krijgen er zelfs een gratis camber kastje bij. 😠
Begin me soms toch af te vragen of er nog normale mensen in de wereld bestaan. En dan vragen ze zich later af waarom hun kids fucked-up zijn. Meer dan 300 knuffels, 137 verkleedkostuums, .... Komaan...

En dan van keiveel speelgoed 3 stuks kopen, want je hebt 3 kinderen. Djeez, leer je kinderen delen.

Laatst bewerkt:
Begin me soms toch af te vragen of er nog normale mensen in de wereld bestaan. En dan vragen ze zich later af waarom hun kids fucked-up zijn. Meer dan 300 knuffels, 137 verkleedkostuums, .... Komaan...

En dan van keiveel speelgoed 3 stuks kopen, want je hebt 3 kinderen. Djeez, leer je kinderen delen.

Die papa deed dat uit schuld en owv zijn jeugd. Dito met die moeder... Spreekt het niet goed, maar dan kunnen er wel zo'n situaties ontstaan.
Een gezin met 5 allemaal een label, chapeau. Zal geen gemakkelijk leven zijn.

Ah yes, laten we het huis vol met dure maatwerkkasten nog meer vullen met...dure maatwerkkasten. Elke deur die ze daarop openden zat alsnog goed vol, met items bij elkaar gegooid in plastiek bakken zodat het netter oogt. Binnen de kortste keren is het daar weer een nest. Het kwam ook bij mij over dat de boodschap van het programma is dat meer uitgeven de oplossing is voor je teveel uitgeven. De oplossing is een proces van lange adem, psychologisch en niet louter praktisch.
Die ouders leken er nu echt van overtuigd dat een kast met een apart vak voor kookwas en normale was hun uit de problemen gaat helpen. Ik ben niet eens zeker hoe dat zelfs een nut heeft?

Ook net gekeken samen met de madam. We hadden zelfde reactie "WTF".

Los van de obvious retardedness van zoveel brol in huis te halen, just WTF, plakt ze wel heel graag labels op haar kinderen.

Je kunt claimen dat je kinderen ADHD en autisme hebben en dat ze nood hebben aan veel structuur. Maar misschien moet je beginnen met ze de minimale structuur te geven dat elk doorsnee gezin standaard wel heeft (zoals ze een vast bed geven - WTF, en een vaste plek voor lego - WTF, en een vaste plek voor kleren van kind A B C - WTF). En ze niet kapot te verwennen en ze niet alles te geven omdat ze anders ambras maken. Want ... dan ... bleiten ze voor alles en worden ze hyperactief. TE-NEN-KROMMEND.

EN LAAT JE KINDEREN ZELF EENS STAPPEN. Elk beeld wordt dat 2 en 5 jarige kind gedragen. Onze oudste zijn 5 en de jongste 2. Onze buggy is al sinds kerst weg, no more buggies. Zelf stappen ga je doen. En de tweeling is voor ze 5 waren al op 3-daagse trektocht gegaan van 20km op 3d...

/EndOfRant

Die papa deed dat uit schuld en owv zijn jeugd. Dito met die moeder... Spreekt het niet goed, maar dan kunnen er wel zo'n situaties ontstaan.
Een gezin met 5 allemaal een label, chapeau. Zal geen gemakkelijk leven zijn.

Die van ons hebben ook een label. "irritante 5-jarige fucker" en "ambetante bleitsmoel" en "jaloerse bok". De oplossing ? Ze in de hoek zetten of al bleitend naar boven dragen en in bed zwieren met de boodschap "kom maar naar beneden als het bleiten gedaan is".

Er is 1 rode en 1 witte sjaal. Je hebt ze elk mogen kiezen in de winkel. Als er s morgens ambras is, dan wacht papa tot het gebleit gedaan is. Ah - we zijn te laat op school. Samen naar de directeur uitleggen hoe dat komt. En tranen en hysterie. Maar denk je dat er s morgens nog gebleit is over de sjaal ? Idem met het speelgoed. Ambras over speelgoed ? Dan gaat het gewoon in de bovenste kast waar ze niet aankunnen. Ja, hysterie en gebleit. Maar de dag nadien niet meer.

"Als ze ruzie maken, kopen we nog een extra speelgoedje". Jezus, grow some balls. Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk is met 3, ik heb er hier ook 3. En je mag niet oordelen over andere gezinnen. Maar je moet ze wel een beetje kweken, he. Ipv er een label op te plakken dat je te pas en te onpas gebruikt om niet streng te moeten zijn. "Ik geef speelgoed om hem te troosten". Ja, precies wel, ja. 400 knuffels. 200 gezelschapspellen, 10000 lego blokken. 200 voetbaltruitjes. En van de verkleedtoestanden en poppetjes ben ik vergeten hoeveel het was. Ik ben niet zo goed in tellen. Maar dat is sinds de geboorte van de oudsten om de 2-3d ofwel een knuffel, ofwel een spel ofwel een doos lego ofwel een voetbaltruitje. Err, OK dan.

Laatst bewerkt:
Ik vind het jammer dat ze niet zoals bij Geld Gezocht 3 maanden later terug gaan om te kijken of het programma nu effectief een gewoonte verandering te weeg heeft gebracht of niet.

Ik zou ook niet content zijn met zo 2 gigantische speelhuisjes in mijn woonkamer...

"De jongste is nog te oud om een diagnose te stellen, maar die zal wel ADHD hebben. En de papa, daar is het nooit vastgesteld, maar we zijn er van overtuigd dat hij ook ADHD heeft."

jawadde, precies wat labelverslaafd...

Geweldige reclame wel als je zelf een immokantoor hebt en huizen verkoopt (verhuren misschien ook) en dan thuis in zo'n varkensstal wonen - al vond ik het wel knap ingericht en zeer mooie materialen

Geweldige reclame wel als je zelf een immokantoor hebt en huizen verkoopt (verhuren misschien ook) en dan thuis in zo'n varkensstal wonen - al vond ik het wel knap ingericht en zeer mooie materialen
Denk dat die reclame niet nodig is hoor. Lijkt mij ook meer commerciële immo (zie verder). Familienaam Brantegem en woont op de rand van Aalst en Lede. Doet een belletje rinkelen.

Zit ook in andere bedrijven (waaronder constructie & projectontwikkeling; daarom dat het dus vooral commerciëel vastgoed zal zijn) met Philippe Brantegem, zoon van André:

Ik had liever gezien dat er iemand langs kwam om de situatie in kaart te brengen om dan met het gezin de opkuis op te starten. Dan een paar keer terugkomen doorheen het proces om bij te sturen, om dan een opgeruimd huis te belonen met een camberkast (als het dan toch moet). Meer kans op drama, meer kans op praktijktips voor de kijker, meer kans dat het betreffende huis geen puinhoop is na 6 maand.

Bij het gezin deze week leek het wanordeprobleem toch niet zo groot. Vooral losse papieren, de was en gestapelde boeken, ik denk dat ze zelfs wat extra staging hadden om het probleem gigantisch te doen lijken. Daarna tonen ze het fietskot opgeruimd maar zonder fietsen erin, dat was niet echt een metamorfose, gewoon alles erin gezet.

Mss was het eerder een aflevering waar de kijker kan zeggen: als we ons ook eens een dag of twee zetten kunnen we onze beperkte rommel ook opkuisen.

Ik had liever gezien dat er iemand langs kwam om de situatie in kaart te brengen om dan met het gezin de opkuis op te starten. Dan een paar keer terugkomen doorheen het proces om bij te sturen, om dan een opgeruimd huis te belonen met een camberkast (als het dan toch moet). Meer kans op drama, meer kans op praktijktips voor de kijker, meer kans dat het betreffende huis geen puinhoop is na 6 maand.
Situaties die zo gevorderd zijn rechtzetten op een korte tijd is bijna onmogelijk. De berg om aan te beginnen is veel te groot.

Daarom is het concept van het programma om heel het huis leeg te halen en alles te sorteren redelijk geniaal.

Aan zoiets beginnen zonder hulp is niet haalbaar voor een gezin met kinderen en voltijdse jobs...

Die met hun 2 kinderen (2 jongens en 1 dochter)

Die vrouw "Ik schaam me als mensen ons zo zien"
Waarom wilt ge dan in godsnaam op tv komen??

Rondrijden met de mobilehome met mensen die aan tafel zitten is ook niet toegelaten denk ik?

"Als leerkracht heb ik geen tijd" - toch iets meer tijd dan een full-time werkende, nie?

Mooie aflevering deze week met de vrouw met 2 kot zonen. Duidelijk een heel andere insteek dan de eerste 3 afleveringen. Ze ging wel heel fel door alle spullen. 😄

Laatste aflevering was toch wel emotioneel bij momenten. Kan en wil me niet voorstellen hoe dat moet zijn om op zo'n moment je partner te verliezen. Alle begrip dat je dan geen tijd en energie hebt om je huis nog op te ruimen. Al zegt iets me dat ze zonder het overlijden van de moeder ook wel kandidaat waren voor dit programma als je ziet hoeveel spullen ze hadden.

Terug
Bovenaan