Je kan nu ook uw diesel in uw stookolieketel pompen als je wilt.
Dat loont nu echter nauwelijks en zou enorm opvallen. Een salariswagen die kan opladen op het bedrijf en thuis als thuisbatterij fungeren zou wel degelijk een stevig cadeau zijn.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je kan nu ook uw diesel in uw stookolieketel pompen als je wilt.
En dat valt niet op, ineens verbruikt de auto dubbel zoveel!ont nu echter nauwelijks en zou enorm opvallen. Een salariswagen die kan opladen op het bedrijf en thuis als thuisbatterij fungeren zou wel degelijk een stevig cadeau zijn.
Je bedoelt rode mazout in uw auto? Gebeuren daar eigenlijk (nog) controles op?Je kan nu ook uw diesel in uw stookolieketel pompen als je wilt.
En dat valt niet op, ineens verbruikt de auto dubbel zoveel!
Vergeet ook wel niet dat dit quasi de enige tool is die de overheid heeft om het Belgisch wagenpark elektrisch te krijgen.Als de overheid het meent met echt voor een eerlijke fiscaliteit te gaan zouden salariswagens niet meer mogen bestaan, ook niet als het 100% elektrisch is.
Die aankondiging voor vanaf 2026, is gewoon een groen-blauw excuusje om de regeling niet af te schaffen.
Begrijpelijk natuurlijk dat wie nu al met zo'n enorm fiscaal voordelig snoepje rondrijdt, daar met veel plezier in meegaat. De gemiddelde elektrische wagen is nog eens een pak duurder in aanschafprijs, dus dan wordt het snoepje nog lekkerder.
Eigenlijk zouden 100% elektrische salariswagens nog erger kunnen zijn dan het systeem zoals het nu bestaat. Dan krijgen salariswagenchauffeurs straks ook nog een batterij vol met elektriciteit cadeau waarmee ze hun wasmachine en droogkast ook nog eens fiscaal voordelig kunnen laten draaien wanneer de technologie het toelaat, terwijl de rest van bevolking niet alleen de volle pot betaalt.
Nee, diesel tanken op kosten van de werkgever en in je mazoutketel gieten. Rode diesel wordt niet betaald door de WG.Je bedoelt rode mazout in uw auto? Gebeuren daar eigenlijk (nog) controles op?
Vergeet ook wel niet dat dit quasi de enige tool is die de overheid heeft om het Belgisch wagenpark elektrisch te krijgen.
Waarom zou dat de enige tool zijn? Ze kan EV's toch op allerlei andere manieren aanmoedigen (en doet dat ook). Lagere verkeersbelasting, allerhande subsidies, laadpalen voorzien, niet-EV's zwaarder belasten, etc.Vergeet ook wel niet dat dit quasi de enige tool is die de overheid heeft om het Belgisch wagenpark elektrisch te krijgen.
En die fiscale voordelen gaan ten laatste tegen 2026 verdwijnen, aangezien er geen alternatief meer gaat zijn dan EV.
Dat is inderdaad het probleem, smijt naar andere milieuproblemen met zo veel geld als je naar bedrijfswagens smijt en we zijn binnen 10 jaar CO2 neutraal maar ook failliet. Als de overheid dat bedrag aan fiscaal voordeel enkel en alleen zou willen inzetten om zoveel mogelijk positief milieu effect te hebben zijn er heel wat betere maatregelen die ze kan uitdenken. Milieu is in deze echter niet de voornaamste bekommernis, dus gebeurt dat niet.Prijsverschil al eens bekijken met een ICE? Je gaat nogal veel mogen subsidiëren of ICE véél zwaarder mogen belasten tegen dat de gemiddelde particulier gaat overstappen.
Die fiscale voordelen bij bedrijven zijn net zodanig krachtig + ze hebben kapitaal om in het duurdere segment te kopen/leasen dat zelfs zonder die verplichting vanaf 2026 de bedrijven massaal willen overstappen.
Moest de overheid wat beter kunnen omgaan met ons geld, zouden ze wel zwaardere subsidies kunnen geven. Maar dat is nu gewoon een utopie imo.
Nogmaals verontwaardigd doen over dit is belachelijk. Iemand met ee oprit vs iemand in een appartement/rijhuis is iets heel anders. De ene kan makkelijk garage/laadpaal hebben of kan gewoon via stopcontact de andere niet. Als er daar geen laadpaal voorzien word waar meerdere mensen kunnen opladen kan er dat niemand, je kan moeilijk verwachten dat iemand ene stopcontact tot buiten zal leggen.Fluvius is GEEN overheid
En het is niet omdat je een oprit hebt dat je plaats of de mogelijkheid hebt om dat eenvoudig te voorzien, dan kan die dat een appartement heeft ook want die kan ook een parkeerplaats kopen bij zijn appartement
Als je alleen al kijkt naar toekomstige capaciteitstarief wil je toch liever geen 22kw laadpaal thuis hebben (tenzij je geld teveel hebt)
ALs jij de mensen een paar miljard extra per jaar wil belasten om puur aan milieu uit te geven zeg gerust maar ik denk dat die al van e meest belaste van België zijn. Genoeg geld elders te vinden als je geld nodig hebt.Dat is inderdaad het probleem, smijt naar andere milieuproblemen met zo veel geld als je naar bedrijfswagens smijt en we zijn binnen 10 jaar CO2 neutraal maar ook failliet. Als de overheid dat bedrag aan fiscaal voordeel enkel en alleen zou willen inzetten om zoveel mogelijk positief milieu effect te hebben zijn er heel wat betere maatregelen die ze kan uitdenken. Milieu is in deze echter niet de voornaamste bekommernis, dus gebeurt dat niet.
Dat is zo goed als weg, lagere gebruikskosten/onderhoud en belastingen & vooral het steeds goedkoper worden van EV's. Dacia komt met een elektrische wagen die onder de 15 000 zal kosten en met genoeg range/ruimte voor het meeste dagelijkse gebruik van een gezin in België.Prijsverschil al eens bekijken met een ICE? Je gaat nogal veel mogen subsidiëren of ICE véél zwaarder mogen belasten tegen dat de gemiddelde particulier gaat overstappen.
Die fiscale voordelen bij bedrijven zijn net zodanig krachtig + ze hebben kapitaal om in het duurdere segment te kopen/leasen dat zelfs zonder die verplichting vanaf 2026 de bedrijven massaal willen overstappen.
Moest de overheid wat beter kunnen omgaan met ons geld, zouden ze wel zwaardere subsidies kunnen geven. Maar dat is nu gewoon een utopie imo.
Of ze zien zelf waar ze hem plaatsen of iedereen kan het aanvragen. Gewoon weigeren omdat je over een oprit beschikt is gewoon belachelijk. Is ook geen teken van een uitgekiend beleid.Nogmaals verontwaardigd doen over dit is belachelijk. Iemand met ee oprit vs iemand in een appartement/rijhuis is iets heel anders. De ene kan makkelijk garage/laadpaal hebben of kan gewoon via stopcontact de andere niet. Als er daar geen laadpaal voorzien word waar meerdere mensen kunnen opladen kan er dat niemand, je kan moeilijk verwachten dat iemand ene stopcontact tot buiten zal leggen.
Gelooft gij dit nu feitelijk zelf wel? Mijnen baas zou alvast niet akkoord zijn.Dat loont nu echter nauwelijks en zou enorm opvallen. Een salariswagen die kan opladen op het bedrijf en thuis als thuisbatterij fungeren zou wel degelijk een stevig cadeau zijn.
Denk je nu echt dat zo'n publieke laadpaal goedkoper is dan zelf opladen? Buiten de initiële kost, zal je heel snel goedkoper af zijn met je eigen laadpaal. Die dan ook nog eens JOUW laadpaal is, en dus altijd beschikbaar.Of ze zien zelf waar ze hem plaatsen of iedereen kan het aanvragen. Gewoon weigeren omdat je over een oprit beschikt is gewoon belachelijk. Is ook geen teken van een uitgekiend beleid.
Jij hebt oprit dus mag je 'zelf' voor de kost opdraaien. En pas maar op dat je niet teveel eens aftakt want dan is al uw elektriciteit ook ineens duurder!
Niet noodzakelijk.Denk je nu echt dat zo'n publieke laadpaal goedkoper is dan zelf opladen? Buiten de initiële kost, zal je heel snel goedkoper af zijn met je eigen laadpaal. Die dan ook nog eens JOUW laadpaal is, en dus altijd beschikbaar.
Dan kan dit op een andere manier door de werkgever vergoed worden, gaat ook perfect met een eigen laadpaal.Niet noodzakelijk.
1) kost betaald door werkgever dan maakt dat voor mij niets uit. Echter kan mijn eigen huishoudelijke elektriciteit wel duurder worden als ik niet goed oplet door capaciteitstarief.
2) we hebben beide EV maar slechts 1 oprit. Hoe moet ik die dan beide laden?
EnEr binnen een straal van 500 meter van je woning geen publiek toegankelijk oplaadpunt is (gepland).
Oh, wat een luxe er komt één laadpaal op een paar 100 meter.Samen met je gemeente bepalen we de optimale locatie van het laadpunt.
De laadpaal komt maximaal 500 meter van je woning.
Juist wel dit is voor mensen die geen plaats hebben om deze op te laden. Als er bij wijze van spreke een tankstation + oplader 10m van hun deur ligt krijgen ze die ook niet.Of ze zien zelf waar ze hem plaatsen of iedereen kan het aanvragen. Gewoon weigeren omdat je over een oprit beschikt is gewoon belachelijk. Is ook geen teken van een uitgekiend beleid.
Jij hebt oprit dus mag je 'zelf' voor de kost opdraaien. En pas maar op dat je niet teveel eens aftakt want dan is al uw elektriciteit ook ineens duurder!
Ik heb geen plaats meer in mijn zekeringenkast dus dien volledig nieuwe kast te laten plaatsenEdit: Ik heb zelfs even het antwoord voor je opgezocht. Aan Euro/100km uitgedrukt kom ik tegen dat het verschil zo'n 3 euro is tussen thuisladen en laden aan een laadpaal. Afhankelijk van natuurlijk je eigen contract, prijs van de laadpaal (hier gemiddelde toen genomen) en verbuik van de wagen.
Ik kom ook tegen een kostprijs van een laadpaal tussen de 600 tot 1500 (mono of driefastig) en keuring van 100 euro. Dus zelfs op 1600 euro tellende, ben je na 53333 km al goedkoper af met de eigen laadpaal.
En het zou pas vreemd zijn als je electriciteitskost omlaag zou gaan als je meer electriciteit zou gebruiken, of wat wil je nog zeggen?
Jij toont aan dat je je gewoon in je gat gepakt voelt en dat je niet weet hoe een laadpaal werkt.Ik heb geen plaats meer in mijn zekeringenkast dus dien volledig nieuwe kast te laten plaatsen
Mijn kast staat ook nog eens 50m van waar laadpaal moet komen, mag gans mijn tuin hiervoor openbreken
Uw kosten zijn al snel stukje meer in dit voorbeeld hoor.
En uw laatste zin toont aan dat je niet weet wat capaciteitstarief inhoudt