Besparen, op wat letten jullie ?

- Boeken kopen. Om het (half) jaar gaan we naar de tweedehands boekenbeurs van The StoneManor (Engelstalige boeken).
Je betaalt 1€ per 1 cm. Spotgoedkoop én dit is tevens voor het goede doel. Je kan ook je 'gelezen' boeken terug inleveren en andere mensen een dienst bewijzen.
- Pizza's deels zelf maken (bodem kopen, kaas en pepperoni erop en klaar).
- Ipv naar de cinema te gaan, gewoon Roku, HBO MAX enzovoorts. Eigenlijk is dat gewoon goedkoper (al blijft het ne duurkoop).
- Wc papier in promo kopen bij het kruidvat.
- Katteneten in bulk kopen bij Bol (Bol is meestal duurder maar niet voor katteneten).
- Cola merk Carrefour ipv echte cola. OK water is nog beter maar echte cola is veel duurder.
- Sport SISgels online bestellen. Vroeger gingen we naar skinfit daarvoor maar op een bepaald moment was het ruim 2x zo duur geworden tov online (de lokale skinfit uitbater is nu ook failliet in Itegem).
- ...

reminds me: ik koop geen boeken, maar ben gewoon lid van de bib van Gent. Ik geraak daar nooit, maar aangezien ge nu ook boeken online kunt lenen, is dat ook niet nodig. Ik lees ze gewoon op de tablet of gsm. Voordeel van e-readen: ik kan niet meer vergeten waar ik zat (en ik weet dat bladwijzers bestaan, maar ik ben daar te vergeetachtig voor. Ik doe een boek dicht en dan is het: aah shit, mijn bladwijzer er niet tussen gedaan: Tonerider-stupid is een categorie apart)

Ik 'bespaar':
Bibliotheek voor kinderboeken
Leven in de stad
Geen 2de auto
Al onze meubels zijn 2dehands
Paar keer nu al eens in de abattoir geweest en moet zeggen... Das by far de goedkoopste plek voor uw wekelijkse boodschappen. Ge moet wel via bxl midi langs clemenceau stappen 😅 Maar ik zou zeggen, pak eens de trein met zo'n draagbaar bommakarretje. Je waant je in Marrakesh 😂😂😂
Maar dan ook aan die prijzen. Bakje aardbeien 2€ bv. https://www.bruzz.be/actua/economie...r-markt-de-scherpste-prijzen-biedt-2025-06-11

Het is een hele ervaring wel lol

Geld vliegt wel op andere manieren de deur uit, maar toch.

Terug
Bovenaan