BeyondGaming koekhandel - wat is jouw lievelingskoek?

Ik vind olé beter.
Omdat bij leo de chocolade en het koekje harder zijn en zo meer afbrokkelen.
De koeken zijn IDENTIEK. Het enige verschil is het papiertje. Ze worden letterlijk op dezelfde productielijn gemaakt.

Dat uw chocolade of koek verschillen gaat gewoon afhankelijk zijn van hoe de koek in de winkel of bij u thuis bewaard werd.

De koeken zijn IDENTIEK. Het enige verschil is het papiertje. Ze worden letterlijk op dezelfde productielijn gemaakt.

Dat uw chocolade of koek verschillen gaat gewoon afhankelijk zijn van hoe de koek in de winkel of bij u thuis bewaard werd.
pic.jpg

Olé heeft een betere vormgeving en als gevolg een duidelijk superieure smaak.

Ik zou toch nog eens naar de koeken zelf kijken, ofwel opzoeken wat identiek wil zeggen, want dat klopt niet...

Ik zou toch nog eens naar de koeken zelf kijken, ofwel opzoeken wat identiek wil zeggen, want dat klopt niet...
Ja, de vormgeving is niet identiek (verpakking en streepjes in de chocolade), maar de chocolade en koek samenstelling zijn dat wel.

Ja, de vormgeving is niet identiek (verpakking en streepjes in de chocolade), maar de chocolade en koek samenstelling zijn dat wel.

Is dat zo? Want ik heb al wel beweringen/bewijzen zien passeren dat ze in dezelfde fabriek worden gemaakt, maar dat wil daarom niet zeggen dat ze identiek en evenwaardig zijn he. Het kan bv zijn dat er gebruik wordt gemaakt van andere, minder goede ingrediënten, of bv dezelfde ingrediënten die als minder goed werden beschouwd bij kwaliteitscontrole.

(zijn we trouwens niet heel fel offtopic aan het gaan in dit topic de laatste pagina's? :unsure: )

Ik dacht dat ze wel in dezelfde fabriek werden gemaakt maar dat er bij Olé minder chocolade rond zat.

Is dat zo? Want ik heb al wel beweringen/bewijzen zien passeren dat ze in dezelfde fabriek worden gemaakt, maar dat wil daarom niet zeggen dat ze identiek en evenwaardig zijn he. Het kan bv zijn dat er gebruik wordt gemaakt van andere, minder goede ingrediënten, of bv dezelfde ingrediënten die als minder goed werden beschouwd bij kwaliteitscontrole.

(zijn we trouwens niet heel fel offtopic aan het gaan in dit topic de laatste pagina's? :unsure: )
Geen probleem - we zijn verplaatst geworden :p

Olé kan ook objectief qua kwaliteit de superieure keuze zijn terwijl Leo teert op zijn marketing om een inferieur product duurder te verkopen en de mensen een groter subjectief kwaliteitsgevoel aan te praten.

Ik denk idd wel dat al die namaak ontbijtgranen bvb ook gemaakt zijn in het kellogg’s fabriek.

En zo zal het met die andere neppers ook wel zijn

Prince chocolate en deppen in een goei tas koffie. Zo gaat er wel een pak in ene keer door.

Gevraagd of er een verschil is tussen beide, antwoordde een personeelslid dat ze "identiek hetzelfde" zijn. "Alleen zit er een ander papiertje rond." Een vrouwelijke collega beaamde. "Het is hetzelfde. Beide draaien op dezelfde lijn." In de reportage is ook te zien dat de gebruikte ingrediënten voor Olé en Leo identiek zijn en zelfs in dezelfde volgorde op de verpakking staan.

Zitten hier eigenlijk nog fans van Standaard Koekhandel? Om 1 of andere reden vind ik het fascinerend welke koeken gekozen worden. Er passeren vele klassiekers, maar ook 1 of 2 keer rijstkoeken.

Legendarische zoetebek hier (I thrive on koeken), maar er gaat wat mij betreft niets boven zo'n goeie grote Wevelgemse eierkoek van Messely-Decreton.

Zitten hier eigenlijk nog fans van Standaard Koekhandel? Om 1 of andere reden vind ik het fascinerend welke koeken gekozen worden. Er passeren vele klassiekers, maar ook 1 of 2 keer rijstkoeken.
Jep, ik kijk naar elke "aflevering".
Ik eet zelf bijna geen koeken meer, want ik heb nogal een euh, natuurlijke aanleg om snel te dik te worden, maar ik eet dat echt zó graag. Ik kan dan ook bijna onmogelijk 1 favoriete koek kiezen, er zijn er gewoon te veel goeie.
Ik vind het ook altijd interessant om te weten HOE iemand in de Standaard Koekhandel zijn koek opeet, zo eerst de randjes, half/half, ineens, ... want dat verandert echt de smaakbeleving wel.

Dat gezegd, één van mijn favorieten is nog altijd de Lotus Frangipane, grote hap tot tegen het glazuur, omdraaien en de andere kant tot tegen het glazuur opeten en dan het stukje met glazuur als laatste.
Maar Oreo's (zeker die met extra chocolade rond), een Kinder Bueno, de scholierkes (maar dan die van den Aldi), Pick-Ups, ... zijn allemaal ook favorieten.

PS: ne rijstwafel is gene koek :angry:

Mijn tante werkte in de Milka fabriek in Herentals en bevestigde ook dat ole en leo exact dezelfde koek zijn. Ze worden op dezelfde productielijn samengesteld en worden pas helemaal op het einde van elkaar gescheiden voor een ander patroon en papiertje.

Studentenkoeken met pure chocolade van den Aldi heb ik hier al genoemd denk ik. :drool: (Of anders in het B-merken-topic.)
Micado's met pure chocolade (mogen ook van een B-merk zijn, smaakt voor mij toch identiek)
Die nieuwe Dinokoeken die gelijk Prince-koeken zijn, dinokoeken zelf vind ik ook niet meer gelijk vroeger sinds ze van Lu zijn (maar slecht vind ik ze natuurlijk niet)
Chocolate chip koekjes van Carrefour
Jaffa Cakes van den Aldi

Zovan die "bloemenkoekjes" (hoe noem je die?) die je wel eens bij een koffie of thee krijgt op café. Het midden is chocolade en de randen zijn zandkoek.
Je hebt er zo in Colruyt en soms in aanbieding de Aldi, maar (ik ben soms een kieskeurige met koekjes) die vind ik maar mwah. Smaken teveel naar boter en zo vind ik.
Zo zijn er nog: ook zandkoekjes met vanille tussen bv. Echt heel lekker en "zomers". Smaken echt altijd beter op café. Alsof die ergens exclusief worden gemaakt of zo.

Micado's met pure chocolade (mogen ook van een B-merk zijn, smaakt voor mij toch identiek)
Mikado's van een B-merk hetzelfde smaken als de echte? :eek:
Nope, nope, nope.

De beste zijn trouwens die in de groene verpakking met hazelnoot, maar daarin kunnen smaken natuurlijk verschillen.

Terug
Bovenaan