Biertopic!

Cool, zegt em maar dat hij goe bezig is ;). Ja, de zure vind ik ook super.
Het witloofbier nog niet geprobeerd, maar als ik het eens zie zal ik dat zeker eens doen.

Daarnet een Westmalle extra gedronken en ik ben fan! Ideale dorstlesser! Had maar 2 flesjes gekocht maar ga mij dan een bak gaan halen. Vrij smaakvol bier voor 4.8%.

Mijn top 10 favorieten volgens Untappd:

HORAL's Oude Geuze Mega Blend 2015
Lupulus Organicus
Gouden Carolus Indulgence 2016 - Cuvée Sauvage
Westvleteren 12
Oude Geuze Boon VAT 108 Mono Blend
HORAL's Oude Geuze Mega Blend 2017
Geuze Marriage Parfait
Gouden Carolus Cuvée van de Keizer Imperial Blond
Achel Extra Bruin (De 3 Wijzen)
3 Fonteinen Oude Geuze

Gisteren de eerste 2 flessen (van de 6) gekraakt van de crowdfundbieren van de moersleutel. Zeer hoge verwachtingen bij deze aangezien de ratings en reacties online.
Begonnen met Boogaloo blend 2.
14% blend van verschillende stouts op early times bourbon vaten en Madagascar vanille. Ongelooflijk lekker en dik bier met nog een kleine scherpte die nog zal verdwijnen denk ik 4.25/5

Boogaloo blend 1.
Zelfde concept maar op heaven hill bourbon. Zachter van smaak en het vat doet wat het moet doen het bier naar een hoger niveau tillen. Blubberdik en overduidelijk de winnaar van de avond. 4.75/5

Vanochtend voor de eerste keer sinds de kerstvakantie nog eens naar de lokale drankencentrale geweest.
So much choice :love:
Veel nieuw gerief, maar heb het maar bij een drietal (nieuwe) dingen gehouden, die ik nog niet had geproefd, en heb het bescheiden gehouden :)
- Duvel 666
- Rochefort Tripel
- Gulden Draak Smoked

Da's voor vanavond, daarna terug een paar maanden niets meer. er moeten een paar kilokes af :p

Ne goeie Maeght Van Gottem oplurken in het Paasweekend.
Het speciale van dit bier is dat de hopbel nog aanwezig is in het flesje.
De bitterheid komt mooi naar boven in combinatie met een kleine peperige smaak wat perfect kan voor deze soort bittere smaak.

Altijd Boskeun met Pasen hier :).

Vroeger was er ook een Gouden Carolus Easter, maar die maken ze niet meer :(.

Gulden Draak Smoked, damn. Whole new level of smoked :crazy:
Heb ik toch weinig of nooit gesmaakt in een bier, ff wennen..

Net een Gouden Carolus Whisky infused gedronken. Eerste keer, thans wel al in de brouwerij geweest mja. Een ontdekking
Lekker, heel lekker. Maar stevig

Net een Gouden Carolus Whisky infused gedronken. Eerste keer, thans wel al in de brouwerij geweest mja. Een ontdekking
Gisteren toevallig ook voor het eerst gedronken. Lekker, maar inderdaad stevig. Denk dat ik hem te rap uitgedronken heb want begon het al te voelen na eentje.

Zeker Schlenkerla eens proberen dan!
Ben fan van Gulden Draak, maar die smoked, dat was goe voor ene keer. Niet slecht, maar not gonna buy again.
Veel liever de Imperial Stout of 9000 Quadrupel, of Brewmaster 😍

Morgen vrijaf, zoals de meesten wsl, dus voor sebiet nog een filmke en alvast nog 2 West-Vleterens klaargezet :)

Vorig jaar ook ontdekt, en meteen fan!
Wel leuk, die whisky invloeden bij de bieren. Nog veel te ontdekken op dat vlak denk ik.
Drink ook graag bij tijd eens een whisky. Ik koop dan wel slechts 2 of 3 flessen per jaar, meestal in de herfst-winter periode.
En dan zijn dat steeds heavy smoked whisky's. Ardbeg, Laphroaig, Talisker,..
Maar in bier, zoals ik al zei hierboven (Gulden Draak Smoked), no thx
De Gouden Carolus kan ik wel heel erg smaken :)

Terug
Bovenaan